El 70% de la militància de Compromís dona suport al pacte amb el partit d’Errejón

Baldoví Oltra Errejón Compromís

Baldoví, Oltra i Errejón en una imatge d’arxiu | Compromís

 

La militància de Compromís ha ratificat amb un 70% dels vots que la coalició concórrega en les eleccions generals del 10 de novembre en una plataforma amb el partit d’Íñigo Errejón, Más Madrid, i altres forces polítiques de l’Estat. 

 

Segons ha informat la coalició en un comunicat, d’esta forma, la militància ha ratificat la decisió que va adoptar este dilluns passat la Comissió Executiva de concórrer als pròxims comicis «en una plataforma àmplia i plural amb Más Madrid i altres forces polítiques similars de l’Estat».

 

A favor de la proposta de la Comissió Executiva s’ha pronunciat el 70% de la militància (1.676 vots); en contra el 27% (639) i s’ha abstingut el 3% dels participants, és a dir, 77 persones. La consulta ha estat oberta des d’este dimarts a les 12.00 hores fins a este dimecres a la mateixa hora i ha comptabilitzat la participació de 2.392 persones, el que suposa el 42,2% de la militància de la coalició.

 

L’acord de l’Executiva

La Comissió Executiva de Compromís va votar majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Más Madrid i altres forces per al 10N, decisió que havia de passar per consulta de la militància. Tant Bloc com Iniciativa, majoritàries en la coalició, i Els Verds es van inclinar per un acord amb el partit d’Errejón.

 

Segons va indicar en eixe moment Compromís en un comunicat, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva va acordar per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible, en què s’incloguen Más Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat».

 

També pots llegir…

Anuncios

Últimes notícies

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.

El Consell fixa com es triarà la llengua base en l’admissió escolar de 2026-2027

El Consell ha ratificat l'informe que regula l'admissió de l'alumnat i l'elecció o canvi de llengua base per al curs 2026-2027, donant preferència a les famílies que ja estan escolaritzades en el mateix centre.

Juí a Alacant a un home acusat de forçar a una dona a consumir drogues i agredir-la sexualment

La Fiscalia demana 12 anys i tres mesos de presó per a un home acusat d'amenaçar a una dona amb una arma i obligar-la a consumir drogues abans d'agredir-la sexualment en una casa de camp de Novelda en 2019.

Educació fixa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga servici mínim en la vaga

Educació proposa que tot el professorat de 2n de Batxillerat siga considerat servici mínim en la vaga indefinida des de l'11 de maig per a assegurar les avaluacions i l'accés a la EBAU.

Les matriculacions de turismes cauen un 15,7% a l’abril en la Comunitat Valenciana enfront de l’avanç nacional

Les matriculacions de turismes i tot terrenys baixen un 15,7% a l'abril en la Comunitat Valenciana, mentres el mercat espanyol creix un 7,8%, impulsat pels vehicles electrificats.

La Comunitat Valenciana duplica les morts en carretera a l’abril fins a deu conductors morts

Deu conductors van morir en les carreteres de la Comunitat Valenciana a l'abril, sis més que en 2025, la qual cosa la situa com la regió amb major increment de sinistres mortals a Espanya.

La Generalitat accelera 117 vivendes protegides a Benidorm amb lloguer per davall del mercat

La Generalitat construïx 117 vivendes protegides a Benidorm dins del Pla Viu, destinades a lloguer assequible sobre sòl públic i amb prioritat per a jóvens i persones amb discapacitat.

Pérez Llorca reforça la integració de les arts a les aules com a via d’inclusió de l’alumnat

Juanfran Pérez Llorca destaca el programa Innov@arts i el seu projecte Innova@cant com a exemple de com la música i les arts impulsen creativitat, inclusió i desenrotllament integral de l'alumnat.