Arriba a Espanya una nova vacuna contra el Covid-19, diferent de les que ja tenim

 

Espanya fa ja pràcticament dos mesos que va començar el seu procés de vacunació contra el Covid-19. A finals de desembre arribaven al nostre país les primeres dosis de Pfizer que es començarien a administrar en residències, a ancians i treballadors d’estes. Poc després arribaven les primeres dosis de Moderna, que també van començar a ser administrades entre alguns sanitaris. I fa poc més d’una setmana arribava la d’Astra-Zeneca, que de moment s’està posant a menors de 55 anys i de personal essencial com a policia, bombers o farmacèutics.

 

Però de moment, estes tres vacunes no són suficients per a complir amb els plans del govern. I és que continuen insistint que l‘objectiu és que el 70% de la població espanyola estiga immunitzada en estiu. Encara que ara mateix pareix una utopia veient que el ritme de dosi que es reben setmanalment a penes supera el mig milió. 

 

Una quarta vacuna arribarà a Espanya

Bé és cert que en les pròximes setmanes la campanya de vacunació contra el Covid-19 en nostre país podria viure un nou impuls. Està previst que no es tarde en aprovar la vacuna de Janssen, propietat de Johnson & Johnson, que aportaria una important novetat respecte a les altres tres que ja són presents en el nostre país. I és que serà la primera per a la que només serà necessari administrar una sola dosi.

 

S’espera que esta vacuna, que serà la quarta que arriba al nostre país, siga aprovada per l’Agència Europea del Medicament (EMA per les seues sigles en anglès) el pròxim 8 de març. A partir d’eixe moment, el més probable, com ha passat amb la resta de vacunes, és que la logística per a la seua distribució s’active de manera immediata i que a mitat de març es puga incorporar al calendari de vacunació en Espanya

 

Com és esta nova vacuna?

La realitat és que s’espera amb ànsies està nova vacuna al nostre país, i és que serà una de les que assegure un gran número de noves dosis. Després de l’acord signat entre la farmacèutica i la Unió Europea, Espanya rebrà aproximadament uns 40 milions de dosis.  

 

La vacuna de Janssen és coneguda com Ad26.COV2.S. Això és per com està fabricada. Per a la seua producció s’ha usat un adenovirus recombinant no replicatiu que genera immunitat contra una de les proteïnes pròpies del coronavirus, la proteïna S, de spike en engonals o proteïna espigola, que és la que li permet adherir-se a les nostres cèl·lules. 

 

Fins ara els estudis que ha fet la farmacèutica a tot el món li han donat un 72% d’eficàcia als Estats Units i un 66% a escala mundial. Janssen ha provat la seua vacuna contra diferents variants entre  30.000 voluntaris de 9 països, inclosos Espanya, a on es van dur a terme assajos de fase 2 i 3 en 8 hospitals diferents. 

 

Però encara que està protecció és inferior que la d’altres vacunes, la farmacèutica ja ha iniciat un altre estudi de fase tres al Regne Unit. En ell s’està subministrant dos dosis o dos placebos als voluntaris amb una diferència de 57 dies per a vore si es pot incrementar la seua efectivitat contra el virus. 

 

Mentres arriba esta quarta vacuna, el govern d’Espanya donava una notícia clau sobre el futur de les vacunes i de la que la fórmula de Janssen forma part. I és que serà una de les quatre que es començaran a produir al nostre país en diferents fàbriques. Rovi  ja està fabricant en Espanya la vacuna feta per Moderna; Insud    Pharma fabricarà els vials de la vacuna de AstraZeneca; Reig Jofre la vacuna de Janssen; i Biofabri farà la producció industrial de l’antigen de la vacuna contra el Covid-19 de Novavax.

 

Això «accelerarà la distribució d’estes vacunes en Espanya», assegurava la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto que no descartava que hi haja més en un futur pròxim.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU