Arriba a Espanya una nova vacuna contra el Covid-19, diferent de les que ja tenim

Ejemplo de shortcode con estilo
  Espanya fa ja pràcticament dos mesos que va començar el seu procés de vacunació contra el Covid-19. A finals de desembre arribaven al nostre país les primeres dosis de Pfizer que es començarien a administrar en residències, a ancians i treballadors d’estes. Poc després arribaven les primeres dosis de Moderna, que també van començar a ser administrades entre […]

 

Espanya fa ja pràcticament dos mesos que va començar el seu procés de vacunació contra el Covid-19. A finals de desembre arribaven al nostre país les primeres dosis de Pfizer que es començarien a administrar en residències, a ancians i treballadors d’estes. Poc després arribaven les primeres dosis de Moderna, que també van començar a ser administrades entre alguns sanitaris. I fa poc més d’una setmana arribava la d’Astra-Zeneca, que de moment s’està posant a menors de 55 anys i de personal essencial com a policia, bombers o farmacèutics.

 

Però de moment, estes tres vacunes no són suficients per a complir amb els plans del govern. I és que continuen insistint que l‘objectiu és que el 70% de la població espanyola estiga immunitzada en estiu. Encara que ara mateix pareix una utopia veient que el ritme de dosi que es reben setmanalment a penes supera el mig milió. 

 

Una quarta vacuna arribarà a Espanya

Bé és cert que en les pròximes setmanes la campanya de vacunació contra el Covid-19 en nostre país podria viure un nou impuls. Està previst que no es tarde en aprovar la vacuna de Janssen, propietat de Johnson & Johnson, que aportaria una important novetat respecte a les altres tres que ja són presents en el nostre país. I és que serà la primera per a la que només serà necessari administrar una sola dosi.

 

S’espera que esta vacuna, que serà la quarta que arriba al nostre país, siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA per les seues sigles en anglès) el pròxim 8 de març. A partir d’eixe moment, el més probable, com ha passat amb la resta de vacunes, és que la logística per a la seua distribució s’active de manera immediata i que a mitat de març es puga incorporar al calendari de vacunació en Espanya. 

 

Com és esta nova vacuna?

La realitat és que s’espera amb ànsies està nova vacuna al nostre país, i és que serà una de les que assegure un gran número de noves dosis. Després de l’acord signat entre la farmacèutica i la Unió Europea, Espanya rebrà aproximadament uns 40 milions de dosis.  

 

La vacuna de Janssen és coneguda com Ad26.COV2.S. Això és per com està fabricada. Per a la seua producció s’ha usat un adenovirus recombinant no replicatiu que genera immunitat contra una de les proteïnes pròpies del coronavirus, la proteïna S, de spike en engonals o proteïna espigola, que és la que li permet adherir-se a les nostres cèl·lules. 

 

Fins ara els estudis que ha fet la farmacèutica a tot el món li han donat un 72% d’eficàcia als Estats Units i un 66% a escala mundial. Janssen ha provat la seua vacuna contra diferents variants entre  30.000 voluntaris de 9 països, inclosos Espanya, a on es van dur a terme assajos de fase 2 i 3 en 8 hospitals diferents. 

 

Però encara que està protecció és inferior que la d’altres vacunes, la farmacèutica ja ha iniciat un altre estudi de fase tres al Regne Unit. En ell s’està subministrant dos dosis o dos placebos als voluntaris amb una diferència de 57 dies per a vore si es pot incrementar la seua efectivitat contra el virus. 

 

Mentres arriba esta quarta vacuna, el govern d’Espanya donava una notícia clau sobre el futur de les vacunes i de la que la fórmula de Janssen forma part. I és que serà una de les quatre que es començaran a produir al nostre país en diferents fàbriques. Rovi  ja està fabricant en Espanya la vacuna feta per Moderna; Insud    Pharma fabricarà els vials de la vacuna de AstraZeneca; Reig Jofre la vacuna de Janssen; i Biofabri farà la producció industrial de l’antigen de la vacuna contra el Covid-19 de Novavax.

 

Això «accelerarà la distribució d’estes vacunes en Espanya», assegurava la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto que no descartava que hi haja més en un futur pròxim.

Últimes notícies

Castro reivindica el triomf del Llevant davant l’Athletic: “Mereixem la victòria”

Luís Castro ha celebrat la victòria 3-1 del Llevant contra l’Athletic en el Ciutat de València, en el partit aplaçat per la pluja, i ha destacat el rendiment ofensiu i defensiu del seu equip. L’entrenador ha elogiat la progressió del vestidor i actuacions com les d’Etta Eyong, Thiago Fernández i el doble golejador Roger Brugué.

Brugué i Etta Eyong tomben l’Athletic i impulsen el Llevant

El Llevant ha guanyat 3-1 a l’Athletic Club en el duel ajornat per la pluja gràcies al doblet de Roger Brugué i a un gol final d’Etta Eyong. Els granota pugen a l’onzena plaça amb 10 punts, mentre els bascos es queden amb 9.

Camps i Oltra detallen el dany patit pel fals bulo del Bar España

Francisco Camps i Mónica Oltra han explicat en el juí pel Bar España com el fals bulo de pederàstia ha afectat la seua imatge personal i política. També ha declarat per videoconferència Carlos Fabra, que ha qualificat el cas d’“absolut disbarat”.

Així funcionarà el Bono Comerç d’Alacant 2026: ajudes de fins a 400 euros per persona

Alacant llança una nova edició del Bono Comerç per a 2026, amb quasi quatre milions d’euros per a impulsar el consum local i alleujar la butxaca de les famílies.

Oliva reprén les classes aquest dijous excepte a l’IES Gabriel Ciscar per els danys de la dana Adam

Oliva reprendrà aquest dijous l’activitat lectiva en tots els centres educatius excepte a l’IES Gabriel Ciscar, greument afectat per les inundacions de la dana Adam. Els municipis veïns de Piles i Miramar ja han reactivat les classes i continuen les tasques de neteja i recuperació.

Les associacions veïnals alerten que l’operació de Mestalla és la major recalificació especulativa a València

La Federació d'Associacions Veïnals de València qualifica l’operació urbanística de Mestalla com la major recalificació especulativa en dues dècades i denuncia que afavorix grans capitals en plena emergència habitacional.

Més de 2.100 incidències per la dana Adam des de dissabte a la Comunitat Valenciana

El Centre de Coordinació d’Emergències ha gestionat 2.153 incidents relacionats amb la dana Adam des de dissabte, la majoria al sud de València i al nord d’Alacant. Oliva és el municipi més afectat, amb 900 incidències registrades.

Llanos Massó serà número dos de Vox al Congrés per Castelló el 29N

Vox ha situat la presidenta de Les Corts Valencianes, Llanos Massó, com a número dos al Congrés per Castelló el 29 de novembre, mentre Ignacio Gil Lázaro encapçalarà la candidatura per València.