11.4 C
València
Dissabte, 10 gener, 2026

Els bous al carrer tornen a la Comunitat Valenciana

Huit mesos després que un bou d’Arriazu trepitgés el Recinte Taurí de Vila-real, el sector taurí de Bous al Carrer comença la seua activitat en tres localitats de la Comunitat Valenciana: Meliana, Montserrat i Vinaròs.

Forastera, amb el ferro del ramader valencià Dani Machancoses és l’escollida per donar el tret de sortida a la temporada 2021, el pròxim dissabte a les 11:30 del matí a Meliana, on la variant cultural de la Tauromàquia serà present amb la posada de llarg de l’Any Berlanga i el Circuit Tauri Fundació Satine.

L’Agrupació de Penyes Taurines de Meliana juntament amb l’Ajuntament de la localitat, han confeccionat un cartell autòcton, on els protagonistes són les ramaderies i els engreixadors valencians, amb la particularitat que totes les empreses vinculades a l’organització de l’esdeveniment són en la seua totalitat de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de les penyes taurines locals, és actuar contra la malmesa economia del sector taurí valencià i com a colofó a cinc caps de setmana de frenètica activitat, els aficionats podran gaudir de dihuit ramaderies autòctones, que participen en un projecte nou i únic fins al moment; Circuit Tauri Fundació Satine.

Hi participen la Generalitat Valenciana, la Diputació de València, la Fundació Satine i la Federació de Penyes Taurines de Bous al Carrer de la Comunitat valenciana i l’objectiu és poder arribar a un nombre considerable d’actuacions en diferents municipis valencians i on tots els ramaders valencians puguen tenir la seua oportunitat.

Festes taurines a Montserrat

 

Al matinal de Meliana li seguiran la localitat valenciana de Montserrat amb dos caps de setmana orientats al bestiar autòcton i la localitat castellonenca de Vinaròs on l’empresa Montauro organitza sengles caps de setmana taurins, albergant esta ultima el primer cicle de Circuit Tauri Fundació Satine.

Un cop iniciats els festejos durant les últimes setmanes de maig, són diversos els pobles que recolliran el testimoni de Meliana, Montserrat i Vinaròs, municipis de gran calat taurí com Albuixec, la Vall d’Uixó, Museros, Alcalà de Xivert, Onda, Sagunt, Port de Sagunt, Borriol, Silla, Alcora i la Vall d’Alba ultimen ja les seues dates per a una reconstrucció tan necessària com real.

Els últims mesos s’han caracteritzat per llargues jornades de reunions, trobades o negociacions entre totes les parts implicades amb l’objectiu d’iniciar la primera fase vam iniciar la segona fase que busqués el setanta per cent d’aforament en els Recintes taurins i Places de Bous, per finalitzar amb una tercera fase orientada a gaudir del Bou al Carrer, als carrers que el sector taurí ja està negociant amb les administracions competents.

Últimes notícies

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.

Moleiro i Gerard Moreno lideren el 3-1 del Vila-real davant l’Alabés

El Vila-real s'imposa 3-1 a l'Alabés en La Ceràmica amb un gol i una assistència de Moleiro i l'impacte immediat de Gerard Moreno. Mikautadze va tancar el compte i Toni Martínez va maquillar el marcador.

L’Ajuntament d’Alberic trasllada a la Guàrdia Civil conductes d’assetjament a menors en xarxes

L'Ajuntament d'Alberic ha informat la Guàrdia Civil i als centres educatius de conductes en xarxes que afecten menors. Advertix de possibles conseqüències legals i demana implicació familiar.

Les mares dels menors del naufragi d’Indonèsia han tornat a Espanya

Les mares dels menors afectats han tornat a Espanya després del naufragi en Komodo, mentres el pare del xiquet desaparegut roman a Indonèsia i la busca oficial s'ha tancat.