Aquestes són les estacions de Metrovalencia  que canvien de nom

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), modificarà la nomenclatura d’algunes estacions i parades de la xarxa de Metrovalencia, amb l’objectiu de simplificar-les, millorar la identificació de les mateixes i adaptar-se als canvis urbans de la ciutat de València i l’àrea metropolitana.

Aquest canvi en cartells d’horaris, plans zonals, generals i de barri, distintius direccionals o «termòmetres» de línia s’iniciarà dilluns que ve 16 de maig de manera progressiva, coincidint amb la posada en marxa de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) per motius d’eficiència, ja que amb aquesta posada en servei de la L10 es fa necessària la renovació de la senyalèctica de tota la xarxa.

Els canvis proposats, resultat d’un estudi encarregat a la Universitat de València i que avança en la normalització lingüística de les nomenclatures d’estacions i parades afecten un total de 23 instal·lacions, 9 d’elles de metro, 13 de tramvia i 1 d’un recinte intermodal.

Modificacions en el metro

En el metro, en la Línia 1, Villanueva de Castellón passarà a nomenar-se Castelló per a recollir la nova nomenclatura de la localitat que va aprovar el Ple del Consell i que recull el Boletín Oficial del Estado.

En la Línia 2, Torre del Virrei serà Gallipont-Torre del Virrei; Benaguasil 1r es convertirà Fons de Benaguasil; i Benaguasil 2, l’estació més pròxima al nucli urbà del municipi, farà el propi amb Benaguasil, amb el que es millora la identificació de les estacions.

En les Línies 5 i 7, Aragó passarà a dir-se Aragó i en les Línies 3 i 9 Alboraia-Palmaret es dirà Alboraia Palmaret i Alboraia-Peris Aragó es denominarà Alboraia Peris Aragó. D’altra banda, en les Línies 3, 5 i 9 Roses serà Roses. En aquests casos s’ha avançat en la normalització lingüística, com recomanava l’estudi de la Universitat de València.

I el nové i últim canvi en les línies de metro es produirà en l’estació que actualment es denomina Amistat-Casa de la Salut que tornarà al seu originari nom d’Amistat, una vegada conclòs el contracte de patrocini del centre sanitari.

Modificacions en el tramvia

En el tramvia, es procedirà a la modificació de Grau Canyamelar per Grau La Marina; Mediterrani per Canyamelar; Marina Reial Joan Carles I per Neptú; La Marina per Cabanyal; Els Arenes per Platja Els Arenes; Eugènia Vinyes per Platja Malva-rosa; Serradora per Beteró; Primat Reig per Trinitat; Estadi del Llevant per Estadi Ciutat de València; TVV per À Punt; i Santa Gemma-Parc Científic UV per Parc Científic amb el qual s’aconseguirà una millor identificació de les parades, es donarà més rellevància als barris, destacant en aquest sentit els canvis de denominació que es produiran en El Cabanyal i al llarg de la façana marítima i, a més, les nomenclatures s’adaptaran als diferents canvis urbans de la ciutat.

Cas a part és el de les noves nomenclatures de Tarongers-Ernest Lluch i Facultats-Manuel Broseta a les parades que antany es denominaven simplement Tarongers i Facultats, respectivament, a les quals se’ls ha afegit el nom i cognom dels dos il·lustres valencians, professors universitaris assassinats per ETA.

Finalment, l’estació de Marítim-Serradora, que conté en la seua nomenclatura una paraula en valencià i una altra en castellà i que acull tant a les Línies 5 i 7 de metro com a les Línies 6 i 8 de tramvia en una instal·lació intermodal, passarà a denominar-se Marítim.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.