14 detinguts per utilitzar permisos de residència ucraïnesos falsos

Agents de la Policia Nacional han detingut a 14 persones, acusades d’un presumpte delicte de falsificació documental en intentar regularitzar la seua situació a Espanya utilitzant permisos de residència ucraïnesos falsificats.

Després del conflicte bèl·lic a Ucraïna, el Consell de la UE va dictar la Decisió 2022/238, per la qual es va activar el règim de protecció temporal per a aquells ciutadans desplaçats des de tal país.

D’aquesta manera, les persones nacionals d’un tercer país diferent a Ucraïna, que puguen demostrar que abans del 24 febrer de 2022 residien legalment a Ucraïna, sobre la base d’un permís de residència permanent vàlid expedit de conformitat al dret ucraïnés i que no puguen tornar al seu país o regió d’origen en condicions segures i duradores, es poden acollir al règim de protecció temporal al nostre país.

En aquest àmbit, agents del Grup Tercer de la Unitat contra Xarxes d’Immigració i Falsedats Documentals de la Comissaria Provincial d’Alacant, van tindre coneixement que, un cert nombre de sol·licitants de Protecció Temporal amb diferents nacionalitats, presentaven permisos de residència temporals a Ucraïna que, sens dubte, semblaven correctes, no obstant això, els seus portadors mancaven de qualsevol coneixement que hagueren de tindre d’aquell país, del qual desconeixien fins al més mínim detall.

D’aquesta manera, aquests agents, van iniciar una investigació per a comprovar els números de suport dels documents a través de l’Oficina Central Nacional d’Interpol a Espanya, els qui es van posar en contacte amb la seua homòloga de Kíev.

Immediatament, es va obtindre la resposta des de Kíev segons la qual, en els seus Registres Estatals de Migració, no havien sigut expedits els documents; a pesar que el suport físic era autèntic, les dades incorporades no havien sigut gravats per les autoritats competents d’Ucraïna, confirmant que aquestes persones no disposaven de permís de residència ucraïnés.

Sobre la base de l’investigat, els agents de la UCRIF, van localitzar a aquestes persones i les van detindre acusades d’un presumpte delicte de falsedat documental.

Els arrestats, dotze homes i dos dones, de nacionalitat marroquina, cubana i dominicana i amb edats compreses entre els 18 i els 34 anys van ser posats en llibertat després de prestar declaració en les dependències de la Unitat contra Xarxes d’Immigració i Falsedats Documentals de la Comissaria de la Policia Nacional a Alacant.

La investigació no es dona per tancada i els policies continuen les indagacions per a tractar de localitzar més documents falsificats així com als seus portadors.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Audiència desestima incorporar una entrevista de Salomé Pradas a la causa de la DANA

La Secció Segona ha rebutjat el recurs de l'acusació popular i ha confirmat que l'entrevista televisiva de Salomé Pradas no s'incorpore a la investigació sobre la gestió de la DANA. La Sala ha deixat oberta l'opció de demanar de nou la diligència si es justifica la seua utilitat.

Baldoví responsabilitza al Consell de les irregularitats en les VPP d’Alacant

Baldoví ha elevat la crítica al president Juanfran Pérez Llorca i a la consellera Susana Camarero per les suposades irregularitats en les VPP dels Naus. Després de noves dades de l'Ajuntament, Compromís dona suport a una comissió d'investigació i planteja més controls.

La jutgessa de la DANA manté la testifical malgrat la decisió pendent del TSJ sobre Mazón

La magistrada manté per a este dimecres la declaració del director general Francisco González i desoïx la petició de la defensa d'Emilio Argüeso. El testimoni ha detallat anomenades amb el president i amb la llavors consellera Salomé Pradas durant la vesprada del 29-O.

Bernabé urgix protegir els menors enfront d’entorns digitals perillosos

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana ha informat de la detenció de tres menors per la presumpta violació d'una xica de 16 anys i ha demanat blindar a la infància davant entorns digitals cada vegada més perillosos.

Catalá defén la legalitat de la permuta de vivendes protegides i acusa el PSPV de forçar el relat

Catalá sosté que la permuta de vivendes protegides amb la promotora Domio és legal i acusa el PSPV de forçar el relat. Demana explicacions a l'empresa i nega conflicte d'interessos.

Guaguas defén el seu títol de Copa en una edició inèdita a València

La Copa del Rei de voleibol es disputa per primera vegada a València. CV Guaguas arriba com a campió i favorit a la Fonteta davant altres set aspirants, amb l'amfitrió Léleman Conqueridor il·lusionat.

El PP sosté que la situació judicial i política de Carlos Mazón no ha canviat

El PP ha assegurat que, malgrat l'escrit raonat de la jutgessa de Catarroja al TSJCV per la gestió de la dana, la posició de Carlos Mazón seguix igual. El grup evita especular i recalca el seu respecte a les decisions judicials.

Baldoví demana a Feijóo que exigisca a Mazón l’acta de diputat després de l’enviament del cas DANA al TSJCV

Baldoví ha reclamat al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat després que la jutgessa de la DANA haja elevat una exposició raonada al TSJCV per la seua condició d'aforat.