El 70% de la militància de Compromís dona suport al pacte amb el partit d’Errejón

Baldoví Oltra Errejón Compromís

Baldoví, Oltra i Errejón en una imatge d’arxiu | Compromís

 

La militància de Compromís ha ratificat amb un 70% dels vots que la coalició concórrega en les eleccions generals del 10 de novembre en una plataforma amb el partit d’Íñigo Errejón, Más Madrid, i altres forces polítiques de l’Estat. 

 

Segons ha informat la coalició en un comunicat, d’esta forma, la militància ha ratificat la decisió que va adoptar este dilluns passat la Comissió Executiva de concórrer als pròxims comicis «en una plataforma àmplia i plural amb Más Madrid i altres forces polítiques similars de l’Estat».

 

A favor de la proposta de la Comissió Executiva s’ha pronunciat el 70% de la militància (1.676 vots); en contra el 27% (639) i s’ha abstingut el 3% dels participants, és a dir, 77 persones. La consulta ha estat oberta des d’este dimarts a les 12.00 hores fins a este dimecres a la mateixa hora i ha comptabilitzat la participació de 2.392 persones, el que suposa el 42,2% de la militància de la coalició.

 

L’acord de l’Executiva

La Comissió Executiva de Compromís va votar majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Más Madrid i altres forces per al 10N, decisió que havia de passar per consulta de la militància. Tant Bloc com Iniciativa, majoritàries en la coalició, i Els Verds es van inclinar per un acord amb el partit d’Errejón.

 

Segons va indicar en eixe moment Compromís en un comunicat, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva va acordar per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible, en què s’incloguen Más Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat».

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.