24.3 C
València
Dimecres, 22 octubre, 2025

Activada l’alerta groga per pluges i avís de precipitacions generalitzades en els pròxims dies

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat ha decretat l’alerta per pluges nivell groc a l’interior sud i litoral sud de València i al litoral nord d’Alacant, al mateix temps que ha avisat de precipitacions “persistents i generalitzades” per als pròxims dies.

Així mateix, també està actiu l’avís groc per nevades a l’interior nord de Castelló i per fenòmens costaners en tota la costa de la Comunitat Valenciana, segons ha indicat Emergències en una informació sobre alertes meteorològiques.

A més, ha emés una nota informativa relativa a l’episodi de pluges “persistents i generalitzades” que tindrà lloc a la Comunitat Valenciana des d’este dissabte i durant els pròxims dies.

Durant la segona meitat del diumenge, la predicció apunta a ruixats generalitzats localment forts i persistents al voltant del cap de la Nau, mentre que, a partir de dilluns, s’esperen precipitacions “més intenses”, amb acumulats a la província de València i Castelló que podrien superar els 100 o 140 litres per metre quadrat en 24 hores.

En concret, a partir de dilluns, la previsió indica que tindran més presència en la meitat nord de la Comunitat. Com a conseqüència d’estos fenòmens, podria produir-se l’activació de les conques de rius i barrancs a causa dels acumulats, segons assenyala Emergències.

En dies posteriors, “l’escenari més probable és la inestabilitat amb ruixats generalitzats, amb probabilitat que siguen forts i persistents en tot el litoral mediterrani, especialment en punts de la Comunitat Valenciana”.

Emergències apunta que, davant la celebració este cap de setmana de diferents actes fallers i de Carnestoltes, es recomana “extremar la vigilància i la seguretat”, així com prestar atenció als avisos que es vagen produint per a la jornada del diumenge i la pròxima setmana.

L’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències ha aconsellat als municipis i organismes amb competències en la gestió de les emergències que “mantinguen la necessària atenció i seguiment de tots els avisos” que emeta durant estos dies el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat, amb la finalitat d’”activar amb antelació els seus protocols d’actuació i establir les pertinents mesures preventives en els seus respectius àmbits”.

Últimes notícies

Roig Negueroles carrega contra LaLiga per la cancel·lació del partit a Miami

El CEO del Vila-real va criticar el mode i el moment en què LaLiga va anunciar la cancel·lació del partit a Miami contra el Barcelona. Va reclamar claredat i respecte als aficionats.

PowerCo llança el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria

PowerCo ha anunciat el primer màster interuniversitari en producció de cel·les de bateria al costat de la UPV i la UV, amb inici el pròxim curs. El programa s'integra en el seu pla de talent per a la gigafactoria de Sagunt, que preveu produir una cel·la unificada des de finals de l'estiu de 2026.

VDS 2025 arranca a València amb focus en l’efecte multiplicador i més capital privat

VDS 2025 ha arrancat a València amb consens en dos prioritats: aprofitar l'efecte multiplicador de l'ecosistema i atraure més capital privat per a escalar projectes.

Mazón assegura que ja s’han activat més de 4.000 vivendes protegides del Pla Viu

Mazón ha informat que més de 4.000 de les 10.000 vivendes del Pla Viu estan ja en licitació, adjudicació o construcció, amb 317 municipis adherits.

VDS 2025 reunix a startups i inversors amb focus en efecte multiplicador i capital privat

Startups i inversors en VDS 2025 han subratllat l'efecte multiplicador de l'ecosistema i la urgència de més capital privat, amb València com hub en creixement.

Les denúncies per violència de gènere baixen un 3,6% en la Comunitat Valenciana en el segon trimestre

Els jutjats de la Comunitat Valenciana van registrar 6.982 denúncies entre abril i juny, un 3,6% menys interanual, i 6.497 víctimes. La regió és la tercera en taxa per cada 10.000 dones.

Sis mesos de presó per intentar besar a una menor a la seua casa de Benidorm

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un home per intentar besar a una menor de 15 anys a Benidorm. La sentència inclou allunyament, prohibició de comunicació, llibertat vigilada i indemnització.

Sanitat posarà en marxa un Centre de Referència en Trauma Complex a Picanya

Sanitat activarà en l'Alqueria de Moret (Picanya) un centre de referència per a trauma complex amb 1,2 milions, dirigit a afectats per riuades i altres col·lectius vulnerables. L'anunci arriba al costat del balanç després de la dana, amb reforç de personal, més consultes i descens d'urgències per autolesions.