El sector ceràmic un dels grans perjudicats pel conflicte amb Algèria

L’Associació Nacional de Fabricants de Fregides, Esmalts i Colors Ceràmics (ANFFECC) ha emés hui un comunicat relatiu a la ruptura de les relacions comercials amb Espanya anunciada ahir per Algèria, mitjançant l’ordre de suspensió de totes les operacions bancàries donada a l’Associació de Bancs i Entitats Financeres algerianes (ABEF), i del tractat d’amistat i cooperació d’Espanya amb el país nord-africà.

Manuel Breva, Secretari General d’ANFFECC, ja va indicar ahir que des de l’associació preferien “ser cautelosos fins a conéixer l’impacte real de la mesura”, però van reclamar amb urgència “una intervenció diplomàtica per part de l’Administració”.

I és que per al sector espanyol d’esmalts la conseqüència d’una ruptura de relacions comercials amb Algèria pot ser molt greu. El país compta amb una indústria taulellera important, no en va és el 2n destí d’exportació de les fregides, esmalts i colors ceràmics espanyols, amb unes vendes pròximes als 90 milions d’euros en 2021, segons dades de l’ICEX.

Des de primera hora del matí d’ahir, ANFFECC va començar a moure fils i contactar tant amb les pròpies empreses com amb Feique (Federació Nacional de la Indústria Química) i l’Administració autonòmica i nacional per a conéixer amb més detall els detalls del succés, i saber si, efectivament els clients algerians tenien aquesta ordre de suspendre les operacions amb Espanya.

De moment es desconeix quin puga ser l’abast del tema i, segons fonts d’ANFFECC, “hi ha molta incertesa quant a l’esdevenir dels pròxims pagaments, enviaments, noves comandes”. En qualsevol cas, indiquen, “la mesura ens perjudica directament, no sols per la importància d’Algèria entre els nostres mercats exteriors, sinó perquè ens situa en indefensió respecte a altres competidors internacionals que no han d’afrontar aquesta situació sobrevinguda, fruit de tensions diplomàtiques que resulten incomprensibles”.

Igual que ahir va expressar la CEV i altres institucions, el Secretari General d’ANFFECC sol·licita “una actuació ràpida i contundent per part del govern nacional i eurpopeo que resolga aquest conflicte diplomàtic, esdevingut per qüestions totalment alienes a indústria, que no obstant això afecta de ple a aquesta, tant quant a l’exportació, com en la possible repercussió en els preus del gas i el seu subministrament”.

I és que a pesar que tant les empreses de subministrament com l’Administració han indicat que el proveïment de gas està garantit, el conflicte pot tornar a provocar turbulències en el mercat energètic similars a les patides per la indústria fa dos mesos.

Per tot això, reiteren, “és imprescindible aconseguir urgentment un acord d’alt nivell que restablisca la seguretat en les transaccions comercials internacionals, ja molt minvades en els últims mesos a causa de la guerra d’Ucraïna, i especialment després de dos anys de pandèmia”.

Últimes notícies

Les víctimes de la DANA reclamen presó per a Mazón a un mes dels dos anys del 29O

Tres associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre han exigit a Alacant el fi de l’aforament i l’ingrés a presó de Carlos Mazón, a un mes de complir-se dos anys del desastre que va causar 232 morts.

El Valencia Basket remunta a Saragossa i jugarà la final de la Supercopa

El Valencia Basket ha remuntat davant el Casademont Zaragoza (73-84) en la semifinal de la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz i es classifica per a la final, on buscarà el seu quart títol. Debut de les jóvens Isa Hernández i Amelia Alonso amb només 16 anys.

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.