UGT considera un ‘greu retrocés’ la supressió de l’ensenyament en valencià

El sector d’Ensenyament de la Federació de Serveis Públics d’UGT «rebutja rotundament la proposta del conseller d’Educació de suprimir de les localitats, territoris i comarques valencianes que són castellanoparlants, l’ús del valencià com a llengua vehicular de l’ensenyament«.

UGT considera que esta decisió, que “s’instrumentalitzarà mitjançant la modificació urgent de la Llei de Plurilingüisme a la Llei d’Acompanyament als Pressupostos de la GVA per al 2024, perjudica notablement l’alumnat i la ciutadania d’estos territoris i comarques valencianes, ja que es veuran notablement discriminats en la seua formació i oportunitats de treball futur, en una comunitat que és bilingüe i té dos llengües oficials (castellà i valencià), davant de l’alumnat, població i ciutadania de les localitats, territoris i comarques valencià parlant”.

Amb esta mesura, a més, asseguren que “no es garanteix realment que el nostre sistema educatiu valencià siga un sistema educatiu plenament multicultural i plurilingüe, ni tan sols equilibrat en l’ús de les llengües cooficials, garantint, com exigeixen els tribunals de justícia, que disposen almenys, cadascuna, del 25% dels temps escolars”.

El sindicat reivindica “un sistema educatiu valencià plurilingüe, amb l’ús equilibrat i proporcional de les nostres dos llengües oficials, castellà i valencià, i amb la introducció progressiva d’altres idiomes estrangers d’ús a la Unió Europea (anglés, francés i alemany)”.

Per això, UGT considera que les mesures que vol adoptar el Consell de Carlos Mazón, a proposta del conseller Rovira, a l’àmbit educatiu “és un greu retrocés en la consecució i desenvolupament d’una comunitat autènticament bilingüe”.

Per això, UGT exigeix ​​al govern regional que “rectifique i escolte la comunitat educativa i la ciutadania valenciana, i, això és l’important, que tracte en igualtat de condicions tota la ciutadania i li façalite les mateixes oportunitats per al seu desenvolupament personal i social”.

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.