Els bous al carrer tornen a la Comunitat Valenciana

Huit mesos després que un bou d’Arriazu trepitgés el Recinte Taurí de Vila-real, el sector taurí de Bous al Carrer comença la seua activitat en tres localitats de la Comunitat Valenciana: Meliana, Montserrat i Vinaròs.

Forastera, amb el ferro del ramader valencià Dani Machancoses és l’escollida per donar el tret de sortida a la temporada 2021, el pròxim dissabte a les 11:30 del matí a Meliana, on la variant cultural de la Tauromàquia serà present amb la posada de llarg de l’Any Berlanga i el Circuit Tauri Fundació Satine.

L’Agrupació de Penyes Taurines de Meliana juntament amb l’Ajuntament de la localitat, han confeccionat un cartell autòcton, on els protagonistes són les ramaderies i els engreixadors valencians, amb la particularitat que totes les empreses vinculades a l’organització de l’esdeveniment són en la seua totalitat de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de les penyes taurines locals, és actuar contra la malmesa economia del sector taurí valencià i com a colofó a cinc caps de setmana de frenètica activitat, els aficionats podran gaudir de dihuit ramaderies autòctones, que participen en un projecte nou i únic fins al moment; Circuit Tauri Fundació Satine.

Hi participen la Generalitat Valenciana, la Diputació de València, la Fundació Satine i la Federació de Penyes Taurines de Bous al Carrer de la Comunitat valenciana i l’objectiu és poder arribar a un nombre considerable d’actuacions en diferents municipis valencians i on tots els ramaders valencians puguen tenir la seua oportunitat.

Festes taurines a Montserrat

 

Al matinal de Meliana li seguiran la localitat valenciana de Montserrat amb dos caps de setmana orientats al bestiar autòcton i la localitat castellonenca de Vinaròs on l’empresa Montauro organitza sengles caps de setmana taurins, albergant esta ultima el primer cicle de Circuit Tauri Fundació Satine.

Un cop iniciats els festejos durant les últimes setmanes de maig, són diversos els pobles que recolliran el testimoni de Meliana, Montserrat i Vinaròs, municipis de gran calat taurí com Albuixec, la Vall d’Uixó, Museros, Alcalà de Xivert, Onda, Sagunt, Port de Sagunt, Borriol, Silla, Alcora i la Vall d’Alba ultimen ja les seues dates per a una reconstrucció tan necessària com real.

Els últims mesos s’han caracteritzat per llargues jornades de reunions, trobades o negociacions entre totes les parts implicades amb l’objectiu d’iniciar la primera fase vam iniciar la segona fase que busqués el setanta per cent d’aforament en els Recintes taurins i Places de Bous, per finalitzar amb una tercera fase orientada a gaudir del Bou al Carrer, als carrers que el sector taurí ja està negociant amb les administracions competents.

Últimes notícies

Noves eleccions al Col·legi de Farmacèutics de València el 4 d’octubre per irregularitats en el vot per correu

El Col·legi de Farmacèutics de València tornarà a votar el 4 d’octubre després d’anul·lar-se els comicis del 10 de maig per defectes en el vot per correu denunciats per dues candidatures.

Compromís porta a Fiscalia una possible filtració d’informació privilegiada a un diputat de Vox

Compromís ha presentat una denúncia davant la Inspecció de la Fiscalia per una possible filtració d’informació confidencial de la fiscal de Nules al síndic adjunt de Vox en Les Corts.

Un any i quatre mesos de presó per mossegar en la cella i les galtes a la seua exparella a Dénia

L’Audiència d’Alacant ha condemnat un home a un any i quatre mesos de presó i sis anys de tractament ambulatori per amenaçar de mort i mossegar en la cara la seua exparella a Dénia el 2021.

Un ampli dispositiu de 900 agents garantirà la seguretat del FIB a Benicàssim

La Guàrdia Civil ha organitzat un dispositiu de 900 efectius per al FIB, amb unitats especialitzades i controls de trànsit reforçats fins diumenge al migdia.

Vuit alcaldes i l’exalcaldessa de Paiporta hauran de declarar per la dana el mes d’octubre

El jutjat que investiga la gestió de la dana ha citat per a octubre vuit alcaldes de municipis afectats i l’exalcaldessa de Paiporta com a testimonis, dins d’una causa on també s’analitzen comunicacions oficials i missatges de WhatsApp.

València activa una nova agència municipal de lloguer amb preus un 20 % més baixos

L’Ajuntament de València posa en marxa una agència municipal de lloguer que garanteix el cobrament a propietaris, ofereix contractes de set anys i rebaixa els preus un 20 % respecte al mercat, enmig de les crítiques de l’oposició.

Identifiquen tres persones quan intentaven robar entre les restes de l’edifici ensorrat de Benetússer

La Policia Local de Benetússer ha identificat tres persones que pretenien robar entre els enderrocs de l’edifici col·lapsat i l’Ajuntament reforça la seguretat de la zona amb més tanques i possible vigilància privada.

Més de 16 milions en ajudes per a impulsar la pesca i l’aqüicultura sostenibles a la Comunitat

La Generalitat ha anunciat més de 16 milions d’euros en ajudes fins a 2029 per a fomentar la pesca i l’aqüicultura sostenibles i finançar campanyes de promoció dels productes pesquers i aqüícoles valencians.