Aquestes són les estacions de Metrovalencia  que canvien de nom

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), modificarà la nomenclatura d’algunes estacions i parades de la xarxa de Metrovalencia, amb l’objectiu de simplificar-les, millorar la identificació de les mateixes i adaptar-se als canvis urbans de la ciutat de València i l’àrea metropolitana.

Aquest canvi en cartells d’horaris, plans zonals, generals i de barri, distintius direccionals o «termòmetres» de línia s’iniciarà dilluns que ve 16 de maig de manera progressiva, coincidint amb la posada en marxa de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) per motius d’eficiència, ja que amb aquesta posada en servei de la L10 es fa necessària la renovació de la senyalèctica de tota la xarxa.

Els canvis proposats, resultat d’un estudi encarregat a la Universitat de València i que avança en la normalització lingüística de les nomenclatures d’estacions i parades afecten un total de 23 instal·lacions, 9 d’elles de metro, 13 de tramvia i 1 d’un recinte intermodal.

Modificacions en el metro

En el metro, en la Línia 1, Villanueva de Castellón passarà a nomenar-se Castelló per a recollir la nova nomenclatura de la localitat que va aprovar el Ple del Consell i que recull el Boletín Oficial del Estado.

En la Línia 2, Torre del Virrei serà Gallipont-Torre del Virrei; Benaguasil 1r es convertirà Fons de Benaguasil; i Benaguasil 2, l’estació més pròxima al nucli urbà del municipi, farà el propi amb Benaguasil, amb el que es millora la identificació de les estacions.

En les Línies 5 i 7, Aragó passarà a dir-se Aragó i en les Línies 3 i 9 Alboraia-Palmaret es dirà Alboraia Palmaret i Alboraia-Peris Aragó es denominarà Alboraia Peris Aragó. D’altra banda, en les Línies 3, 5 i 9 Roses serà Roses. En aquests casos s’ha avançat en la normalització lingüística, com recomanava l’estudi de la Universitat de València.

I el nové i últim canvi en les línies de metro es produirà en l’estació que actualment es denomina Amistat-Casa de la Salut que tornarà al seu originari nom d’Amistat, una vegada conclòs el contracte de patrocini del centre sanitari.

Modificacions en el tramvia

En el tramvia, es procedirà a la modificació de Grau Canyamelar per Grau La Marina; Mediterrani per Canyamelar; Marina Reial Joan Carles I per Neptú; La Marina per Cabanyal; Els Arenes per Platja Els Arenes; Eugènia Vinyes per Platja Malva-rosa; Serradora per Beteró; Primat Reig per Trinitat; Estadi del Llevant per Estadi Ciutat de València; TVV per À Punt; i Santa Gemma-Parc Científic UV per Parc Científic amb el qual s’aconseguirà una millor identificació de les parades, es donarà més rellevància als barris, destacant en aquest sentit els canvis de denominació que es produiran en El Cabanyal i al llarg de la façana marítima i, a més, les nomenclatures s’adaptaran als diferents canvis urbans de la ciutat.

Cas a part és el de les noves nomenclatures de Tarongers-Ernest Lluch i Facultats-Manuel Broseta a les parades que antany es denominaven simplement Tarongers i Facultats, respectivament, a les quals se’ls ha afegit el nom i cognom dels dos il·lustres valencians, professors universitaris assassinats per ETA.

Finalment, l’estació de Marítim-Serradora, que conté en la seua nomenclatura una paraula en valencià i una altra en castellà i que acull tant a les Línies 5 i 7 de metro com a les Línies 6 i 8 de tramvia en una instal·lació intermodal, passarà a denominar-se Marítim.

Últimes notícies

Reforç de la xarxa mòbil en 900 punts per l’eclipsi solar del 12 d’agost

Telefónica, MasOrange i Vodafone han reforçat la cobertura de telefonia mòbil en 900 punts d’Espanya, inclosa la Comunitat Valenciana, davant l’afluència prevista per l’eclipsi solar total del 12 d’agost.

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.
FILMOTECA D'ESTIU