Canàries, la prova pilot d’Espanya per a començar el desconfinament

El president del govern españo, Pedro Sánchez

Si la prova tinguera èxit, s’estendrien les mesures a tot el país | València Diari

 

Segons ha avançat el mitjà ‘OKDiario’, el govern de Pedro Sánchez estaria planejant ja l’inici de la retirada de les primeres mesures de limitació pel coronavirus. A pesar d’això, i com que ningú sap què pot passar exactament, les primeres mesures seran retirades en un territori en concret i només en este, fins que es puga comprovar com es desenvolupen els esdeveniments. Este territori és la comunitat canària.

 

En este sentit, des de l’Executiu tenen plantejats diferents escenaris, però el que sí que és pràcticament segur és que es demanarà una tercera pròrroga de confinament total durant la setmana que ve. La política del govern pel que fa a la crisi sanitària depén de l’assessorament d’experts per a arribar a prendre decisions importants que ens afecten a tots. És per això que, abans d’alçar les mesures cautelars sanitàries en la península, es faran proves en les Canàries —sempre depenent de les dades i de l’evolució, s’estendrà a la resta del país—.

 

La comunitat canària podrà començar a deixar eixir als menors, sempre acompanyats per un major d’edat, al carrer. Les persones que decidisquen fer deport a l’aire lliure també podran eixir de sa casa. Sempre en els dos casos s’hauran de prendre mesures de precaució: respectar la distància prudencial d’1,5 metres entre ciutadans i la de portar mascareta.

 

Una mesura extensible a tot el país si el resultat és positiu

Depenent de com estes mesures afecten al sistema sanitari es posarà en marxa un altre paquet de mesures. Este nou paquet pot seguir en la línia d’alçar prohibicions per l’estat d’alarma o, si consideren que la prova no ha sigut productiva, poden tornar a endurir. Tot dependrà de les dades pel que fa a la salut de la població que provoque esta mesura provisional —i extensible, en cas de ser positiva, a tot el país—.

 

Des del Govern ens repetixen que tot depén de com evolucione la situació. Per a ells, el punt clau és la reducció del número d’infectats: volen estar per davall d’1 durant algunes setmanes, tal com apunta ‘OKDiario’. Ja són diferents les comunitats que es mantenen per davall d’1 des de fa alguns dies, però també hi ha dades que anuncien que hi ha xicotets repunts. Estos repunts són els causants de què no es puguen alçar les mesures sanitàries amb seguretat.

 

La gent major haurà de seguir esperant

Tal com ha publicat el citat mitjà, des del Govern tenen intenció de protegir el màxim als col·lectius més vulnerables. Com ja van anunciar fa dies, estem en una segona onada de contagis a mesura que avancem pel 2020, de manera que prioritzen que la gent major no s’expose més del necessari, ja que és un perill per a la salut i per al correcte funcionament del sistema sanitari. Segons han previst, no serà fins entrat l’estiu quan puguen començar a recuperar la normalitat en les seues vides.

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.