Cultura proposa nomenar a Álvaro López-Jamar com a nou director general de l’IVC

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport proposarà el nomenament de l’advocat Álvaro López-Jamar Caballero com a nou director general de l’Institut Valencià de Cultura (IVC) després d’haver finalitzat els treballs per part de la Comissió de Valoració.

Aquesta proposta serà traslladada pel vicepresident primer i conseller de Cultura i Esport, Vicente Barrera, al Ple del Consell, que és l’òrgan encarregat de la seua aprovació, ha anunciat l’administració autonòmica a travé sde un comunicat.

La Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport va publicar el passat 25 de març la resolució amb les bases del procediment obert per a la selecció de la persona titular de la Direcció general de l’IVC (que va finalitzar l’11 d’abril amb la presentació de deu candidatures) amb la finalitat de substituir al cessat Abel Guarinos.

Posteriorment, el dilluns 15 d’abril, la Comissió de Valoració va iniciar els treballs per a poder cobrir el més ràpidament possible aquest lloc i poder completar com més prompte millor l’organigrama directiu de l’IVC.

Ara, «només quatre dies després«, –recalca la Conselleria– i una vegada valorades les propostes i realitzades les entrevistes personals, la Comissió ha acordat proposar el nomenament de López-Jamar per a assumir aquesta responsabilitat, que se sumarà als nomenaments dels titulars de les tres adreces adjuntes, que van ser aprovades pel Ple del Consell el passat 5 de març.

La selecció per part de la Comissió de Valoració s’ha basat, segons arreplega aquesta convocatòria, en criteris de solvència acadèmica, professional, tècnica, científica o artística, en l’experiència en l’acompliment de llocs de responsabilitat en la gestió pública o privada així com en la capacitat de lideratge per a planificar, implementar i revisar estratègies, polítiques i programes que facen possible els objectius marcats per l’IVC, la capacitat de comunicació i negociació, entre altres.

Per a això, les persones que han participat en aquest procés han presentat un projecte per a la Direcció general amb les línies estratègiques bàsiques a desenvolupar al capdavant de l’IVC, incloent eixos prioritaris d’actuació i de gestió interna; necessitats en matèria de personal; o el disseny d’una proposta de posicionament institucional a nivell autonòmic, nacional i internacional.

TRAJECTÒRIA

Álvaro López-Jamar compta amb una dilatada experiència en l’administració pública autonòmica i el sector cultural. Fins al 2012, va exercir com a coordinador de la Fundació Ciutat de les Arts les Ciències de la Generalitat, participant durant 12 anys en la seua gestió jurídic-administrativa i en nombroses activitats de divulgació científica i cultural en col·laboració amb universitats, instituts tecnològics, empreses, entre altres, així com en la captació de patrocini i mecenatge.

Així mateix, des del 2010 és delegat a la Comunitat Valenciana de la Fundació Eutherpe, entitat d’àmbit nacional dedicada al foment de la cultura musical, especialment en suport a joves artistes, i que compta amb el reconeixement honorífic del Parlament Europeu.

En aquest sentit, ha realitzat més d’un centenar d’activitats i cicles musicals en nombrosos auditoris i sales com el Palau de la Música de València, Palau de les Arts Reina Sofia, Auditori de Torrent, Sala Alfons el Magnànim de la Diputació de València, Teatre Calderón d’Alcoi, Espai Rambleta i Centre Cultural Bancaixa, entre altres.

També ha sigut coorganizador dels Cursos internacionals de cant Teresa Berganza i del Curs per a pianistes, directors d’orquestra i Jove Orquestra Lleonesa, de la qual ha sigut també gerent; i ha col·laborat en l’organització del Concurs Internacional de Piano José Iturbi que organitza la Diputació de València. Des del 2015 fins al 2017, va formar part del Comissariat artístic del projecte MusaE – Música als Museus Estatals, com a membre del seu Comitè de selecció artística, actuant com a mediador entre el Ministeri d’Educació, Cultura i Esport, Acció Cultural Espanyola (AC/I) i la Fundació Daniel i Nina Carasso.

Des d’abril del 2021, és president d’Amics de l’Òpera i de les Arts de la Comunitat Valenciana (AOA), la principal associació d’afeccionats a la música clàssica i l’òpera de la Comunitat Valenciana.

La Comissió de Valoració encarregada d’aquest procés de selecció ha estat formada, en representació de la Generalitat, per la sotssecretària de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport, Mª Eugenia Vives; la secretària autonòmica de Cultura i Esport, Paula Añó; i el director general de Cultura, Sergio Arlandis.

Així mateix, ha explicat també amb la participació de José Luis Pinotti com a persona experta de reconegut prestigi, a proposta de la Diputació de València; i Ricardo Casolà, com a representant de la societat civil relacionat amb el món de la cultura, a proposta de l’Ateneu Mercantil de València.

Últimes notícies

David Bisbal encetarà a València la seua gira espanyola d’Eternos el 22 de maig

David Bisbal ha anunciat una gira per Espanya amb 15 grans concerts per a presentar el seu nou disc 'Eternos', que començarà el 22 de maig al Roig Arena de València i acabarà el 9 de setembre a Sevilla.

Detingut un home per tres robatoris en obres de Sant Vicent del Raspeig

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 39 anys acusat de tres robatoris amb força i un en grau de temptativa en obres de Sant Vicent del Raspeig.

Una oferta falsa per donar ‘m’agrada’ acaba en una estafa de 1.900 euros

Una dona de Pontevedra ha perdut 1.900 euros en l'anomenada estafa dels likes, una falsa oferta de faena per donar 'm'agrada' en xarxes. La Guàrdia Civil ha identificat dos sospitosos amb domicilis a Alacant i Barcelona.

A presó per set robatoris entre Castelló, València i Almeria

Un home ha ingressat a presó després que la Guàrdia Civil li haja atribuït set delictes contra el patrimoni comesos a Castelló, València i Almeria. Entre els fets hi ha un robatori amb violència i intimidació i diversos robatoris amb força en vivendes i vehicles.

Detingut a Alacant per estafar mes de 3.400 euros amb mòbils falsos

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 20 anys acusat de vendre mòbils falsificats com si foren de gamma alta, amb un perjudici superior als 3.400 euros i quatre víctimes entre Alacant i Castelló.

Crema una tercera casa a l’Alquerieta vinculada als detinguts pel tiroteig mortal d’Alzira

Una tercera vivenda de l’Alquerieta, on viuen familiars dels detinguts pel tiroteig amb un mort a Alzira, ha cremat de matinada sense causar ferits. Els bombers han confirmat que la casa estava buida i que l’incendi ha afectat les dos plantes.

Benidorm serà seu del Mundial de ciclocross de 2031 i celebra una designació històrica

La UCI ha concedit a Benidorm l’organització del Mundial de ciclocross de 2031, una fita que consolida el seu circuit com a referent internacional i que esportistes i institucions qualifiquen d’històrica.

Aguirre ja és a València i promet convertir Mestalla en un fortí

Javier Aguirre ja ha aterrat a València per fer-se càrrec del Valencia CF fins final de temporada, amb opció a un any més, i fixa com a objectiu que Mestalla torne a ser un camp inexpugnable.