La Conselleria prorroga els contractes del personal eventual

Hospital La Fe de València

La Conselleria prorroga fins a novembre els contractes de personal eventual | Wikipedia

 

La Mesa Sectorial celebrada esta dijous ha aprovat, per unanimitat, la resolució de la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, en relació a l’adopció de mesures relatives al personal al servici de les institucions Sanitàries del Servici de Salut de la Comunitat Valenciana, amb motiu de la pandèmia provocada per la COVID-19.

 

Sempre des del marc de la flexible adaptació, tant pel que fa a la tornada a la nova normalitat com a les diferents situacions que es vagen produint respecte a l’evolució de la pandèmia, s’ha aprovat, com a primera mesura, prorrogar fins al 30 de novembre de 2020 els nomenaments de personal de caràcter eventual formalitzats i/o prorrogats des del 28 de febrer de 2020. L’objectiu és cobrir les necessitats originades per la crisi de la COVID-19. Esta pròrroga podrà estendre’s si la situació epidemiològica ho aconsella.

 

Queda oberta la possibilitat d’oferir al personal que finalitze amb avaluació positiva els programes formatius de l’últim any de formació sanitària especialitzada per a les titulacions universitàries de grau/llicenciatura de Medicina, Infermeria, Farmàcia i d’àmbit de la Psicologia, Química, Biologia i Física, bé un nomenament temporal eventual de 6 mesos, prorrogables si la situació assistencial ho requerix, o bé l’ocupació temporal de les places de vacants, sempre respectant el dret preferent del personal inscrit i disponible en les llistes d’ocupació temporal.

 

S’ha aprovat també la proposta de gaudi per part del personal de les Institucions Sanitàries de dies de permís i de vacacions (juliol, agost i setembre) garantint, en tot moment, la necessària assistència i la cobertura mínima del 70% del personal de cada servici o unitat, llevat que l’evolució de la pandèmia aconselle un percentatge superior i, tot això, donant complida informació a les juntes de personal.

 

Es qualifiquen com a places de difícil cobertura les ocupades per personal que ha desenvolupat les seues funcions en les Institucions Sanitàries del Sistema Valencià de Salut, durant el temps de duració de l’estat d’alarma provocat per la COVID-19.

 

D’altra banda, es procedirà a l’adaptació dels Acords de Gestió relatius a l’exercici 2020 amb la finalitat de què s’ajusten per a reflectir la incidència del període d’emergència sanitària en els diferents indicadors, metes i objectius establits.

 

Finalment, en els sistemes de carrera i desenvolupament professional, s’ha aprovat l’adopció de diferents mesures entre les que es destaca que en l’avaluació de l’àrea de compromís amb l’organització s’assignarà el màxim de crèdits possibles en relació al període de l’exercici 2020.

Últimes notícies

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.

Controlat l’incendi en dues naus industrials a Montserrat després de tota la nit de treball

Els bombers han controlat de matí un incendi declarat anit en una nau química de Montserrat que s’ha estés a una nau fustera. Desenes d’efectius han treballat tota la nit per evitar que el foc afectara més instal·lacions.

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.