17.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Nous registres en el cas Zaplana a causa de la peça secreta

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha fet este dimecres ha fet noves diligències en el marc del ‘cas Erm’ amb la requisa d’alguna documentació en diferents registres, entre ells en la casa particular de Fernando Castelló, que va ser conseller en el Govern d’Eduardo Zaplana i secretari d’Estat de Seguretat Social amb José María Aznar.

 

Les diligències, que no inclouen la detenció, estan relacionades amb la peça secreta del ‘cas Erm’ que la titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València va obrir fa una setmana com a conseqüència d’un nou informe de la UCO sobre els diners que presumptament estaven ocults en paradisos fiscals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La recopilació de documentació afecta a diferents registres en diferents ciutats, entre ells, segons ha avançat el diari ‘El País’, en casa de Fernando Castelló, que va ocupar la Conselleria d’Indústria i Comerç entre 1999 i 2003. També va ser diputat del PP en el Congrés dels Diputats entre 2004 i 2008.

 

En un informe remés recentment per la UCO al jutjat se sostenia que l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP Eduardo Zaplana va ocupar un «pla de jerarquia superior» en la trama de les ITV i del Pla Eòlic, que va obtindre més d’onze milions d’euros en comissions il·legals, i va ser un dels «beneficiaris econòmics dels actius».

 

Segons els investigadors, Zaplana va tindre una participació en el frau a través de tercers. En la causa s’investiguen una sèrie de comissions aparentment entregades en atenció a les adjudicacions del servici d’ITV i del Pla Eòlic de la Comunitat, «totes elles adjudicades i pagades per part de societats del grup empresarial Sedesa», de la família Cotino. Els diners s’enviaven a una societat en l’estranger, s’ocultaven en comptes i posteriorment tornaven a Espanya.

  

 

Últimes notícies

Cultura anuncia candidatura de Potries i altres huit ciutats a Capital Europea de la Cultura 2031

Nou ciutats espanyoles, entre elles Potries i Toledo, optaran a la Capital Europea de la Cultura en 2031. Cultura ha fixat el calendari: finalistes al març i decisió al desembre.

Pérez Llorca recorda que l’acta de Mazón la decidixen els votants

Preguntat per si el PP demanarà l'acta de diputat a Carlos Mazón, Pérez Llorca ha subratllat que l'atorga i la quitació l'electorat. Ha defés que Mazón ja va assumir responsabilitats en dimitir.

Morant compartix que cal baixar la crispació, però no amb la ‘recepta’ de Jordi Sevilla

Diana Morant ha recolzat la idea de reduir la crispació política, però ha rebutjat la 'recepta' proposada per Jordi Sevilla. Defén que el Govern sí que aplica polítiques socialdemòcrates.

Aemet denuncia el degoteig constant d’atacs i desinformació contra divulgadors climàtics

Aemet ha lamentat l'augment sostingut d'atacs i desinformació contra divulgadors i organismes científics. Advertix que minar la confiança debilita la resposta ciutadana.

Estela Carbonell, campiona de la Supercopa d’Itàlia amb la Juve: ‘Volem guanyar tot el que puguem’

La lateral valenciana ha alçat la Supercopa d'Itàlia amb la Juventus i reivindica l'ambició de l'equip: Lliga, Copa i avançar en la Champions després de superar a la Roma.

Pérez Llorca acusa a Montero d’usar el finançament com a cartell electoral

Pérez Llorca ha denunciat que la proposta d'Hisenda sobre finançament autonòmic és un 'cartell electoral' de María Jesús Montero. Reclama una negociació real amb els presidents autonòmics.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

Morant ha defés que la proposta del Govern manté l'statu quo i que ningú sale perdent. Ha reclamat responsabilitat per a culminar un acord que beneficiaria a la Comunitat Valenciana.

Segona jornada de vaga mèdica en la Comunitat Valenciana: 65% segons el sindicat i 3,63% segons Sanitat

El sindicat eleva el seguiment al 60-65% i Sanitat el reduïx al 3,63-3,69%. La protesta va reclamar un estatut propi i millores laborals, amb concentració a l'Hospital Peset.