El Congrés aprova els Pressupostos de 2022 que permeten a Sánchez esgotar la legislatura

 

 

Fumata blanca als comptes públics de 2022. El Ple del Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 amb una àmplia majoria de 188 vots.

Es tracta dels segons que aconsegueix materialitzar el Govern de coalició del PSOE i Unidas Podemos des de la seua arribada a l’Executiu. Aquests pressupostos venen carregats de connotacions per al President de l’Executiu, Pedro Sánchez, que no sols aconsegueix tirar-los avant, sinó que també s’assegura acabar el mandat de quatre anys.

Els PGE passen ara al Senat per a completar la seua tramitació després de collir el suport de més de la meitat de la Cambra, amb els suports de PSOE (120 vots), Unidas Podemos (34, a l’espera de substituir l’escó d’Alberto Rodríguez), Esquerra Republicana (13), el PNB (6), EH-Bildu (5), el PDeCAT (4), Más País-Equo (2), Compromís, Nova Canàries, Terol Existeix i el PRC. En la banda contrària, el PP (88), Vox (52), Ciudadanos (9), Junts (4), la CUP (2), UPN (2), Coalición Canaria i Fórum Asturias han votat en contra. Per part seua, BNG, que en el seu moment va arribar a negociar un acord amb Sánchez, ha optat per l’abstenció.

El Govern ha aconseguit consolidar la majoria amb la qual va aprovar els seus primers comptes i, excepte canvis en el guió, després d’una tramitació expressa en el Cambra Alta, els comptes hauries d’estar llestes en menys d’un mes. En cas que hi haja modificacions, seran retornats a la Cambra Baixa per a votar-los a la fi de desembre. L’objectiu és que estiguen llestos perquè l’1 de gener, dins del termini i en la forma escaient, entren en vigor.

 

La llei audiovisual, en el centre de les negociacions

 

La llum verda d’aquests comptes s’ha vist condicionada per diversos contratemps, entre ells, el rebuig inicial d’Unidas Podemos, al no complir amb un dels acords del pacte: el control de preus en la nova Llei d’Habitatge.

Després de ser inclòs, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, va entregar el projecte, això sí, dos setmanes més tard de la data que dicta la Constitució Espanyola (30 de setembre). A això cal afegir l’acord ‘in extremis’ de Sánchez amb ERC que assegura produccions en llengües cooficials en el marc de la Llei Audiovisual i la negociació amb el PNB per a traspassar l’ingrés mínim vital al País Basc.

A escassos dies de la votació decisiva i amb l’objectiu de poder superar les votacions en Comissió, per als cinc ‘sís’ d’EH-Bildu el Govern ha hagut de comprometre’s a fer permanent la prohibició de desnonaments sense alternativa i l’ajornament de manera temporal en el pagament de rendes del denominat ‘escut social‘.

A això s’afig un fons de 25 milions per a compensar a víctimes de l’amiant, l’emissió de la cadena infantil ETB3 en tota Navarra i inversions culturals, entre les quals es troba la digitalització de continguts en basc i la reconversió d’antics espais industrials.

 

Nueva Canarias mobilitza 100 milions

 

En el cas de Nueva Canarias, la formació política ha aconseguit una partida de 100 milions per a la seua comunitat, que inclou subvencions per al transport del plàtan i infraestructures educatives, l’abaratiment als agricultors del cost de la dessalació o exempcions per a preservar a Illes Canàries d’aplicar el mínim del 15% en l’Impost de societats.

En aquesta línia, el Govern ha obtingut el vistiplau de Compromís a canvi d’ampliar el finançament autonòmic, amb la finalitat que els nous criteris no es traduïsquen en una retallada a cap territori.

 

Teruel Existe cedeix a costa de més inversions a la seua regió

 

El partit liderat i representat en el Congrés únicament per Tomás Guitarte, Teruel Existe, ha mobilitzat 21,5 milions d’euros en inversió per a la seua província, amb la creació d’una autovia entre Alcanyís i Reus, un nou Memorial per la Pau o Museu de la Guerra Civil, la recuperació del projecte per al Museu Nacional d’Etnografia a Terol i l’ampliació en 200.000 euros dels recursos a la Unitat Paleontològica de Dinosaures en aquesta ciutat, amb l’objectiu de crear el Centre Nacional d’Investigació en Paleontologia de Dinosaures.

Finalment, la major part dels acords aconseguits amb el Partido Regionalista de Cantabria (PRC) suposen el compliment dels compromisos adquirits pel PSOE, com la licitació del tram ferroviari Renedo-Guarnizo i la redacció del projecte de carretera Pots-Vega de Liébana. També es dirigiran 1,5 milions per a soterrar les vies del tren en Torrelavega.

Últimes notícies

Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions del 29N?

Els electors poden fer el tràmit fins al 19 de novembre i entregar el vot fins al dia 25

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.