Nous registres en el cas Zaplana a causa de la peça secreta

 

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha fet este dimecres ha fet noves diligències en el marc del ‘cas Erm’ amb la requisa d’alguna documentació en diferents registres, entre ells en la casa particular de Fernando Castelló, que va ser conseller en el Govern d’Eduardo Zaplana i secretari d’Estat de Seguretat Social amb José María Aznar.

 

Les diligències, que no inclouen la detenció, estan relacionades amb la peça secreta del ‘cas Erm’ que la titular del Jutjat d’instrucció número 8 de València va obrir fa una setmana com a conseqüència d’un nou informe de la UCO sobre els diners que presumptament estaven ocults en paradisos fiscals.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

La recopilació de documentació afecta a diferents registres en diferents ciutats, entre ells, segons ha avançat el diari ‘El País’, en casa de Fernando Castelló, que va ocupar la Conselleria d’Indústria i Comerç entre 1999 i 2003. També va ser diputat del PP en el Congrés dels Diputats entre 2004 i 2008.

 

En un informe remés recentment per la UCO al jutjat se sostenia que l’expresident de la Generalitat Valenciana i exministre de Treball amb el PP Eduardo Zaplana va ocupar un «pla de jerarquia superior» en la trama de les ITV i del Pla Eòlic, que va obtindre més d’onze milions d’euros en comissions il·legals, i va ser un dels «beneficiaris econòmics dels actius».

 

Segons els investigadors, Zaplana va tindre una participació en el frau a través de tercers. En la causa s’investiguen una sèrie de comissions aparentment entregades en atenció a les adjudicacions del servici d’ITV i del Pla Eòlic de la Comunitat, «totes elles adjudicades i pagades per part de societats del grup empresarial Sedesa», de la família Cotino. Els diners s’enviaven a una societat en l’estranger, s’ocultaven en comptes i posteriorment tornaven a Espanya.

  

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.

Detinguts dos promotors a Elx per estafar més de 163.000 euros en reformes sense executar

La Policia Nacional ha detingut a Elx a dos administradors d'una empresa de reformes després de cobrar més de 163.000 euros i executar menys del 18% de dos obres. Una de les vivendes va quedar sense sostre.