Compromís s’inclina per una aliança amb el partit d’Errejón per a concórrer a les eleccions del 10-N

Compromís Oltra Baldoví

Mónica Oltra i Joan Baldoví en una imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Comissió Executiva de la coalició Compromís ha votat majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Més Madrid i «altres forces» per a concórrer a les eleccions generals del pròxim 10 de novembre en una «plataforma àmplia i plural» d’altres territoris. Tot i això, la decisió encara s’ha de consultar de forma telemàtica amb la militància de Compromís.

 

L’Executiva de Compromís s’ha reunit durant la vesprada d’este dilluns per a debatre les possibles aliances amb què la coalició es presentarà als comicis i marcar la seua estratègia electoral. Tant Bloc i Iniciativa, majoritàries en la coalició, com Els Verds s’han inclinat per un acord amb Més Madrid.

 

Per a Compromís, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia, però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva ha acordat per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible,  a on s’incloguen Més Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat», ha indicat la coalició en un comunicat.

 

Mónica Oltra: «El Botànic continua estant a prova de bombes»

La coportaveu de Compromís i vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha expressat, abans de desitjar que més partits se sumen a esta «plataforma horitzontal», que «volem fer una unió de diferents experiències polítiques de diferents territoris, d’igual a igual». A més, s’ha referit a un context d’«anomalia democràtica» i ha assenyalat que la repetició electoral ha generat un «descontentament en la població». Enfront d’això, la «resposta es resumix en escoltar, parlar i pactar, ací hem estat sempre».

 

D’altra banda, Oltra ha agraït a Unides Podem l’oferta de concórrer amb ells i ha assenyalat que la decisió de l’Executiva no és «obstacle» per a preservar els «governs compartits» i la «sintonia». De fet, ha assegurat que el Botànic «continua estant a prova de bombes» i que Compromís, amb esta decisió sobre els comicis, servirà d’argamassa» al govern valencià perquè amb ella la coalició se n’«ix de la confrontació» que ha provocat la investidura fallida.

 

Les lliçons de Baldoví

El portaveu de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha volgut donar «amb tota la humilitat, tres lliçons»: primer, que la coalició «porta deu anys aprenent a conjugar el verb pactar»; segon, que es poden «tindre opinions absolutament diferents però al final el que prima és el que prima» i finalment que «en Madrid, han d’aprendre que des de la perifèria també es pot entendre eixe dibuix d’un estat divers», a on Compromís «vol aportar la seua veu i altres forces de l’estat poden aportar».

 

Baldoví també ha indicat que, «si la militància ho acorda», Més Madrid i Compromís es reuniran com també «totes les opcions que es puguen presentar». I és que, al seu juí, «a partir del pas que dona Compromís, l’espai serà molt més plural».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.