Mastodon
24.9 C
València
Divendres, 19 setembre, 2025

Canàries, la prova pilot d’Espanya per a començar el desconfinament

El president del govern españo, Pedro Sánchez

Si la prova tinguera èxit, s’estendrien les mesures a tot el país | València Diari

 

Segons ha avançat el mitjà ‘OKDiario’, el govern de Pedro Sánchez estaria planejant ja l’inici de la retirada de les primeres mesures de limitació pel coronavirus. A pesar d’això, i com que ningú sap què pot passar exactament, les primeres mesures seran retirades en un territori en concret i només en este, fins que es puga comprovar com es desenvolupen els esdeveniments. Este territori és la comunitat canària.

 

En este sentit, des de l’Executiu tenen plantejats diferents escenaris, però el que sí que és pràcticament segur és que es demanarà una tercera pròrroga de confinament total durant la setmana que ve. La política del govern pel que fa a la crisi sanitària depén de l’assessorament d’experts per a arribar a prendre decisions importants que ens afecten a tots. És per això que, abans d’alçar les mesures cautelars sanitàries en la península, es faran proves en les Canàries —sempre depenent de les dades i de l’evolució, s’estendrà a la resta del país—.

 

La comunitat canària podrà començar a deixar eixir als menors, sempre acompanyats per un major d’edat, al carrer. Les persones que decidisquen fer deport a l’aire lliure també podran eixir de sa casa. Sempre en els dos casos s’hauran de prendre mesures de precaució: respectar la distància prudencial d’1,5 metres entre ciutadans i la de portar mascareta.

 

Una mesura extensible a tot el país si el resultat és positiu

Depenent de com estes mesures afecten al sistema sanitari es posarà en marxa un altre paquet de mesures. Este nou paquet pot seguir en la línia d’alçar prohibicions per l’estat d’alarma o, si consideren que la prova no ha sigut productiva, poden tornar a endurir. Tot dependrà de les dades pel que fa a la salut de la població que provoque esta mesura provisional —i extensible, en cas de ser positiva, a tot el país—.

 

Des del Govern ens repetixen que tot depén de com evolucione la situació. Per a ells, el punt clau és la reducció del número d’infectats: volen estar per davall d’1 durant algunes setmanes, tal com apunta ‘OKDiario’. Ja són diferents les comunitats que es mantenen per davall d’1 des de fa alguns dies, però també hi ha dades que anuncien que hi ha xicotets repunts. Estos repunts són els causants de què no es puguen alçar les mesures sanitàries amb seguretat.

 

La gent major haurà de seguir esperant

Tal com ha publicat el citat mitjà, des del Govern tenen intenció de protegir el màxim als col·lectius més vulnerables. Com ja van anunciar fa dies, estem en una segona onada de contagis a mesura que avancem pel 2020, de manera que prioritzen que la gent major no s’expose més del necessari, ja que és un perill per a la salut i per al correcte funcionament del sistema sanitari. Segons han previst, no serà fins entrat l’estiu quan puguen començar a recuperar la normalitat en les seues vides.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.