El Congrés aprova els Pressupostos de 2022 que permeten a Sánchez esgotar la legislatura

 

 

Fumata blanca als comptes públics de 2022. El Ple del Congrés dels Diputats ha aprovat aquest dijous el projecte de Pressupostos Generals de l’Estat de 2022 amb una àmplia majoria de 188 vots.

Es tracta dels segons que aconsegueix materialitzar el Govern de coalició del PSOE i Unidas Podemos des de la seua arribada a l’Executiu. Aquests pressupostos venen carregats de connotacions per al President de l’Executiu, Pedro Sánchez, que no sols aconsegueix tirar-los avant, sinó que també s’assegura acabar el mandat de quatre anys.

Els PGE passen ara al Senat per a completar la seua tramitació després de collir el suport de més de la meitat de la Cambra, amb els suports de PSOE (120 vots), Unidas Podemos (34, a l’espera de substituir l’escó d’Alberto Rodríguez), Esquerra Republicana (13), el PNB (6), EH-Bildu (5), el PDeCAT (4), Más País-Equo (2), Compromís, Nova Canàries, Terol Existeix i el PRC. En la banda contrària, el PP (88), Vox (52), Ciudadanos (9), Junts (4), la CUP (2), UPN (2), Coalición Canaria i Fórum Asturias han votat en contra. Per part seua, BNG, que en el seu moment va arribar a negociar un acord amb Sánchez, ha optat per l’abstenció.

El Govern ha aconseguit consolidar la majoria amb la qual va aprovar els seus primers comptes i, excepte canvis en el guió, després d’una tramitació expressa en el Cambra Alta, els comptes hauries d’estar llestes en menys d’un mes. En cas que hi haja modificacions, seran retornats a la Cambra Baixa per a votar-los a la fi de desembre. L’objectiu és que estiguen llestos perquè l’1 de gener, dins del termini i en la forma escaient, entren en vigor.

 

La llei audiovisual, en el centre de les negociacions

 

La llum verda d’aquests comptes s’ha vist condicionada per diversos contratemps, entre ells, el rebuig inicial d’Unidas Podemos, al no complir amb un dels acords del pacte: el control de preus en la nova Llei d’Habitatge.

Després de ser inclòs, la ministra d’Hisenda i Funció Pública, María Jesús Montero, va entregar el projecte, això sí, dos setmanes més tard de la data que dicta la Constitució Espanyola (30 de setembre). A això cal afegir l’acord ‘in extremis’ de Sánchez amb ERC que assegura produccions en llengües cooficials en el marc de la Llei Audiovisual i la negociació amb el PNB per a traspassar l’ingrés mínim vital al País Basc.

A escassos dies de la votació decisiva i amb l’objectiu de poder superar les votacions en Comissió, per als cinc ‘sís’ d’EH-Bildu el Govern ha hagut de comprometre’s a fer permanent la prohibició de desnonaments sense alternativa i l’ajornament de manera temporal en el pagament de rendes del denominat ‘escut social‘.

A això s’afig un fons de 25 milions per a compensar a víctimes de l’amiant, l’emissió de la cadena infantil ETB3 en tota Navarra i inversions culturals, entre les quals es troba la digitalització de continguts en basc i la reconversió d’antics espais industrials.

 

Nueva Canarias mobilitza 100 milions

 

En el cas de Nueva Canarias, la formació política ha aconseguit una partida de 100 milions per a la seua comunitat, que inclou subvencions per al transport del plàtan i infraestructures educatives, l’abaratiment als agricultors del cost de la dessalació o exempcions per a preservar a Illes Canàries d’aplicar el mínim del 15% en l’Impost de societats.

En aquesta línia, el Govern ha obtingut el vistiplau de Compromís a canvi d’ampliar el finançament autonòmic, amb la finalitat que els nous criteris no es traduïsquen en una retallada a cap territori.

 

Teruel Existe cedeix a costa de més inversions a la seua regió

 

El partit liderat i representat en el Congrés únicament per Tomás Guitarte, Teruel Existe, ha mobilitzat 21,5 milions d’euros en inversió per a la seua província, amb la creació d’una autovia entre Alcanyís i Reus, un nou Memorial per la Pau o Museu de la Guerra Civil, la recuperació del projecte per al Museu Nacional d’Etnografia a Terol i l’ampliació en 200.000 euros dels recursos a la Unitat Paleontològica de Dinosaures en aquesta ciutat, amb l’objectiu de crear el Centre Nacional d’Investigació en Paleontologia de Dinosaures.

Finalment, la major part dels acords aconseguits amb el Partido Regionalista de Cantabria (PRC) suposen el compliment dels compromisos adquirits pel PSOE, com la licitació del tram ferroviari Renedo-Guarnizo i la redacció del projecte de carretera Pots-Vega de Liébana. També es dirigiran 1,5 milions per a soterrar les vies del tren en Torrelavega.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.