24.5 C
València
Divendres, 18 abril, 2025

La UPV prohibeix l’accés de mascotes als campus per a garantir ‘un entorn propici per al desenvolupament acadèmic’

La Universitat Politècnica de València (UPV) ha emès una resolució que limita l’accés amb animals de companyia a les seues instal·lacions, en compliment de la Llei de protecció de drets i benestar animal.

Aquesta norma arreplega, en el seu article 29, la possibilitat que les mascotes entren a espais públics llevat que existisca una prohibició explícita. No obstant això, la UPV ha considerat els possibles riscos higiènic-sanitaris i de seguretat associats amb la presència d’animals en els seus campus.

En concret, la resolució del rector, José I. Capella, que publica aquest dimecres Les Províncies, prohibeix l’accés de mascotes als centres de la universitat, excepte en els casos previstos per la Llei 12/2003 de la Generalitat, que regula l’accés de gossos d’assistència per a persones amb discapacitat.

La mesura s’aplicarà en els campus d’Alcoi, Gandia i Vera –a València–, on se senyalitzarà de manera visible la restricció d’accés amb animals de companyia, conforme al que es disposa en la resolució, assenyala la institució acadèmica, que recalca que l’objectiu és “garantir un entorn segur i propici per al desenvolupament acadèmic”.

QUEIXES D’ALUMNES

Fonts de la universitat han assenyalat a Europa Press que s’han registrat casos d’estudiants que accedien a l’aula amb animals de companyia, la qual cosa ha provocat les consegüents queixes d’altres alumnes.

A més, destaquen que els arguments sobre els quals es fonamenta la decisió “són precisament els higiènic-sanitaris i la component de no entorpir el normal funcionament de l’activitat acadèmica“.

També recorda que aquesta prohibició s’ha adoptat ja en altres universitats i que s’emmarca en la necessitat d’adaptar-se a la nova normativa.

Últimes notícies

Pocs núvols i pugen les temperatures màximes a València este Divendres Sant

La Comunitat registrarà vent fluix de ponent, però canviarà a sud-oest a la vesprada

És naufragi, una novel·la de qualitat i desimbolta

El llibre és una història de dones que no es resignen a enyorar el que no va ser. I que duen als muscles el pes del seu coratge a través de totes les èpoques

Detencions a Alacant: Un segon arrest relacionat amb la mort d’un home a una baralla

La Policia Nacional ha detingut una segona persona en connexió amb la mort d'un home a Alacant, ferit amb arma blanca durant una baralla. Un altre ferit es troba a l'UCI. Les investigacions continuen.

Incendi a Gandia obliga a desallotjar un edifici de quatre plantes

Un incendi declarat aquesta matinada ha provocat l'evacuació d'un edifici de quatre plantes al carrer Poeta Francesc Miret de Gandia, afectant greument l'immoble i requerint la intervenció dels bombers.

Cullera incrementa a 21 les llicències de taxis per millorar els serveis de transport

Cullera es proposa sumar sis noves llicències de taxis per respondre a l'augment de població i turisme, millorant els serveis de transport urbà de la ciutat.

Sant Vicent del Raspeig acollirà ‘El Prado en els carrers’ després de l’estiu

L'exposició 'El Prado en els carrers' portarà 50 reproduccions d'obres mestres a Sant Vicent del Raspeig, probablement després de l'estiu, amb l'objectiu de dinamitzar la cultura i captar turistes.

Desarticulació d’un grup criminal a València: identifiquen a una dona per una estafa de 60.000 euros a Melilla

La Policia Nacional identifica a una dona de València vinculada a un grup criminal, sospitosa d'estafar més de 60.000 euros a una ciutadana de Melilla a través de documents falsificats.

Alternativa Habitacional per a les Famílies Desallotjades de Sant Antón a Elx

L'Ajuntament d'Elx ha proporcionat una alternativa habitacional a les 59 famílies desallotjades del bloc de pisos de Sant Antón, amb ajudes al lloguer i a l'adquisició de mobiliari.