13.2 C
València
Dimarts, 3 febrer, 2026

Cullera i Foios guanyen el 43é Certamen de Bandes de la Diputació de València

Enrique Sapiña director Banda Juvenil Santa Cecília de Cullera

Enrique Sapiña, director Banda Juvenil Santa Cecília de Cullera, amb el premi en les mans   | Diputació de València

 

El Centre Artístic Santa Cecília de Foios i la Banda Juvenil de la Societat Musical Instructiva Santa Cecília de Cullera han guanyat la 43a edició del Certamen de Bandes de la Diputació de València, el concurs que reunix les millors societats musicals de tota la Província de València i que s’ha celebrat este diumenge 19 de maig en el Palau de la Música.

 

Els de Cullera han guanyat el primer premi i la menció d’honor de la Secció Primera (per a bandes de més de 90 membres) i els de Foios, també han guanyat el primer premi i la menció d’honor en la Secció Especial (per a bandes de més de 110 músics).

 

En els dos casos, el jurat ha destacat el treball d’interpretació de les dos bandes, cosa que les ha fet mereixedores de la distinció màxima de les seues categories, les més altes del certamen de la Diputació.

 

 

Els de la Ribera, amb Enrique Sapiña Garcia al capdavant, han interpretat l’obra «Els quatre genets de l’Apocalipsi», d’Hugo Chinesta, que era la peça obligatòria, el pasdoble «Sempre noble i liberal» i la Simfonia núm. 2 de «La batalla de Rande». Han obtingut del jurat una puntuació de 356,5 punts.

 

 

 

Els de l’Horta Nord, capitanejats per José Martínez Colomina, han interpretat l’obra obligatòria «1889 La filarmònica» de José-Salvador González Moreno, el pasdoble «Maria Teresa Medina» i l’obra «El jardí de les Hespèrides». S’han emportat 359,5 punts per part del jurat.

 

 

Els vídeos de tot el certamen es poden trobar en el canal de Youtube de la Diputació de València. De moment, ací es pot vore una mostra de com ha sigut la interpretació dels guanyadors:

 

Últimes notícies

No suprimir res del valencià, protegir-lo, sí

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana exposa una idea molt clara i contundent: 'El valencià és de tots o no serà de ningú'

Maig encara el Benidorm Fest amb ‘Toca’m’ i llibertat creativa enfront de OT

Maig porta al Benidorm Fest 2026 'Toca'm' i remarca que, a diferència de 'OT', gaudix de llibertat creativa total. Presentarà un xou dissenyat amb el seu propi equip.

Ratxes molt fortes de ponent a l’interior abans del repunt de les màximes

L'interior de València i Castelló afrontarà de matinada ratxes molt fortes de ponent i un descens tèrmic; el dimecres les màximes repuntaran, sobretot a València.

Dos detinguts pel robatori de material ceràmic en una empresa d’Almassora

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens de 37 i 46 anys per sostraure diverses caixes de material ceràmic després de forçar el perímetre d'una empresa a Almassora. El dispositiu d'investigació va permetre localitzar-los i posar-los a disposició judicial eixa mateixa nit.

L’atur puja al gener en la Comunitat Valenciana i cau l’afiliació, amb millor evolució interanual

La desocupació va augmentar un 0,62% al gener fins a 291.731 persones i l'afiliació va caure un 1,53%. En l'últim any l'atur baixa un 8,43% i l'afiliació puja un 3,63%.

L’Atlètic inscriu a Mendoza sobre la botzina i destaca en un mercat d’hivern auster

L'Atlètic de Madrid va ser protagonista del tancament en registrar a Lookman, Obed Vargas i a Rodrigo Mendoza, confirmat a les 23.57. LaLiga va validar 14 altes en un gener amb 44 operacions i gasto total per davall de 60 milions.

L’Elx reforça el seu centre del camp amb el retorn de Tete Morente fins a 2028

L'Elx ha incorporat a Tete Morente, que torna després d'una etapa en el US Lecce i firma fins a juny de 2028. És el tercer reforç del mercat hivernal.

Expedienten a un funcionari per adjudicar una vivenda social a Alacant a la seua dona

La Conselleria de Vivenda ha obert un expedient amb suspensió cautelar a un tècnic que va validar l'adjudicació d'una vivenda pública al seu cònjuge. El cas va aflorar després d'una segona revisió lligada a altres adjudicacions polèmiques en La Condomina.