9.5 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

Detingut per matar a un home al qual va portar tres quilòmetres penjat del retrovisor

La Guàrdia Civil del Subsector de Trànsit d’Alacant ha detingut al conductor d’un camió que, després d’una baralla amb un vianant que es va iniciar en una zona de descans per a vehicles, va circular durant quasi 3 quilòmetres a més de 100 quilòmetres per hora, amb el vianant penjat d’un dels espills retrovisors del camió, mentre tractava d’introduir-se en la cabina.

El passat 3 de juny, a les 5.48 hores del matí, els testimonis van avisar a la Guàrdia Civil a través del telèfon d’emergències 112, que en la calçada es trobava tendit un home amb lesions molt greus. Pel que sembla un vianant havia sigut atropellat.

En arribar al lloc dels fets, en l’eixida de la A-31 cap a les Salinetas, a l’altura del quilòmetre 204,700 que passa pel terme municipal de Petrer, els agents de la Guàrdia Civil de Trànsit van trobar a la víctima sobre la calçada al costat de les petjades d’una frenada produïda per uns pneumàtics.

Els especialistes van comprovar que la frenada era recent, probablement d’escassos minuts previs a la crida que va alertar al 112. Van esbrinar que, després del colp, el vehicle s’havia donat a la fugida a gran velocitat abandonant a la víctima a la seua sort, sense auxiliar, de nit i en una zona d’escassa il·luminació.

L’home va ser traslladat encara amb vida a l’Hospital General Universitari d’Alacant, tan prompte com va ser trobat. Lamentablement, va perdre la vida l’endemà de l’ocorregut.

La investigació es va iniciar per un presumpte sinistre vial i un delicte d’abandó del lloc de l’accident. Els agents van efectuar una exhaustiva inspecció ocular de lloc dels fets, a fi de poder localitzar al presumpte autor, ja que no existia rastre de la seua identitat ni del vehicle que havia causat el fatídic atropellament.

Durant la instrucció de les diligències, els investigadors van saber que es tractava d’un vehicle de grans dimensions i van posar la pista sobre una empresa de transports.

Del minuciós estudi de tots els indicis i proves recaptades, la Guàrdia Civil ha pogut comprovar que a l’altura del quilòmetre 201,900 de la A-31, mentre el camioner es trobava aturat fent un descans, un home va intentar introduir-se en la cabina del camió per la força.

El transportista va iniciar un forcejament amb ell. Després d’evitar que es pujara al camió, va iniciar la marxa amb sentit a Alacant. El vianant, ja amb el vehicle en marxa, es va enganxar des de l’exterior penjant-se de l’espill retrovisor i recolzat en els esglaons de pujada a la cabina va continuar en el seu intent d’introduir-se en l’habitacle. El camioner va circular en tals circumstàncies durant una distància de quasi 3 quilòmetres a una velocitat de 100 quilòmetres per hora.

Vista la situació, el camioner va optar per eixir-se per la via de servei a l’altura de les Salinetas, on va frenar de manera brusca, aconseguint que es desenganxara l’home, que va caure violentament sobre la calçada, produint-se lesions de caràcter molt greu, i que van ser la causa de la mort, segons ha quedat provat amb la prova pericial.

La investigació ha sigut desenvolupada pel Grup d’Investigació i Anàlisi del Trànsit, que han comptat amb el suport de l’Equip de Transports, sengles Unitats pertanyents al Subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil d’Alacant.

El passat 10 de juny va ser detingut un home de 56 anys, de nacionalitat espanyola, al qual se li imputa un delicte d’homicidi per imprudència i un altre d’omissió del deure de socors. La víctima és un home de 40 anys, de nacionalitat espanyola. Es desconeix el motiu pel qual l’atropellat va assaltar al conductor, si bé no existia relació prèvia entre ells. Les diligències han sigut entregades en el Jutjat d’Instrucció número 3 d’Elda, que de moment ha decretat llibertat amb càrrecs per al presumpte responsable.

Segons el Codi Penal, l’autor d’un delicte d’homicidi per imprudència pot ser castigat amb penes de presó d’un a quatre anys, així com la privació del dret a conduir vehicles de motor i ciclomotors d’un a sis anys. Pel delicte d’omissió del deure de socors, es poden incrementar a les penes anteriors, amb presó de sis mesos a quatre anys.

Últimes notícies

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen mantindre la busca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han demanat que l'operatiu no es detinga i han agraït el suport rebut. Han assenyalat que l'única informació oficial és que la busca continuarà este diumenge i que alguns afins viatgen al país.

La pluja desvia 9 vols i tala la línia 1 de Rodalia a València

El temporal ha obligat a desviar nou vols a Manises i ha interromput el servici entre Alginet i Castelló. Bombers reforcen l'operatiu sense danys personals.

Aemet ha elevat a roig l’avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha emés un És_Alert

Aemet ha elevat a roig l'avís per pluges en el litoral sud de València i la Generalitat ha enviat un És_Alert. La previsió apunta a més de 180 l/m² en 12 hores.

La revolució festiva de farina i ous pren el poder a Ibi

Ibi ha celebrat la seua jornada de 'els enfarinats' amb una presa simbòlica del poder a base de farina i ous podrits, recaptació solidària i normes absurdes.

El temporal provoca desallotjaments a Alacant i desborda barrancs a València

El temporal ha obligat a desallotjaments preventius a Benferri i ha desbordat barrancs a La Safor i Orihuela. Es demana màxima precaució en A-7 i A-3.

Pluges torrencials colpegen la Comunitat Valenciana i sumen 113 l/m² en Simat

Les pluges descarreguen amb força en la Comunitat Valenciana i deixen 113 l/m² a Simat de la Valldigna, amb 44 en mitja hora. Aemet manté avís taronja en tota la província de València.

Famílies dels desapareguts a Indonèsia reclamen que la busca seguisca fins a trobar-los

Les famílies de quatre persones desaparegudes després d'un naufragi a Indonèsia han agraït el suport rebut i han demanat que l'operatiu continue sense descans. Membres de diverses famílies viatgen al país per a seguir de prop les gestions.

Emergències activa l’alerta hidrològica en la conca del Segura per l’augment del cabal

El Centre de Coordinació d'Emergències ha activat l'alerta hidrològica en municipis de la conca del Segura per la pujada del cabal. Aemet ha activat avís taronja per pluges a la província de València.