El 70% de la militància de Compromís dona suport al pacte amb el partit d’Errejón

Baldoví Oltra Errejón Compromís

Baldoví, Oltra i Errejón en una imatge d’arxiu | Compromís

 

La militància de Compromís ha ratificat amb un 70% dels vots que la coalició concórrega en les eleccions generals del 10 de novembre en una plataforma amb el partit d’Íñigo Errejón, Más Madrid, i altres forces polítiques de l’Estat. 

 

Segons ha informat la coalició en un comunicat, d’esta forma, la militància ha ratificat la decisió que va adoptar este dilluns passat la Comissió Executiva de concórrer als pròxims comicis «en una plataforma àmplia i plural amb Más Madrid i altres forces polítiques similars de l’Estat».

 

A favor de la proposta de la Comissió Executiva s’ha pronunciat el 70% de la militància (1.676 vots); en contra el 27% (639) i s’ha abstingut el 3% dels participants, és a dir, 77 persones. La consulta ha estat oberta des d’este dimarts a les 12.00 hores fins a este dimecres a la mateixa hora i ha comptabilitzat la participació de 2.392 persones, el que suposa el 42,2% de la militància de la coalició.

 

L’acord de l’Executiva

La Comissió Executiva de Compromís va votar majoritàriament este dilluns explorar un pacte amb Más Madrid i altres forces per al 10N, decisió que havia de passar per consulta de la militància. Tant Bloc com Iniciativa, majoritàries en la coalició, i Els Verds es van inclinar per un acord amb el partit d’Errejón.

 

Segons va indicar en eixe moment Compromís en un comunicat, l’«escenari ideal» seria una plataforma àmplia però, «davant la manifesta impossibilitat de conseguir-ho», l’Executiva va acordar per consens «obrir la porta a una aliança que siga el més plural possible, en què s’incloguen Más Madrid i altres formacions d’altres territoris de l’Estat».

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El PSPV reclama que Mazón deixe l’escó per la gestió de la dana i entregue els seus missatges

El PSPV-PSOE ha registrat diverses propostes de resolució del debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana en què exigix que Carlos Mazón renuncie a l’acta de diputat per la seua gestió de la dana i entregue els seus missatges d’aquell dia a la justícia. El document inclou també mesures sobre emergències, transparència, educació, vivenda, cultura, finançament i sanitat.

Detinguts dos homes per assaltar una farmàcia de Tavernes amb un cotxe robat

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens búlgars per robar en una farmàcia de Tavernes de la Valldigna amb un cotxe sostret a Gandia i falsejat amb plaques robades, un d’ells reclamat per Hongria per un violent assalt en 2021.

Presó per a un home i una jove investigats per robar a majors a Castelló

Un home de 36 anys ha ingressat en presó provisional i una jove de 18 anys ha quedat a disposició judicial després de ser detinguts per diversos robatoris a persones majors a Burriana i la Vall d’Uixó, dins del Pla Major de Seguretat.

Aemet retira els avisos taronja i groc per pluges a la Comunitat Valenciana

Aemet ha cancel·lat este dimarts al matí els avisos taronja i groc per pluges i tempestes a Castelló després que hagen cessat les precipitacions intenses que afectaven sobretot la mitat nord de la província de València i el litoral i l’interior sud de Castelló.

Les pluges deixen més de 60 litres per metre quadrat al litoral valencià i de Castelló

L’últim episodi de pluges ha deixat més de 60 litres per metre quadrat en diversos punts del litoral i prelitoral de València i Castelló, sobretot durant la matinada. L’Horta Nord ha concentrat la major intensitat entre les tres i les quatre de la matinada.

Dimarts amb temperatures estables a la Comunitat Valenciana i ruixats de matinada

Els ruixats i tronades de la matinada d’este dimarts donaran pas a intervals nuvolosos, amb temperatures estables o en lleuger ascens. El pronòstic inclou també possibilitat de pluges dèbils dimecres i avís de ruixats intensos en la mar de Castelló.

Avís taronja per ruixats de fins a 40 litres al sud de Castelló fins a les 10

Aemet ha activat fins a les 10 hores un avís taronja per pluges intenses en el litoral sud de Castelló i un avís groc en l’interior sud. Dilluns de vesprada una tromba d’aigua va deixar 60 litres en Utiel-Requena i va causar incidències en carreteres i vivendes.

Les fortes pluges deixen 24 incidents en poques hores, amb Requena com a municipi més afectat

El Centre de Coordinació d'Emergències ha gestionat 24 incidents per pluges i tempestes entre dilluns de vesprada i dimarts de matí, la majoria a la província de València i amb Requena com a punt més afectat.