11.2 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Arriba a Espanya una nova vacuna contra el Covid-19, diferent de les que ja tenim

 

Espanya fa ja pràcticament dos mesos que va començar el seu procés de vacunació contra el Covid-19. A finals de desembre arribaven al nostre país les primeres dosis de Pfizer que es començarien a administrar en residències, a ancians i treballadors d’estes. Poc després arribaven les primeres dosis de Moderna, que també van començar a ser administrades entre alguns sanitaris. I fa poc més d’una setmana arribava la d’Astra-Zeneca, que de moment s’està posant a menors de 55 anys i de personal essencial com a policia, bombers o farmacèutics.

 

Però de moment, estes tres vacunes no són suficients per a complir amb els plans del govern. I és que continuen insistint que l‘objectiu és que el 70% de la població espanyola estiga immunitzada en estiu. Encara que ara mateix pareix una utopia veient que el ritme de dosi que es reben setmanalment a penes supera el mig milió. 

 

Una quarta vacuna arribarà a Espanya

Bé és cert que en les pròximes setmanes la campanya de vacunació contra el Covid-19 en nostre país podria viure un nou impuls. Està previst que no es tarde en aprovar la vacuna de Janssen, propietat de Johnson & Johnson, que aportaria una important novetat respecte a les altres tres que ja són presents en el nostre país. I és que serà la primera per a la que només serà necessari administrar una sola dosi.

 

S’espera que esta vacuna, que serà la quarta que arriba al nostre país, siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA per les seues sigles en anglès) el pròxim 8 de març. A partir d’eixe moment, el més probable, com ha passat amb la resta de vacunes, és que la logística per a la seua distribució s’active de manera immediata i que a mitat de març es puga incorporar al calendari de vacunació en Espanya

 

Com és esta nova vacuna?

La realitat és que s’espera amb ànsies està nova vacuna al nostre país, i és que serà una de les que assegure un gran número de noves dosis. Després de l’acord signat entre la farmacèutica i la Unió Europea, Espanya rebrà aproximadament uns 40 milions de dosis.  

 

La vacuna de Janssen és coneguda com Ad26.COV2.S. Això és per com està fabricada. Per a la seua producció s’ha usat un adenovirus recombinant no replicatiu que genera immunitat contra una de les proteïnes pròpies del coronavirus, la proteïna S, de spike en engonals o proteïna espigola, que és la que li permet adherir-se a les nostres cèl·lules. 

 

Fins ara els estudis que ha fet la farmacèutica a tot el món li han donat un 72% d’eficàcia als Estats Units i un 66% a escala mundial. Janssen ha provat la seua vacuna contra diferents variants entre  30.000 voluntaris de 9 països, inclosos Espanya, a on es van dur a terme assajos de fase 2 i 3 en 8 hospitals diferents. 

 

Però encara que està protecció és inferior que la d’altres vacunes, la farmacèutica ja ha iniciat un altre estudi de fase tres al Regne Unit. En ell s’està subministrant dos dosis o dos placebos als voluntaris amb una diferència de 57 dies per a vore si es pot incrementar la seua efectivitat contra el virus. 

 

Mentres arriba esta quarta vacuna, el govern d’Espanya donava una notícia clau sobre el futur de les vacunes i de la que la fórmula de Janssen forma part. I és que serà una de les quatre que es començaran a produir al nostre país en diferents fàbriques. Rovi  ja està fabricant en Espanya la vacuna feta per Moderna; Insud    Pharma fabricarà els vials de la vacuna de AstraZeneca; Reig Jofre la vacuna de Janssen; i Biofabri farà la producció industrial de l’antigen de la vacuna contra el Covid-19 de Novavax.

 

Això «accelerarà la distribució d’estes vacunes en Espanya», assegurava la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto que no descartava que hi haja més en un futur pròxim.

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.