15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Compromís s’inclina per una aliança amb el partit d’Errejón per a concórrer a les eleccions del 10-N

Compromís Oltra Baldoví

Mónica Oltra i Joan Baldoví en una imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Comissió Executiva de la coalició Compromís ha votat majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Més Madrid i «altres forces» per a concórrer a les eleccions generals del pròxim 10 de novembre en una «plataforma àmplia i plural» d’altres territoris. Tot i això, la decisió encara s’ha de consultar de forma telemàtica amb la militància de Compromís.

 

L’Executiva de Compromís s’ha reunit durant la vesprada d’este dilluns per a debatre les possibles aliances amb què la coalició es presentarà als comicis i marcar la seua estratègia electoral. Tant Bloc i Iniciativa, majoritàries en la coalició, com Els Verds s’han inclinat per un acord amb Més Madrid.

 

Per a Compromís, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia, però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva ha acordat per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible,  a on s’incloguen Més Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat», ha indicat la coalició en un comunicat.

 

Mónica Oltra: «El Botànic continua estant a prova de bombes»

La coportaveu de Compromís i vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha expressat, abans de desitjar que més partits se sumen a esta «plataforma horitzontal», que «volem fer una unió de diferents experiències polítiques de diferents territoris, d’igual a igual». A més, s’ha referit a un context d’«anomalia democràtica» i ha assenyalat que la repetició electoral ha generat un «descontentament en la població». Enfront d’això, la «resposta es resumix en escoltar, parlar i pactar, ací hem estat sempre».

 

D’altra banda, Oltra ha agraït a Unides Podem l’oferta de concórrer amb ells i ha assenyalat que la decisió de l’Executiva no és «obstacle» per a preservar els «governs compartits» i la «sintonia». De fet, ha assegurat que el Botànic «continua estant a prova de bombes» i que Compromís, amb esta decisió sobre els comicis, servirà d’argamassa» al govern valencià perquè amb ella la coalició se n’«ix de la confrontació» que ha provocat la investidura fallida.

 

Les lliçons de Baldoví

El portaveu de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha volgut donar «amb tota la humilitat, tres lliçons»: primer, que la coalició «porta deu anys aprenent a conjugar el verb pactar»; segon, que es poden «tindre opinions absolutament diferents però al final el que prima és el que prima» i finalment que «en Madrid, han d’aprendre que des de la perifèria també es pot entendre eixe dibuix d’un estat divers», a on Compromís «vol aportar la seua veu i altres forces de l’estat poden aportar».

 

Baldoví també ha indicat que, «si la militància ho acorda», Més Madrid i Compromís es reuniran com també «totes les opcions que es puguen presentar». I és que, al seu juí, «a partir del pas que dona Compromís, l’espai serà molt més plural».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.