Arriba a Espanya una nova vacuna contra el Covid-19, diferent de les que ja tenim

 

Espanya fa ja pràcticament dos mesos que va començar el seu procés de vacunació contra el Covid-19. A finals de desembre arribaven al nostre país les primeres dosis de Pfizer que es començarien a administrar en residències, a ancians i treballadors d’estes. Poc després arribaven les primeres dosis de Moderna, que també van començar a ser administrades entre alguns sanitaris. I fa poc més d’una setmana arribava la d’Astra-Zeneca, que de moment s’està posant a menors de 55 anys i de personal essencial com a policia, bombers o farmacèutics.

 

Però de moment, estes tres vacunes no són suficients per a complir amb els plans del govern. I és que continuen insistint que l‘objectiu és que el 70% de la població espanyola estiga immunitzada en estiu. Encara que ara mateix pareix una utopia veient que el ritme de dosi que es reben setmanalment a penes supera el mig milió. 

 

Una quarta vacuna arribarà a Espanya

Bé és cert que en les pròximes setmanes la campanya de vacunació contra el Covid-19 en nostre país podria viure un nou impuls. Està previst que no es tarde en aprovar la vacuna de Janssen, propietat de Johnson & Johnson, que aportaria una important novetat respecte a les altres tres que ja són presents en el nostre país. I és que serà la primera per a la que només serà necessari administrar una sola dosi.

 

S’espera que esta vacuna, que serà la quarta que arriba al nostre país, siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA per les seues sigles en anglès) el pròxim 8 de març. A partir d’eixe moment, el més probable, com ha passat amb la resta de vacunes, és que la logística per a la seua distribució s’active de manera immediata i que a mitat de març es puga incorporar al calendari de vacunació en Espanya

 

Com és esta nova vacuna?

La realitat és que s’espera amb ànsies està nova vacuna al nostre país, i és que serà una de les que assegure un gran número de noves dosis. Després de l’acord signat entre la farmacèutica i la Unió Europea, Espanya rebrà aproximadament uns 40 milions de dosis.  

 

La vacuna de Janssen és coneguda com Ad26.COV2.S. Això és per com està fabricada. Per a la seua producció s’ha usat un adenovirus recombinant no replicatiu que genera immunitat contra una de les proteïnes pròpies del coronavirus, la proteïna S, de spike en engonals o proteïna espigola, que és la que li permet adherir-se a les nostres cèl·lules. 

 

Fins ara els estudis que ha fet la farmacèutica a tot el món li han donat un 72% d’eficàcia als Estats Units i un 66% a escala mundial. Janssen ha provat la seua vacuna contra diferents variants entre  30.000 voluntaris de 9 països, inclosos Espanya, a on es van dur a terme assajos de fase 2 i 3 en 8 hospitals diferents. 

 

Però encara que està protecció és inferior que la d’altres vacunes, la farmacèutica ja ha iniciat un altre estudi de fase tres al Regne Unit. En ell s’està subministrant dos dosis o dos placebos als voluntaris amb una diferència de 57 dies per a vore si es pot incrementar la seua efectivitat contra el virus. 

 

Mentres arriba esta quarta vacuna, el govern d’Espanya donava una notícia clau sobre el futur de les vacunes i de la que la fórmula de Janssen forma part. I és que serà una de les quatre que es començaran a produir al nostre país en diferents fàbriques. Rovi  ja està fabricant en Espanya la vacuna feta per Moderna; Insud    Pharma fabricarà els vials de la vacuna de AstraZeneca; Reig Jofre la vacuna de Janssen; i Biofabri farà la producció industrial de l’antigen de la vacuna contra el Covid-19 de Novavax.

 

Això «accelerarà la distribució d’estes vacunes en Espanya», assegurava la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto que no descartava que hi haja més en un futur pròxim.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.