Compromís s’inclina per una aliança amb el partit d’Errejón per a concórrer a les eleccions del 10-N

Compromís Oltra Baldoví

Mónica Oltra i Joan Baldoví en una imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Comissió Executiva de la coalició Compromís ha votat majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Més Madrid i «altres forces» per a concórrer a les eleccions generals del pròxim 10 de novembre en una «plataforma àmplia i plural» d’altres territoris. Tot i això, la decisió encara s’ha de consultar de forma telemàtica amb la militància de Compromís.

 

L’Executiva de Compromís s’ha reunit durant la vesprada d’este dilluns per a debatre les possibles aliances amb què la coalició es presentarà als comicis i marcar la seua estratègia electoral. Tant Bloc i Iniciativa, majoritàries en la coalició, com Els Verds s’han inclinat per un acord amb Més Madrid.

 

Per a Compromís, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia, però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva ha acordat per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible,  a on s’incloguen Més Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat», ha indicat la coalició en un comunicat.

 

Mónica Oltra: «El Botànic continua estant a prova de bombes»

La coportaveu de Compromís i vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha expressat, abans de desitjar que més partits se sumen a esta «plataforma horitzontal», que «volem fer una unió de diferents experiències polítiques de diferents territoris, d’igual a igual». A més, s’ha referit a un context d’«anomalia democràtica» i ha assenyalat que la repetició electoral ha generat un «descontentament en la població». Enfront d’això, la «resposta es resumix en escoltar, parlar i pactar, ací hem estat sempre».

 

D’altra banda, Oltra ha agraït a Unides Podem l’oferta de concórrer amb ells i ha assenyalat que la decisió de l’Executiva no és «obstacle» per a preservar els «governs compartits» i la «sintonia». De fet, ha assegurat que el Botànic «continua estant a prova de bombes» i que Compromís, amb esta decisió sobre els comicis, servirà d’argamassa» al govern valencià perquè amb ella la coalició se n’«ix de la confrontació» que ha provocat la investidura fallida.

 

Les lliçons de Baldoví

El portaveu de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha volgut donar «amb tota la humilitat, tres lliçons»: primer, que la coalició «porta deu anys aprenent a conjugar el verb pactar»; segon, que es poden «tindre opinions absolutament diferents però al final el que prima és el que prima» i finalment que «en Madrid, han d’aprendre que des de la perifèria també es pot entendre eixe dibuix d’un estat divers», a on Compromís «vol aportar la seua veu i altres forces de l’estat poden aportar».

 

Baldoví també ha indicat que, «si la militància ho acorda», Més Madrid i Compromís es reuniran com també «totes les opcions que es puguen presentar». I és que, al seu juí, «a partir del pas que dona Compromís, l’espai serà molt més plural».

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La cap de premsa de Mazón ha admés que va informar per suposicions sobre la vesprada del 29-O

Maite Gómez ha declarat que la versió difosa sobre els moviments de Carlos Mazón la vesprada del 29-O es va basar en el que van considerar lògic i no en una verificació directa. La jutgessa ho ha considerat poc creïble en un dia de DANA amb 230 morts.

La cap de premsa de Mazón ha declarat que va informar per suposicions la vesprada del 29-O

La cap de premsa del llavors president Carlos Mazón ha declarat que les comunicacions a mitjans sobre la seua activitat la vesprada del 29-O es van basar en suposicions. La jutgessa ho va considerar poc creïble en una jornada amb 230 morts.

Iniciativa-Compromís demana una mobilització de suport a Mónica Oltra després de l’obertura de juí oral

Iniciativa-Compromís ha aprovat per unanimitat una resolució de suport a Mónica Oltra i ha anomenat a una mobilització política, ciutadana i social. L'Audiència Provincial de València ha ordenat l'obertura de juí oral i, d'altra banda, la formació ha renovat la seua Executiva a València amb més del 90% de suport.

Compromís calcula que la taxa turística a València aportaria quasi 3 milions en Falles

Compromís estima que l'absència de taxa turística priva a València de prop de 3 milions d'euros durant les Falles. Demana destinar eixos ingressos a servicis clau.

Marcelino refreda la idea d’un Barça distret per la Copa i exigix ambició al Vila-real

El tècnic del Vila-real va considerar poc probable que el Barça es desconcentre per la Copa i va reclamar màxima ambició per a competir al Camp Nou. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno.

Arrestat en l’aeroport d’Alacant un fugitiu britànic per tràfic de cocaïna

L'home, de 43 anys, ha sigut localitzat quan acudia a arreplegar a un familiar. Estava ocult a la província i s'enfronta a cadena perpètua al Regne Unit.

Presó per a tres detinguts per un cultiu de marihuana amb 1.200 plantes a Crevillent

Tres hòmens de 22, 25 i 27 anys han ingressat a la presó provisional després de l'operació 'Lomac' que va desmantellar un cultiu amb 1.200 plantes a Crevillent. En la nau es va constatar un frau elèctric superior a 50.000 euros i el cas l'instruïx un jutjat d'Elx.

La Generalitat adquirix ‘El matador Pepillo’ de Zuloaga per al Museu de Belles Arts

La Generalitat ha adquirit en subhasta pública 'El matador Pepillo' d'Ignacio Zuloaga per al MuBAV. L'obra reforça la col·lecció dels segles XIX i XX i dialoga amb autors valencians.