Aquestes són les estacions de Metrovalencia  que canvien de nom

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), modificarà la nomenclatura d’algunes estacions i parades de la xarxa de Metrovalencia, amb l’objectiu de simplificar-les, millorar la identificació de les mateixes i adaptar-se als canvis urbans de la ciutat de València i l’àrea metropolitana.

Aquest canvi en cartells d’horaris, plans zonals, generals i de barri, distintius direccionals o «termòmetres» de línia s’iniciarà dilluns que ve 16 de maig de manera progressiva, coincidint amb la posada en marxa de la nova Línia 10 de Metrovalencia (Alacant-Natzaret) per motius d’eficiència, ja que amb aquesta posada en servei de la L10 es fa necessària la renovació de la senyalèctica de tota la xarxa.

Els canvis proposats, resultat d’un estudi encarregat a la Universitat de València i que avança en la normalització lingüística de les nomenclatures d’estacions i parades afecten un total de 23 instal·lacions, 9 d’elles de metro, 13 de tramvia i 1 d’un recinte intermodal.

Modificacions en el metro

En el metro, en la Línia 1, Villanueva de Castellón passarà a nomenar-se Castelló per a recollir la nova nomenclatura de la localitat que va aprovar el Ple del Consell i que recull el Boletín Oficial del Estado.

En la Línia 2, Torre del Virrei serà Gallipont-Torre del Virrei; Benaguasil 1r es convertirà Fons de Benaguasil; i Benaguasil 2, l’estació més pròxima al nucli urbà del municipi, farà el propi amb Benaguasil, amb el que es millora la identificació de les estacions.

En les Línies 5 i 7, Aragó passarà a dir-se Aragó i en les Línies 3 i 9 Alboraia-Palmaret es dirà Alboraia Palmaret i Alboraia-Peris Aragó es denominarà Alboraia Peris Aragó. D’altra banda, en les Línies 3, 5 i 9 Roses serà Roses. En aquests casos s’ha avançat en la normalització lingüística, com recomanava l’estudi de la Universitat de València.

I el nové i últim canvi en les línies de metro es produirà en l’estació que actualment es denomina Amistat-Casa de la Salut que tornarà al seu originari nom d’Amistat, una vegada conclòs el contracte de patrocini del centre sanitari.

Modificacions en el tramvia

En el tramvia, es procedirà a la modificació de Grau Canyamelar per Grau La Marina; Mediterrani per Canyamelar; Marina Reial Joan Carles I per Neptú; La Marina per Cabanyal; Els Arenes per Platja Els Arenes; Eugènia Vinyes per Platja Malva-rosa; Serradora per Beteró; Primat Reig per Trinitat; Estadi del Llevant per Estadi Ciutat de València; TVV per À Punt; i Santa Gemma-Parc Científic UV per Parc Científic amb el qual s’aconseguirà una millor identificació de les parades, es donarà més rellevància als barris, destacant en aquest sentit els canvis de denominació que es produiran en El Cabanyal i al llarg de la façana marítima i, a més, les nomenclatures s’adaptaran als diferents canvis urbans de la ciutat.

Cas a part és el de les noves nomenclatures de Tarongers-Ernest Lluch i Facultats-Manuel Broseta a les parades que antany es denominaven simplement Tarongers i Facultats, respectivament, a les quals se’ls ha afegit el nom i cognom dels dos il·lustres valencians, professors universitaris assassinats per ETA.

Finalment, l’estació de Marítim-Serradora, que conté en la seua nomenclatura una paraula en valencià i una altra en castellà i que acull tant a les Línies 5 i 7 de metro com a les Línies 6 i 8 de tramvia en una instal·lació intermodal, passarà a denominar-se Marítim.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.