20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Eurovisió 2023 no se celebrarà a Ucraïna

La pròxima edició d’Eurovisió que està prevista per a 2023 no se celebrarà a Ucraïna.

El més lògic és que el certamen d’Eurovisió l’aculla el país guanyador de l’edició anterior però en aquesta ocasió, malgrat que el país va véncer amb Kalush Orchestra, la Unió Europea de Radiodifusió (UER) ha descartat que se celebre a Ucraïna.

L’organisme ha anunciat en un comunicat que “ha estat explorant opcions” perquè s’han de “garantir la viabilitat d’organitzar l’esdeveniment i la seguretat de totes les parts interessades, inclòs el públic”.

Donada la guerra en curs des de la invasió russa del país guanyador d’enguany, la UER s’ha pres el temps per a realitzar una avaluació completa i un estudi de viabilitat amb especialistes tant d’UA:PBC [la radiotelevisió ucraïnesa] com de tercers, fins i tot en temes de seguretat i protecció”, assenyala el text.

Malgrat això, ha conclòs “amb profund pesar que, donades les circumstàncies actuals, les garanties operatives i de seguretat requerides perquè un organisme de radiodifusió albergue, organitze i produïsca el Festival de la Cançó d’Eurovisió sota les Regles del CES no poden ser complides per UA:PBC”.

Últimes notícies

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament per retallar drets LGTBI

Igualtat ha anunciat que presentarà un recurs contra la llei d'acompanyament del Consell per considerar que limita drets del col·lectiu LGTBI i ho farà abans que acabe febrer.

La ministra d’Igualtat sosté que el masclisme és transversal i que cap entitat és immune

Ana Redondo ha defés que el masclisme és transversal i que el decisiu és com es reacciona. Ha reivindicat la resposta immediata del PSOE en el cas Salazar, ha marcat diferències amb el PP i ha optat per la prudència davant la sentència del TJUE.

Redó lamenta que una víctima haja de renunciar després de la retirada de l’acusació de Mouliaà

Ana Redondo considera tremendament dolorós que una víctima haja de renunciar per la duració d'un procés, després de la retirada de l'acusació d'Elisa Mouliaà contra Íñigo Errejón. La ministra subratlla l'acompanyament institucional i el respecte a la presumpció d'innocència.

Redó ha afirmat que el PP repetix a Móstoles la seua actitud del cas Nevenka

Redó ha qualificat de 'cínica' la reacció del PP de Madrid en el cas de Móstoles i l'ha comparada amb el patró del cas Nevenka. Ha demanat respostes immediates i centrades en la protecció de les víctimes.

Condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella amb 18 punyalades a Alcoi

Un home de 32 anys ha sigut condemnat a 22 anys i mig per assassinar a la seua parella, Dori, de 27, amb almenys 18 punyalades en 2022 a Alcoi. L'Audiència d'Alacant ha aplicat el veredicte del jurat i el condemnat haurà d'indemnitzar a la família amb més de 255.000 euros.

El València espera incorporar un director esportiu per al mercat espanyol en 4 a 8 setmanes

El club preveu sumar un director esportiu centrat en el mercat espanyol en un termini de 30 a 60 dies. La figura actuarà com a enllaç entre la direcció i l'entrenador.

El València Basket canvia el focus a Copa i Lliga després de caure en l’Eurolliga

L'equip taronja cau 69-55 davant el Reyer Venècia i redirigix la seua temporada cap a la Copa de la Reina i la Lliga Femenina Endesa. Burgos apel·la a mantindre la mentalitat.

Dos filaes més permeten la desfilada mixta en els Moros i Cristians d’Alcoi

Chano i Asturians han eliminat els dissenys de vestimenta diferenciats per sexe i se sumen a Llauradors, Magenta i Benimerins. Cinc filaes permeten ja esquadres mixtes, mentres 23 de 28 encara no ho fan.