17.3 C
València
Dimecres, 4 febrer, 2026

Els bous al carrer tornen a la Comunitat Valenciana

Huit mesos després que un bou d’Arriazu trepitgés el Recinte Taurí de Vila-real, el sector taurí de Bous al Carrer comença la seua activitat en tres localitats de la Comunitat Valenciana: Meliana, Montserrat i Vinaròs.

Forastera, amb el ferro del ramader valencià Dani Machancoses és l’escollida per donar el tret de sortida a la temporada 2021, el pròxim dissabte a les 11:30 del matí a Meliana, on la variant cultural de la Tauromàquia serà present amb la posada de llarg de l’Any Berlanga i el Circuit Tauri Fundació Satine.

L’Agrupació de Penyes Taurines de Meliana juntament amb l’Ajuntament de la localitat, han confeccionat un cartell autòcton, on els protagonistes són les ramaderies i els engreixadors valencians, amb la particularitat que totes les empreses vinculades a l’organització de l’esdeveniment són en la seua totalitat de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de les penyes taurines locals, és actuar contra la malmesa economia del sector taurí valencià i com a colofó a cinc caps de setmana de frenètica activitat, els aficionats podran gaudir de dihuit ramaderies autòctones, que participen en un projecte nou i únic fins al moment; Circuit Tauri Fundació Satine.

Hi participen la Generalitat Valenciana, la Diputació de València, la Fundació Satine i la Federació de Penyes Taurines de Bous al Carrer de la Comunitat valenciana i l’objectiu és poder arribar a un nombre considerable d’actuacions en diferents municipis valencians i on tots els ramaders valencians puguen tenir la seua oportunitat.

Festes taurines a Montserrat

 

Al matinal de Meliana li seguiran la localitat valenciana de Montserrat amb dos caps de setmana orientats al bestiar autòcton i la localitat castellonenca de Vinaròs on l’empresa Montauro organitza sengles caps de setmana taurins, albergant esta ultima el primer cicle de Circuit Tauri Fundació Satine.

Un cop iniciats els festejos durant les últimes setmanes de maig, són diversos els pobles que recolliran el testimoni de Meliana, Montserrat i Vinaròs, municipis de gran calat taurí com Albuixec, la Vall d’Uixó, Museros, Alcalà de Xivert, Onda, Sagunt, Port de Sagunt, Borriol, Silla, Alcora i la Vall d’Alba ultimen ja les seues dates per a una reconstrucció tan necessària com real.

Els últims mesos s’han caracteritzat per llargues jornades de reunions, trobades o negociacions entre totes les parts implicades amb l’objectiu d’iniciar la primera fase vam iniciar la segona fase que busqués el setanta per cent d’aforament en els Recintes taurins i Places de Bous, per finalitzar amb una tercera fase orientada a gaudir del Bou al Carrer, als carrers que el sector taurí ja està negociant amb les administracions competents.

Últimes notícies

El Vila-real agita el mercat d’hivern amb cinc operacions

El club tanca un inusual gener amb tres eixides i dos incorporacions. Les baixes en les bandes i la lesió de Juan Foyth acceleren els reforços.

La Policia Nacional ha detingut a 14 jóvens a Ontinyent per assetjament transfòbic i amenaces

Catorze jóvens d'entre 15 i 20 anys han sigut detinguts a Ontinyent per un presumpte assetjament transfòbic amb agressions i amenaces. La investigació va verificar atacs reiterats en l'àmbit escolar i en espais d'oci; tots van quedar en llibertat excepte un menor internat a petició de Fiscalia.

Un detingut a Formentera del Segura per integrar un grup que feia ‘bolcades’ a Alacant

Un home de 31 anys ha sigut detingut com a suposat enllaç a Espanya d'una banda estrangera especialitzada en 'bolcades'. Se'l relaciona amb un assalt a Orihuela en el qual dos hòmens van ser torturats i tirotejats al juliol.

El València tanca el mercat amb tres fitxatges contrastats en LaLiga i sense eixides

El València va tancar el mercat d'hivern amb Sadiq Umar, Guido Rodríguez i Unai Núñez, tres reforços amb experiència en LaLiga. No es va produir cap eixida i es van completar les dos fitxes lliures després de la baixa de Diakhaby.

Castro i Raghouber impulsen un mercat d’hivern auster en el Llevant

L'arribada de Luís Castro i la cessió de Ugo Raghouber han marcat un gener de gasto mínim en el Llevant. L'equip ha millorat, però continua penúltim.

L’Elx fa caixa amb Mendoza i tanca el mercat amb quatre eixides i quatre arribades

L'Elx va tancar el mercat d'hivern amb quatre eixides i quatre incorporacions, amb la venda rècord de Rodrigo Mendoza com a moviment clau. Va reforçar el lateral dret, no va arribar el central i el bloc es manté.

Cues en el padró de València per la regularització d’immigrants i l’Ajuntament redirigix a Estrangeria

L'anunci de regularització ha disparat les consultes en el padró de València. L'Ajuntament llança cartells i reforça l'atenció per a derivar els tràmits a Estrangeria.

La Comunitat Valenciana va rebre 12,4 milions de turistes internacionals en 2025, el 4,3% més

La Comunitat Valenciana va rebre 12.422.659 turistes internacionals en 2025, un 4,3% més, i es va situar com la quinta regió més visitada. Espanya va batre rècord amb 96,77 milions i màxims de gasto.