Compromís s’inclina per una aliança amb el partit d’Errejón per a concórrer a les eleccions del 10-N

Compromís Oltra Baldoví

Mónica Oltra i Joan Baldoví en una imatge d’arxiu | Europa Press

 

La Comissió Executiva de la coalició Compromís ha votat majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Més Madrid i «altres forces» per a concórrer a les eleccions generals del pròxim 10 de novembre en una «plataforma àmplia i plural» d’altres territoris. Tot i això, la decisió encara s’ha de consultar de forma telemàtica amb la militància de Compromís.

 

L’Executiva de Compromís s’ha reunit durant la vesprada d’este dilluns per a debatre les possibles aliances amb què la coalició es presentarà als comicis i marcar la seua estratègia electoral. Tant Bloc i Iniciativa, majoritàries en la coalició, com Els Verds s’han inclinat per un acord amb Més Madrid.

 

Per a Compromís, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia, però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva ha acordat per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible,  a on s’incloguen Més Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat», ha indicat la coalició en un comunicat.

 

Mónica Oltra: «El Botànic continua estant a prova de bombes»

La coportaveu de Compromís i vicepresidenta de la Generalitat, Mónica Oltra, ha expressat, abans de desitjar que més partits se sumen a esta «plataforma horitzontal», que «volem fer una unió de diferents experiències polítiques de diferents territoris, d’igual a igual». A més, s’ha referit a un context d’«anomalia democràtica» i ha assenyalat que la repetició electoral ha generat un «descontentament en la població». Enfront d’això, la «resposta es resumix en escoltar, parlar i pactar, ací hem estat sempre».

 

D’altra banda, Oltra ha agraït a Unides Podem l’oferta de concórrer amb ells i ha assenyalat que la decisió de l’Executiva no és «obstacle» per a preservar els «governs compartits» i la «sintonia». De fet, ha assegurat que el Botànic «continua estant a prova de bombes» i que Compromís, amb esta decisió sobre els comicis, servirà d’argamassa» al govern valencià perquè amb ella la coalició se n’«ix de la confrontació» que ha provocat la investidura fallida.

 

Les lliçons de Baldoví

El portaveu de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, ha volgut donar «amb tota la humilitat, tres lliçons»: primer, que la coalició «porta deu anys aprenent a conjugar el verb pactar»; segon, que es poden «tindre opinions absolutament diferents però al final el que prima és el que prima» i finalment que «en Madrid, han d’aprendre que des de la perifèria també es pot entendre eixe dibuix d’un estat divers», a on Compromís «vol aportar la seua veu i altres forces de l’estat poden aportar».

 

Baldoví també ha indicat que, «si la militància ho acorda», Més Madrid i Compromís es reuniran com també «totes les opcions que es puguen presentar». I és que, al seu juí, «a partir del pas que dona Compromís, l’espai serà molt més plural».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Vuit detinguts per una brutal baralla amb ganivets i destrals en un parc de València

La Policia Nacional ha detingut huit hòmens per una violenta baralla amb ganivets, destrals i un atropellament en un parc del districte de Trànsits de València el passat 16 de juliol. Dos estan investigats per homicidi en grau de temptativa i un altre també per amenaces greus i robatori o furt d’ús de vehicle.

Més de 728.000 desplaçaments per carretera en la Comunitat este pont del 15 d’agost

La DGT preveu més de 728.000 viatges per carretera en la Comunitat Valenciana durant l’operació especial del pont del 15 d’agost i reclama màxima prudència al volant davant l’augment de víctimes mortals.

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.

La Nit de l’Albà d’Elx crema 9,6 tones de pólvora amb poques incidències

La Nit de l'Albà d'Elx ha disparat 9,6 tones de pólvora, 260 quilos més que en 2025, amb un balanç reduït d'incidències, tot i el trasllat d'una dona amb cremades de segon grau a l'Hospital General d'Elx.