16 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

La Generalitat distribueix 150.000 Abonaments Joves Gratuïts per a menors de 30 anys

La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha visitat la seu de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a València Sud, on ha mantingut una reunió de treball amb la secretària autonòmica d’Obres Públiques, María Pérez, la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzzato, i membres de l’equip directiu.

En aquesta trobada s’ha analitzat el desenvolupament de la campanya de distribució de l’Abonament Temporal Jove Gratuït que s’ha realitzat al llarg d’aquest mes d’octubre, des de les instal·lacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

La consellera ha destacat, després de la reunió, que “amb els abonaments que s’entregaran durant hui divendres, s’hauran distribuït prop de 150.000 abonaments, 123.700 en Metrovalencia i 25.600 en TRAM d’Alacant, als quals cal sumar els més de 10.300 que s’han repartit des del TRAM de Castelló”.

Al seu torn, ha destacat que s’han registrat ja al voltant de 225.000 peticions de cita prèvia a través de les webs de Metrovalencia i TRAM d’Alacant i que gràcies a l’ampliació d’estacions i horaris, l’empresa pública ha pogut incrementar el nombre de lliuraments, en aconseguir un ritme de 15.000 lliuraments al dia a València i 2.200 a Alacant”.

La consellera ha destacat i agraït “l’esforç tècnic i humà” d’FGV per a fer arribar els abonaments a joves de fins a 30 anys, uns títols que serveixen per a viatjar fins al pròxim 15 de gener de 2023 en Metrobus, Metrovalencia, TRAM de Castelló, TRAM d’Alacant i EMT. A més, també es poden beneficiar d’aquesta mesura les persones usuàries d’autobusos urbans, els ajuntaments dels quals se sumen a la mesura.

Després de la reunió, en la qual s’han analitzat diferents projectes que desenvolupa FGV per a la millora del servei que presta a València i Alacant, Torró ha recorregut diferents dependències de l’empresa i el taller de material mòbil de València Sud.

Distribució d’abonaments

FGV ha reforçat la dotació de personal en les seues estacions per a agilitar la distribució dels nous abonaments que en el cas de València també serveixen per a altres serveis de transport com a EMT i Metrobús. El lliurament s’està realitzant de manera àgil, gràcies també el sistema de cita prèvia disponible per a totes les persones usuàries.

TRAM de Castelló distribueix aquests abonaments des de la seua oficina situada al carrer Carcaixent, 1 de la ciutat de Castelló.

Per a facilitar la recollida de l’Abonament Jove, per part d’FGV, s’han habilitat diferents estacions en Metrovalencia i TRAM d’Alacant.

A València, de dilluns a divendres, estan oberts els següents punts: Centre d’Atenció del Client (CAC) de Benimaclet; Albereda; Àngel Guimerà (eixida a carrer Palleter); Benimàmet; Burjassot-Godella; Campanar; Facultats – Manuel Broseta (taquilla secundària); Marítim; Mislata (taquilla secundària); Montcada-Alfara; Paiporta; Paterna; Salt de l’Aigua; Torrent Avinguda i Xàtiva (taquilla secundària, eixida a l’institut I.E.S. Lluís Vives), i tots els dies de dilluns a diumenge en l’Espai del Client d’Alacant.

A Alacant, de dilluns a divendres es poden recollir aquests abonaments en el Punt del Client d’Estels; El Campello; Dénia; Mercat; Benidorm i Gata de Gorgos.

Per a sol·licitar cita les webs de Metrovalencia i de TRAM d’Alacant ofereixen un accés exclusiu per a la sol·licitud, pel qual s’obté torn per a posteriorment establir la data per a concretar la recollida de l’abonament en l’estació seleccionada.

Últimes notícies

Llargues cues davant el consolat d’Algèria a Alacant pel procés de regularització

Més de 300 ciutadans algerians fan fila este dimecres davant el consolat a Alacant per a obtindre documentació per a la regularització. La Policia ordena els torns i només accedixen els qui tenen cita.

Vencedor, amb la clàusula de la por, no jugarà davant l’Athletic en San Mamés

El Llevant no pagarà la compensació prevista en la cessió i el migcampista no podrà enfrontar-se al club basc en San Mamés. Ja es va perdre l'anada, saldada 0-2.

La Fundació Bancaixa prorroga fins al 6 d’abril la mostra d’obres mestres de Sorolla

La mostra de la Fundació Bancaixa es prorrogarà dos mesos pel gran acolliment i podrà visitar-se fins al 6 d'abril. Reunix 60 obres clau de la carrera de Sorolla.

Hapoel i València mesuren dubtes en un clima hostil en l’Eurolliga

Hapoel Tel Aviv i València Basket s'enfronten amb 16 victòries i el top-6 en joc, en un ambient tibant i amb antecedents recents dins i fora de la pista. València arriba després del seu pitjor partit del curs; Hapoel arrossega tres derrotes i la disponibilitat de Micic és una incògnita.

Detingut un guàrdia civil en relació amb una trama d’ITV fraudulentes a Ondara

Un guàrdia civil ha sigut detingut per la seua vinculació amb una presumpta trama d'inspeccions irregulars en la ITV d'Ondara. L'operació continua oberta i no s'han donat més detalls; l'agent ha sigut suspés de sou i de feina.

El festival Medusa confirma 130 DJs amb Adrián Mills i els històrics Pastis i Buenri

El festival se celebrarà del 13 al 17 d'agost a Cullera i ha confirmat 130 DJs amb noms com Carl Cox, Miss Monique, Marco Carola o Mau P. L'organització impulsa el House i el Hard Techno i inclou a Pastis i Buenri i a Adrián Mills entre les 12 bombes.

València autoritza 146 xurreries per a Falles i retarda l’inici 11 dies

València ha autoritzat 146 xurreries per a les Falles de 2026 i ha fixat la seua obertura el 2 de març, onze dies més tard que l'any passat. Estaran operatives fins al 19 de març.

València ha autoritzat 146 xurreries per a Falles i retarda 11 dies la seua obertura

L'Ajuntament ha autoritzat 146 xurreries per a les Falles de 2026 i ha fixat la seua obertura el 2 de març, 11 dies més tard, amb activitat fins al 19. La decisió busca evitar molèsties veïnals i respon al fet que entre la Crida i març no hi ha actes al carrer.