L’Institut Gil-Albert analitza la figura de Carmelina Sánchez-Cutillas

 

L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert arriba a l’equador de la setmana amb sengles conferències a la Casa Bardín sobre el Museu d’Arts i Oficis de Monòver i entorn de la figura de Carmelina Sánchez-Cutillas.

El cicle ‘Xicotets tresors’, l’objectiu dels quals és promocionar i divulgar el patrimoni cultural de la província, oferirà hui dimecres, 17 de novembre, la seua tercera sessió dedicada al Museu d’Arts i Oficis de Monòver a càrrec de Luis Román Amorós, mantenidor i fill del fundador del Museu, i Ferrán Díaz Poveda, tècnic de Patrimoni de l’Ajuntament monovero. Després de la xarrada, el membre de l’Associació Xinosa,  Francisco José Palomares Alfonso, oferirà una mostra dels tallers d’oficis que recull el Museu.

Fundat en 1969 per José María Román Amat, el centre custòdia una de les col·leccions etnogràfiques més singulars de la Comunitat Valenciana composta per una gran varietat d’objectes que sintetitzen, des de la perspectiva local, el trànsit de les societats tradicionals al món globalitzat.

L’any passat va ser reconegut com a Col·lecció Museogràfica Permanent d’Arts i Oficis de Monòver i com a Col·lecció Museogràfica Permanent de la Generalitat Valenciana.

D’altra banda, el dijous 18 de novembre, l’escriptor Joan Borja impartirà una conferència, inclosa en el cicle ‘Dones d’ahir i hui’, dedicada a l’escriptora i historiadora Carmelina Sánchez-Cutillas (Madrid, 1921-València, 2009), coincidint amb la declaració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua que ha dedicat l’any al seu reconeixement i record.

Aquesta insigne autora va estar especialment vinculada a Altea, on va viure gran part de la seua vida, i és neta de Francesc Martínez i Martínez, historiador i folklorista que dona nom als Premis d’Assaig i Investigació que concedeix l’Institut Juan Gil-Albert al costat de l’Ajuntament alteà.

L’entrada als actes serà a les 19.30 hores, lliure i limitada a l’aforament establit a cada moment per les autoritats sanitàries, i, a més, està prevista la seua retransmissió en streaming.

 

Últimes notícies

Els noms inspirats en la Lluna arrasen enfront del Sol entre les espanyoles

Més de 19.000 dones a Espanya porten noms relacionats amb la Lluna, enfront de poc més de 2.000 que es diuen Sol, segons les dades de l'INE.

Abril arranca en la Comunitat Valenciana amb cels buidats i vent fort en el nord

La Comunitat Valenciana inicia abril amb cels poc nuvolosos, lleugers canvis de temperatura i vent del nord que bufarà amb força en la mitat nord, especialment en zones de Castelló.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.