Els bous al carrer tornen a la Comunitat Valenciana

Huit mesos després que un bou d’Arriazu trepitgés el Recinte Taurí de Vila-real, el sector taurí de Bous al Carrer comença la seua activitat en tres localitats de la Comunitat Valenciana: Meliana, Montserrat i Vinaròs.

Forastera, amb el ferro del ramader valencià Dani Machancoses és l’escollida per donar el tret de sortida a la temporada 2021, el pròxim dissabte a les 11:30 del matí a Meliana, on la variant cultural de la Tauromàquia serà present amb la posada de llarg de l’Any Berlanga i el Circuit Tauri Fundació Satine.

L’Agrupació de Penyes Taurines de Meliana juntament amb l’Ajuntament de la localitat, han confeccionat un cartell autòcton, on els protagonistes són les ramaderies i els engreixadors valencians, amb la particularitat que totes les empreses vinculades a l’organització de l’esdeveniment són en la seua totalitat de la Comunitat Valenciana.

L’objectiu de les penyes taurines locals, és actuar contra la malmesa economia del sector taurí valencià i com a colofó a cinc caps de setmana de frenètica activitat, els aficionats podran gaudir de dihuit ramaderies autòctones, que participen en un projecte nou i únic fins al moment; Circuit Tauri Fundació Satine.

Hi participen la Generalitat Valenciana, la Diputació de València, la Fundació Satine i la Federació de Penyes Taurines de Bous al Carrer de la Comunitat valenciana i l’objectiu és poder arribar a un nombre considerable d’actuacions en diferents municipis valencians i on tots els ramaders valencians puguen tenir la seua oportunitat.

Festes taurines a Montserrat

 

Al matinal de Meliana li seguiran la localitat valenciana de Montserrat amb dos caps de setmana orientats al bestiar autòcton i la localitat castellonenca de Vinaròs on l’empresa Montauro organitza sengles caps de setmana taurins, albergant esta ultima el primer cicle de Circuit Tauri Fundació Satine.

Un cop iniciats els festejos durant les últimes setmanes de maig, són diversos els pobles que recolliran el testimoni de Meliana, Montserrat i Vinaròs, municipis de gran calat taurí com Albuixec, la Vall d’Uixó, Museros, Alcalà de Xivert, Onda, Sagunt, Port de Sagunt, Borriol, Silla, Alcora i la Vall d’Alba ultimen ja les seues dates per a una reconstrucció tan necessària com real.

Els últims mesos s’han caracteritzat per llargues jornades de reunions, trobades o negociacions entre totes les parts implicades amb l’objectiu d’iniciar la primera fase vam iniciar la segona fase que busqués el setanta per cent d’aforament en els Recintes taurins i Places de Bous, per finalitzar amb una tercera fase orientada a gaudir del Bou al Carrer, als carrers que el sector taurí ja està negociant amb les administracions competents.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Compromís reclama pactes per a evitar el col·lapse de València en les Falles

Compromís denuncia que les Falles de València han estat marcades pel col·lapse en mobilitat, neteja i convivència i exigix tres pactes per a reconduir l'organització de les festes, a més de recuperar la taxa turística.

Milers de taxis oferixen servicis gratuïts a València i Alacant contra la liberalització dels VTC

Milers de taxistes de València i Alacant han realitzat servicis gratuïts durant dos hores per a protestar contra la liberalització dels VTC i exigir mesures de xoc immediates.

L’Elx presenta la seua samarreta retro inspirada en els 90 per a la jornada vintage de LaLiga

L'Elx ha presentat una samarreta retro amb la franja verda més alta i estreta, inspirada en els anys 90, que s'estrenarà en la jornada temàtica retro de LaLiga.

Els valencians Grimaldo, Mosquera, Fornals, Soler i Ferran Torres lideren la llista d’Espanya

Luis de la Font convoca a cinc futbolistes valencians i estrena a Mosquera, Joan García, Barrenetxea i Víctor Muñoz per als amistosos de març davant Sèrbia i Egipte.

El govern de Barcala defén la seua gestió dels bons comercie a Alacant

L'equip de govern d'Alacant sosté que la gestió dels bons comercie es va ajustar als procediments i que tota la informació és pública, mentres l'oposició exigix més transparència i accés als expedients.

Quique Llopis apunta a medalla en el Mundial de Toruń i Eusebio Càceres busca consolidar el seu renaixement

Quique Llopis arriba al Mundial de Toruń amb opcions reals de medalla en 60 metres barres, mentres que Eusebio Càceres vol confirmar el seu renàixer esportiu en la longitud.

El València complix 107 anys entre la lluita per la permanència i el repte del Nou Mestalla

El València CF celebra el seu 107 aniversari lluny dels llocs europeus, centrat en assegurar la permanència i en l'avanç de les obres del Nou Mestalla amb vista a 2027.

Vila-real i Reial Societat es juguen un pas clau cap a Europa en La Ceràmica

Vila-real i Reial Societat s'enfronten en La Ceràmica amb objectius europeus distints però urgents: afermar la Champions o assegurar presència continental la pròxima temporada.