Els bous al carrer tornen a la Comunitat Valenciana

Huit mesos després que un bou d’Arriazu trepitgés el Recinte Taurí de Vila-real, el sector taurí de Bous al Carrer comença la seua activitat en tres localitats de la Comunitat Valenciana: Meliana, Montserrat i Vinaròs.

Forastera, amb el ferro del ramader valencià Dani Machancoses és l’escollida per donar el tret de sortida a la temporada 2021, el pròxim dissabte a les 11:30 del matí a Meliana, on la variant cultural de la Tauromàquia serà present amb la posada de llarg de l’Any Berlanga i el Circuit Tauri Fundació Satine.

L’Agrupació de Penyes Taurines de Meliana juntament amb l’Ajuntament de la localitat, han confeccionat un cartell autòcton, on els protagonistes són les ramaderies i els engreixadors valencians, amb la particularitat que totes les empreses vinculades a l’organització de l’esdeveniment són en la seua totalitat de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de les penyes taurines locals, és actuar contra la malmesa economia del sector taurí valencià i com a colofó a cinc caps de setmana de frenètica activitat, els aficionats podran gaudir de dihuit ramaderies autòctones, que participen en un projecte nou i únic fins al moment; Circuit Tauri Fundació Satine.

Hi participen la Generalitat Valenciana, la Diputació de València, la Fundació Satine i la Federació de Penyes Taurines de Bous al Carrer de la Comunitat valenciana i l’objectiu és poder arribar a un nombre considerable d’actuacions en diferents municipis valencians i on tots els ramaders valencians puguen tenir la seua oportunitat.

Festes taurines a Montserrat

 

Al matinal de Meliana li seguiran la localitat valenciana de Montserrat amb dos caps de setmana orientats al bestiar autòcton i la localitat castellonenca de Vinaròs on l’empresa Montauro organitza sengles caps de setmana taurins, albergant esta ultima el primer cicle de Circuit Tauri Fundació Satine.

Un cop iniciats els festejos durant les últimes setmanes de maig, són diversos els pobles que recolliran el testimoni de Meliana, Montserrat i Vinaròs, municipis de gran calat taurí com Albuixec, la Vall d’Uixó, Museros, Alcalà de Xivert, Onda, Sagunt, Port de Sagunt, Borriol, Silla, Alcora i la Vall d’Alba ultimen ja les seues dates per a una reconstrucció tan necessària com real.

Els últims mesos s’han caracteritzat per llargues jornades de reunions, trobades o negociacions entre totes les parts implicades amb l’objectiu d’iniciar la primera fase vam iniciar la segona fase que busqués el setanta per cent d’aforament en els Recintes taurins i Places de Bous, per finalitzar amb una tercera fase orientada a gaudir del Bou al Carrer, als carrers que el sector taurí ja està negociant amb les administracions competents.

Últimes notícies

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.