L’Institut Gil-Albert analitza la figura de Carmelina Sánchez-Cutillas

 

L’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert arriba a l’equador de la setmana amb sengles conferències a la Casa Bardín sobre el Museu d’Arts i Oficis de Monòver i entorn de la figura de Carmelina Sánchez-Cutillas.

El cicle ‘Xicotets tresors’, l’objectiu dels quals és promocionar i divulgar el patrimoni cultural de la província, oferirà hui dimecres, 17 de novembre, la seua tercera sessió dedicada al Museu d’Arts i Oficis de Monòver a càrrec de Luis Román Amorós, mantenidor i fill del fundador del Museu, i Ferrán Díaz Poveda, tècnic de Patrimoni de l’Ajuntament monovero. Després de la xarrada, el membre de l’Associació Xinosa,  Francisco José Palomares Alfonso, oferirà una mostra dels tallers d’oficis que recull el Museu.

Fundat en 1969 per José María Román Amat, el centre custòdia una de les col·leccions etnogràfiques més singulars de la Comunitat Valenciana composta per una gran varietat d’objectes que sintetitzen, des de la perspectiva local, el trànsit de les societats tradicionals al món globalitzat.

L’any passat va ser reconegut com a Col·lecció Museogràfica Permanent d’Arts i Oficis de Monòver i com a Col·lecció Museogràfica Permanent de la Generalitat Valenciana.

D’altra banda, el dijous 18 de novembre, l’escriptor Joan Borja impartirà una conferència, inclosa en el cicle ‘Dones d’ahir i hui’, dedicada a l’escriptora i historiadora Carmelina Sánchez-Cutillas (Madrid, 1921-València, 2009), coincidint amb la declaració de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua que ha dedicat l’any al seu reconeixement i record.

Aquesta insigne autora va estar especialment vinculada a Altea, on va viure gran part de la seua vida, i és neta de Francesc Martínez i Martínez, historiador i folklorista que dona nom als Premis d’Assaig i Investigació que concedeix l’Institut Juan Gil-Albert al costat de l’Ajuntament alteà.

L’entrada als actes serà a les 19.30 hores, lliure i limitada a l’aforament establit a cada moment per les autoritats sanitàries, i, a més, està prevista la seua retransmissió en streaming.

 

Últimes notícies

Villar assegura que Gallego ja havia d’explicar Les Naus en el ple de 2024

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, sosté que l’exregidor de Patrimoni Toni Gallego ja tenia assignat contestar en el ple de juliol de 2024 sobre el repartiment de les vivendes públiques Les Naus, en contra del relat que este va oferir davant la jutgessa.

Un any i nou mesos de presó per estafar el seu tio besavi amb Bizum i caixer

Una dona ha acceptat un any i nou mesos de presó per estafar 1.520 euros al seu tio besavi a Alicante, aprofitant-se del seu telèfon mòbil i de la seua targeta bancària.

Així serà l’estrena d’Aguirre amb el València: Racing, Athletic i Vila-real

Javier Aguirre debutarà amb el València en un octubre clau amb duels davant Racing, Athletic, Vila-real i un possible quart partit contra l’Elx per eixir del descens.

El Levante afrontarà quatre partits de Lliga en un octubre intens

El Levante disputarà en octubre quatre jornades de LaLiga EA Sports, amb dos partits al Ciutat de València i dos a domicili, entre ells l ajornat contra l Athletic Club.

Els partits que marcaran l’octubre de l’Elx: Celta, Rayo i fins a dos derbis

L’Elx, en descens però revitalitzat per la seua primera victòria, afronta un octubre clau amb Celta, Villarreal, Rayo i un possible derbi amb el València.

L’Audiència de València obliga a reobrir una causa arxivada contra un rector per agressió sexual

L’Audiència de València ha ordenat reactivar la investigació per una presumpta agressió sexual comesa el 2022 per un rector, després que el jutjat l’haguera arxivada per una valoració de la personalitat de la denunciant. El tribunal critica que el jutge instructor fera juís psicològics i recorda que els informes pericials veien el testimoni compatible amb la veracitat.

València tanca parcs, mercats i col·legis al sud per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament de València ha activat els protocols per alerta taronja per pluges i groga per tempestes, amb tancament d’instal·lacions, suspensió de classes en zones inundables del sud i cancel·lació d’activitats a l’aire lliure.

Gulácsi reclama més solidesa defensiva al Vila-real

El porter del Vila-real Peter Gulácsi insistix que l’equip ha d’alçar el nivell defensiu i acumular més porteríes a zero, i valora el progrés amb Íñigo Pérez abans d’enfrontar-se al Real Madrid.