Aquestes són les estacions de Metrovalencia  que canvien de nom

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), modificarà la nomenclatura d’algunes estacions i parades de la xarxa de Metrovalencia, amb l’objectiu de simplificar-les, millorar la identificació de les mateixes i adaptar-se als canvis urbans de la ciutat de València i l’àrea metropolitana.

Aquest canvi en cartells d’horaris, plans zonals, generals i de barri, distintius direccionals o «termòmetres» de línia s’iniciarà dilluns que ve 16 de maig de manera progressiva, coincidint amb la posada en marxa de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) per motius d’eficiència, ja que amb aquesta posada en servei de la L10 es fa necessària la renovació de la senyalèctica de tota la xarxa.

Els canvis proposats, resultat d’un estudi encarregat a la Universitat de València i que avança en la normalització lingüística de les nomenclatures d’estacions i parades afecten un total de 23 instal·lacions, 9 d’elles de metro, 13 de tramvia i 1 d’un recinte intermodal.

Modificacions en el metro

En el metro, en la Línia 1, Villanueva de Castellón passarà a nomenar-se Castelló per a recollir la nova nomenclatura de la localitat que va aprovar el Ple del Consell i que recull el Boletín Oficial del Estado.

En la Línia 2, Torre del Virrei serà Gallipont-Torre del Virrei; Benaguasil 1r es convertirà Fons de Benaguasil; i Benaguasil 2, l’estació més pròxima al nucli urbà del municipi, farà el propi amb Benaguasil, amb el que es millora la identificació de les estacions.

En les Línies 5 i 7, Aragó passarà a dir-se Aragó i en les Línies 3 i 9 Alboraia-Palmaret es dirà Alboraia Palmaret i Alboraia-Peris Aragó es denominarà Alboraia Peris Aragó. D’altra banda, en les Línies 3, 5 i 9 Roses serà Roses. En aquests casos s’ha avançat en la normalització lingüística, com recomanava l’estudi de la Universitat de València.

I el nové i últim canvi en les línies de metro es produirà en l’estació que actualment es denomina Amistat-Casa de la Salut que tornarà al seu originari nom d’Amistat, una vegada conclòs el contracte de patrocini del centre sanitari.

Modificacions en el tramvia

En el tramvia, es procedirà a la modificació de Grau Canyamelar per Grau La Marina; Mediterrani per Canyamelar; Marina Reial Joan Carles I per Neptú; La Marina per Cabanyal; Els Arenes per Platja Els Arenes; Eugènia Vinyes per Platja Malva-rosa; Serradora per Beteró; Primat Reig per Trinitat; Estadi del Llevant per Estadi Ciutat de València; TVV per À Punt; i Santa Gemma-Parc Científic UV per Parc Científic amb el qual s’aconseguirà una millor identificació de les parades, es donarà més rellevància als barris, destacant en aquest sentit els canvis de denominació que es produiran en El Cabanyal i al llarg de la façana marítima i, a més, les nomenclatures s’adaptaran als diferents canvis urbans de la ciutat.

Cas a part és el de les noves nomenclatures de Tarongers-Ernest Lluch i Facultats-Manuel Broseta a les parades que antany es denominaven simplement Tarongers i Facultats, respectivament, a les quals se’ls ha afegit el nom i cognom dels dos il·lustres valencians, professors universitaris assassinats per ETA.

Finalment, l’estació de Marítim-Serradora, que conté en la seua nomenclatura una paraula en valencià i una altra en castellà i que acull tant a les Línies 5 i 7 de metro com a les Línies 6 i 8 de tramvia en una instal·lació intermodal, passarà a denominar-se Marítim.

Últimes notícies

El PSPV busca amb la societat civil una alternativa per a governar la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha obert la seua Conferència Política a col·lectius socials i ciutadania per a dissenyar una alternativa de govern a la Generalitat i recuperar drets que considera retallats pels executius de PP i Vox.

Les oposicions de mestres arrenquen amb quasi 15.700 aspirants en la Comunitat

Educació inicia este cap de setmana les oposicions al cos de Mestres d’Infantil i Primària amb 15.697 aspirants per a 1.959 places en la Comunitat Valenciana, mentre CSIF reclama la màxima transparència i informació en tot el procés selectiu.

El PSPV acusa Catalá d’un discurs ‘racista’ que assenyala la població migrant pels assentaments

El portaveu socialista a l’Ajuntament de València, Borja Sanjuan, ha acusat l’alcaldessa María José Catalá d’emprar un discurs ‘racista’ en responsabilitzar la població migrant dels problemes vinculats als assentaments de persones sense llar, i li retreu que no assenyale els fons voltor i inversors que especulen amb la vivenda.

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.