Nous registres en el cas Zaplana a causa de la peça secreta

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha fet este dimecres ha fet noves diligències en el marc del ‘cas Erm’ amb la requisa d’alguna documentació en diferents registres, entre ells en la casa particular de Fernando Castelló, que va ser conseller en el Govern d’Eduardo Zaplana i secretari d’Estat de Seguretat Social amb José María Aznar.

 

Les diligències, que no inclouen la detenció, estan relacionades amb la peça secreta del ‘cas Erm’ que la titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València va obrir fa una setmana com a conseqüència d’un nou informe de la UCO sobre els diners que presumptament estaven ocults en paradisos fiscals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La recopilació de documentació afecta a diferents registres en diferents ciutats, entre ells, segons ha avançat el diari ‘El País’, en casa de Fernando Castelló, que va ocupar la Conselleria d’Indústria i Comerç entre 1999 i 2003. També va ser diputat del PP en el Congrés dels Diputats entre 2004 i 2008.

 

En un informe remés recentment per la UCO al jutjat se sostenia que l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP Eduardo Zaplana va ocupar un «pla de jerarquia superior» en la trama de les ITV i del Pla Eòlic, que va obtindre més d’onze milions d’euros en comissions il·legals, i va ser un dels «beneficiaris econòmics dels actius».

 

Segons els investigadors, Zaplana va tindre una participació en el frau a través de tercers. En la causa s’investiguen una sèrie de comissions aparentment entregades en atenció a les adjudicacions del servici d’ITV i del Pla Eòlic de la Comunitat, «totes elles adjudicades i pagades per part de societats del grup empresarial Sedesa», de la família Cotino. Els diners s’enviaven a una societat en l’estranger, s’ocultaven en comptes i posteriorment tornaven a Espanya.

  

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València ja executa el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals

València ha executat el 85 % de les ordres de tancament d’apartaments turístics il·legals i endureix al màxim la nova regulació.

El PSPV demanarà la compareixença de Pérez Llorca en la comissió dels bons comerç d’Alacant

El PSPV vol que Pérez Llorca comparega en la comissió dels bons comerç per aclarir la gestió de les ajudes en 2022.

Desarticulat a Elda un clan familiar que esclavitzava a un home per a vendre drogues

La Policia Nacional deté a Elda a deu membres d'una mateixa família, dos d'ells menors, acusats de sotmetre a un home a un règim d'esclavitud i d'usar-lo per a la venda de drogues.

Sis detinguts en desarticular un grup que assaltava joieries amb el mètode del alunizaje

Una operació conjunta de Guàrdia Civil i Mossos d'Esquadra ha desarticulat un grup especialitzat en robatoris amb força en joieries mitjançant alunizajes, amb sis detinguts i danys que ronden el milió d'euros.

Jutgen a Elx a un home acusat d’abús sexual i robatori de 700 euros

Un home se senta en la banqueta a Elx acusat d'abusar sexualment d'una dona i sostraure-li 700 euros després de coincidir en un local nocturn de Torrevieja. La Fiscalia sol·licita per a ell sis anys i deu mesos de presó per delictes d'abús sexual i furt.

El PSPV demana imputar a dos ex alts càrrecs per la filtració de l’àudio de la dana

El PSPV-PSOE sol·licita al Jutjat de Llíria que investigue com imputats a dos ex alts càrrecs de la Generalitat pel seu presumpte paper en la filtració de l'àudio complet d'una crida durant la dana.

La setmana de Pasqua continua en la Comunitat Valenciana amb temps estable i més calor

La setmana de Pasqua avança en la Comunitat Valenciana amb ambient estable, cels poc nuvolosos i temperatures en ascens, amb vents fluixos i mar en general tranquil·la.

L’incendi forestal de Tibi evoluciona de manera favorable amb el suport de mitjans aeris

L'incendi forestal en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, manté una evolució favorable amb huit dotacions terrestres i dos mitjans aeris incorporats a primera hora del matí.