Nous registres en el cas Zaplana a causa de la peça secreta

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha fet este dimecres ha fet noves diligències en el marc del ‘cas Erm’ amb la requisa d’alguna documentació en diferents registres, entre ells en la casa particular de Fernando Castelló, que va ser conseller en el Govern d’Eduardo Zaplana i secretari d’Estat de Seguretat Social amb José María Aznar.

 

Les diligències, que no inclouen la detenció, estan relacionades amb la peça secreta del ‘cas Erm’ que la titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València va obrir fa una setmana com a conseqüència d’un nou informe de la UCO sobre els diners que presumptament estaven ocults en paradisos fiscals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La recopilació de documentació afecta a diferents registres en diferents ciutats, entre ells, segons ha avançat el diari ‘El País’, en casa de Fernando Castelló, que va ocupar la Conselleria d’Indústria i Comerç entre 1999 i 2003. També va ser diputat del PP en el Congrés dels Diputats entre 2004 i 2008.

 

En un informe remés recentment per la UCO al jutjat se sostenia que l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP Eduardo Zaplana va ocupar un «pla de jerarquia superior» en la trama de les ITV i del Pla Eòlic, que va obtindre més d’onze milions d’euros en comissions il·legals, i va ser un dels «beneficiaris econòmics dels actius».

 

Segons els investigadors, Zaplana va tindre una participació en el frau a través de tercers. En la causa s’investiguen una sèrie de comissions aparentment entregades en atenció a les adjudicacions del servici d’ITV i del Pla Eòlic de la Comunitat, «totes elles adjudicades i pagades per part de societats del grup empresarial Sedesa», de la família Cotino. Els diners s’enviaven a una societat en l’estranger, s’ocultaven en comptes i posteriorment tornaven a Espanya.

  

 

Últimes notícies

Detinguts sis hòmens per una sèrie de robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos

La Guàrdia Civil ha detingut a sis hòmens per tres robatoris amb força en vivendes de Godella i Massarrojos, on a més s'hauria detectat activitat de tràfic de drogues i una possible organització criminal.

La vivenda encarix un 16,7% en la Comunitat Valenciana mentres cauen compravendes i hipoteques

El mercat de la vivenda arranca l'any amb preus a l'alça del 9% a Espanya i del 16,7% en la Comunitat Valenciana, mentres es frenen les compravendes i la concessió d'hipoteques després de quasi dos anys d'increments continus.

Vent huracanat a l’interior nord de Castelló i brusc descens de les màximes

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós marcada per ratxes de vent del nord-oest localment huracanades a l'interior nord de Castelló i un notable descens generalitzat de les temperatures màximes i mínimes.

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.