Els pares que van conviure amb el fill mort sostenen que el xiquet va estar malalt només un dia

 

Els pares que van conviure amb el fill mort en un pis de Girona han declarat que el xiquet va estar malalt només un dia i que l’endemà ja no es va despertar. Durant el judici, el matrimoni Hopkins ha explicat que el menor havia patit una crisi asmàtica i que, com ja portaven fent durant anys, el van tractar combinant la medicina tradicional amb homeopatia i cures alternatives.

 

També han declarat que no anaven al metge perquè, quan vivien als Estats Units, ja se’ls va explicar quin tractament havien d’aplicar. A més, han subratllat que a mitjans del 2014 van arribar a Girona, s’havien gastat «molts diners» a la farmàcia.

 

Els pares han relatat que no van ser conscients que el seu fill havia mort fins al 5 de gener del 2016, quan els Mossos d’Esquadra van entrar al pis, i que fins ixe moment es trobaven en estat «de shock» i pensaven que el xiquet dormia. El matrimoni s’enfronta a 3 anys i 3 mesos de presó per un delicte d’homicidi per imprudència greu.

Tractament als Estats Units

«L’especialista que ens tractava ens va recomanar menjar fruita i verdura sense pesticides, i allà era molt difícil trobar-ne», ha assegurat l’acusada. A més, la dona també ha explicat que, a diferència dels Estats Units, ací les medicines els ixien més barates – encara que li tingueren de comprar sense assegurança -. El matrimoni americà i els seus tres fills van arribar a Girona l’agost del 2014 i, des d’aleshores, vivien de lloguer en un pis.. La mare ha assegurat que van decidir deixar els Estats Units i traslladar-se ací per motius de salut, perquè excepte el pare, tota la resta de de membres de la família són asmàtics. 

 

Des que van arribar, els seus fills mai van anar a escola. De fet, com ha explicat el matrimoni, els xiquets estudiaven per Internet, com ja feien quan vivien a Detroit. El pare ha concretat que van decidir educar els seus fills a casa «per raons de seguretat», perquè la ciutat americana es qualificava «com la capital mundial de l’assassinat». I com que als Estats Units seguir estudis des de casa era legal, van pensar-se que ací també.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Passen a disposició judicial els tres detinguts per matar al seu veí a Benimàmet (València)

Els tres membres d'una mateixa família detinguts per la mort a punyalades d'un home de 59 anys a Benimàmet han passat a disposició judicial. El presumpte agressor, de 35 anys i nacionalitat romanesa, va ser arrestat en la vivenda després de l'avís al 112; els seus pares també van ser detinguts per a aclarir la seua possible implicació.

Pérez Llorca proposa una xarxa universitària per a impulsar l’ocupació en la Comunitat Valenciana

El president ha plantejat crear una Xarxa d'Universitats per a alinear l'oferta de títols amb les demandes socials i del mercat laboral i seguir l'ocupabilitat. La iniciativa arriba acompanyada del pla de finançament estable i del reforç d'ajudes a l'alumnat.

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.

La jutgessa de la DANA manté la testifical malgrat la decisió pendent del TSJ sobre Mazón

La magistrada manté per a este dimecres la declaració del director general Francisco González i desoïx la petició de la defensa d'Emilio Argüeso. El testimoni ha detallat anomenades amb el president i amb la llavors consellera Salomé Pradas durant la vesprada del 29-O.

Bernabé urgix protegir els menors enfront d’entorns digitals perillosos

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha informat de la detenció de tres menors per la presumpta violació d'una xica de 16 anys i ha demanat blindar a la infància davant entorns digitals cada vegada més perillosos.

Catalá defén la legalitat de la permuta de vivendes protegides i acusa el PSPV de forçar el relat

Catalá sosté que la permuta de vivendes protegides amb la promotora Domio és legal i acusa el PSPV de forçar el relat. Demana explicacions a l'empresa i nega conflicte d'interessos.

Guaguas defén el seu títol de Copa en una edició inèdita a València

La Copa del Rei de voleibol es disputa per primera vegada a València. CV Guaguas arriba com a campió i favorit a la Fonteta davant altres set aspirants, amb l'amfitrió Léleman Conqueridor il·lusionat.