El 70% de la militància de Compromís dona suport al pacte amb el partit d’Errejón

Baldoví Oltra Errejón Compromís

Baldoví, Oltra i Errejón en una imatge d’arxiu | Compromís

 

La militància de Compromís ha ratificat amb un 70% dels vots que la coalició concórrega en les eleccions generals del 10 de novembre en una plataforma amb el partit d’Íñigo Errejón, Más Madrid, i altres forces polítiques de l’Estat. 

 

Segons ha informat la coalició en un comunicat, d’esta forma, la militància ha ratificat la decisió que va adoptar este dilluns passat la Comissió Executiva de concórrer als pròxims comicis «en una plataforma àmplia i plural amb Más Madrid i altres forces polítiques similars de l’Estat».

 

A favor de la proposta de la Comissió Executiva s’ha pronunciat el 70% de la militància (1.676 vots); en contra el 27% (639) i s’ha abstingut el 3% dels participants, és a dir, 77 persones. La consulta ha estat oberta des d’este dimarts a les 12.00 hores fins a este dimecres a la mateixa hora i ha comptabilitzat la participació de 2.392 persones, el que suposa el 42,2% de la militància de la coalició.

 

L’acord de l’Executiva

La Comissió Executiva de Compromís va votar majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Más Madrid i altres forces per al 10N, decisió que havia de passar per consulta de la militància. Tant Bloc com Iniciativa, majoritàries en la coalició, i Els Verds es van inclinar per un acord amb el partit d’Errejón.

 

Segons va indicar en eixe moment Compromís en un comunicat, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva va acordar per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible, en què s’incloguen Más Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alacant recorrerà l’anul·lació parcial dels plecs del contracte d’autobusos urbans

L'Ajuntament d'Alacant anuncia que recorrerà davant el TSJCV la sentència que tomba part dels plecs del contracte d'autobusos urbans per considerar excessives les exigències de solvència.

El Govern reforça amb 64 milions la recuperació agrària després de la dana de 2024

El Consell de Ministres aprova una ampliacion de quasi 64 milions per a completar la reconstruccion de camins rurals, explotacions i regadios danyats per la dana de 2024, elevant la partida especifica a uns 257 milions i l'esforç total a mes de 400 milions.

BBVA Research preveu més creixement en la Comunitat Valenciana i atur al 10,4% en 2027

BBVA Research preveu que la Comunitat Valenciana mantinga un creixement econòmic per damunt de la mitjana espanyola fins a 2027 i reduïsca la seua taxa d'atur al 10,4% gràcies a la creació de 126.000 ocupacions.

València estrena un gran mural per a conscienciar sobre la fragilitat dels ecosistemes polars

L'Hemeroteca Municipal de València acull el mural 'The Heartbeat of the Ocean', una obra del duo Cachetejack impulsada per l’Oceanogràfic per a destacar la importància dels ecosistemes polars en l'equilibri del planeta.

L’oposició exigix a Educació una negociació real mentres el PP defén 29 reunions amb els docents

PSPV i Compromís reclamen a la Conselleria d'Educació una negociació real davant la vaga indefinida del professorat valencià, mentres el PP reivindica haver mantingut 29 reunions este curs i Vox subratlla la prioritat de garantir els exàmens de l'alumnat.

Campofrío arranca a Utiel la construcció de la seua nova fàbrica amb 134 milions d’inversió

Campofrío comença les obres d'una nova planta d'elaborats carnis a Utiel, amb 134 milions d'inversió, per a substituir a la destruïda per la dana a Torrent i mantindre més de 300 ocupacions.

Dos agents de la CHJ confirmen davant la jutgessa que no va haver-hi coordinació amb Emergències durant la dana

Dos treballadors de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer declaren com a testimonis que durant la dana no van mantindre comunicació amb Emergències ni amb bombers forestals i detallen l'abast de les seues funcions.

El Govern impulsa una llei que limita la sanitat privada a supòsits excepcionals

El Consell de Ministres aprova la llei de Gestió Pública i Integritat del Sistema Nacional de Salut, que blinda la sanitat pública i reduïx la gestió privada a situacions estrictament justificades.