El Congrés aprova els Pressupostos de 2022 que permeten a Sánchez esgotar la legislatura

 

 

Fumata blanca als comptes públics de 2022. El Ple del Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 amb una àmplia majoria de 188 vots.

Es tracta dels segons que aconsegueix materialitzar el Govern de coalició del PSOE i Unidas Podemos des de la seua arribada a l’Executiu. Aquests pressupostos venen carregats de connotacions per al President de l’Executiu, Pedro Sánchez, que no sols aconsegueix tirar-los avant, sinó que també s’assegura acabar el mandat de quatre anys.

Els PGE passen ara al Senat per a completar la seua tramitació després de collir el suport de més de la meitat de la Cambra, amb els suports de PSOE (120 vots), Unidas Podemos (34, a l’espera de substituir l’escó d’Alberto Rodríguez), Esquerra Republicana (13), el PNB (6), EH-Bildu (5), el PDeCAT (4), Más País-Equo (2), Compromís, Nova Canàries, Terol Existeix i el PRC. En la banda contrària, el PP (88), Vox (52), Ciudadanos (9), Junts (4), la CUP (2), UPN (2), Coalición Canaria i Fórum Asturias han votat en contra. Per part seua, BNG, que en el seu moment va arribar a negociar un acord amb Sánchez, ha optat per l’abstenció.

El Govern ha aconseguit consolidar la majoria amb la qual va aprovar els seus primers comptes i, excepte canvis en el guió, després d’una tramitació expressa en el Cambra Alta, els comptes hauries d’estar llestes en menys d’un mes. En cas que hi haja modificacions, seran retornats a la Cambra Baixa per a votar-los a la fi de desembre. L’objectiu és que estiguen llestos perquè l’1 de gener, dins del termini i en la forma escaient, entren en vigor.

 

La llei audiovisual, en el centre de les negociacions

 

La llum verda d’aquests comptes s’ha vist condicionada per diversos contratemps, entre ells, el rebuig inicial d’Unidas Podemos, al no complir amb un dels acords del pacte: el control de preus en la nova Llei d’Habitatge.

Després de ser inclòs, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, va entregar el projecte, això sí, dos setmanes més tard de la data que dicta la Constitució Espanyola (30 de setembre). A això cal afegir l’acord ‘in extremis’ de Sánchez amb ERC que assegura produccions en llengües cooficials en el marc de la Llei Audiovisual i la negociació amb el PNB per a traspassar l’ingrés mínim vital al País Basc.

A escassos dies de la votació decisiva i amb l’objectiu de poder superar les votacions en Comissió, per als cinc ‘sís’ d’EH-Bildu el Govern ha hagut de comprometre’s a fer permanent la prohibició de desnonaments sense alternativa i l’ajornament de manera temporal en el pagament de rendes del denominat ‘escut social‘.

A això s’afig un fons de 25 milions per a compensar a víctimes de l’amiant, l’emissió de la cadena infantil ETB3 en tota Navarra i inversions culturals, entre les quals es troba la digitalització de continguts en basc i la reconversió d’antics espais industrials.

 

Nueva Canarias mobilitza 100 milions

 

En el cas de Nueva Canarias, la formació política ha aconseguit una partida de 100 milions per a la seua comunitat, que inclou subvencions per al transport del plàtan i infraestructures educatives, l’abaratiment als agricultors del cost de la dessalació o exempcions per a preservar a Illes Canàries d’aplicar el mínim del 15% en l’Impost de societats.

En aquesta línia, el Govern ha obtingut el vistiplau de Compromís a canvi d’ampliar el finançament autonòmic, amb la finalitat que els nous criteris no es traduïsquen en una retallada a cap territori.

 

Teruel Existe cedeix a costa de més inversions a la seua regió

 

El partit liderat i representat en el Congrés únicament per Tomás Guitarte, Teruel Existe, ha mobilitzat 21,5 milions d’euros en inversió per a la seua província, amb la creació d’una autovia entre Alcanyís i Reus, un nou Memorial per la Pau o Museu de la Guerra Civil, la recuperació del projecte per al Museu Nacional d’Etnografia a Terol i l’ampliació en 200.000 euros dels recursos a la Unitat Paleontològica de Dinosaures en aquesta ciutat, amb l’objectiu de crear el Centre Nacional d’Investigació en Paleontologia de Dinosaures.

Finalment, la major part dels acords aconseguits amb el Partido Regionalista de Cantabria (PRC) suposen el compliment dels compromisos adquirits pel PSOE, com la licitació del tram ferroviari Renedo-Guarnizo i la redacció del projecte de carretera Pots-Vega de Liébana. També es dirigiran 1,5 milions per a soterrar les vies del tren en Torrelavega.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.

Emergències recomana a les persones asmàtiques usar màscara per l’alta concentració de pols en suspensió

La prevista màxima concentració de pols en suspensió entre la matinada del dissabte i la del diumenge porta a Emergències a aconsellar màscara i tancament de finestres a persones asmàtiques o amb problemes respiratoris.

El Llevant es juga la permanència davant el Getafe i busca el seu primer doble triomf a casa

El Llevant rep al Getafe en un dol clau per la permanència en el qual intentarà encadenar per primera vegada en la temporada dos victòries seguides en el Ciutat de València.

Morant reivindica la reconstrucció de Benetússer i avisa al Consell que no acaba al juny

Diana Morant destaca que el Govern destina més de 40 milions a la reconstrucció de Benetússer i retrau al Consell que parle d'una recuperació que acaba al juny.

Morant acusa a Pérez Llorca d’obstaculitzar la investigació de la dana i exigix retornar els reforços al jutjat

Diana Morant acusa a Juanfran Pérez Llorca d'obstruir la justícia en retirar reforços del jutjat que investiga la dana i reclama retornar immediatament tots els mitjans.

La primera setmana del juí a Ábalos destapa l’anomenada Espanya dels endolls

La primera setmana del juí a José Luis Ábalos ha girat més entorn de presumptes endolls i pagaments opacs que al tripijoc de contractes de màscares, amb testimoniatges que dibuixen una xarxa de favors, ocupacions arbitràries i suposades mossegades.