10.9 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Els metges d’Espanya, al límit: El gran repte al que han d’enfrontar-se pel coronavirus

 

La Fundació per a la Protecció Social de l’Organització Mèdica Col·legial —FPSOMC—, entitat que representa l’acció solidària de tot el col·lectiu mèdic en l’àmbit estatal, ha destacat que l’ansietat, l’estrès i l’insomni són les principals seqüeles que està deixant la pandèmia en el col·lectiu mèdic.

 

De’ixa manera s’ha posat de manifest durant el ‘webinar’ celebrat amb motiu de la V Jornada Clínica PAIME, organitzat per la FPSOMC, en el que la psiquiatra i cap de servici de l’àrea de Psiquiatria, Psicologia Clínica i Salut Mental de l’Hospital La Paz de Madrid, María Fe Bravo, ha destacat la «importància de cuidar la salut dels professionals sanitaris per a garantir una bona atenció al pacient».

 

Bravo ha fet referència a diferents estudis que demostren que, després del Covid-19, més del 70% del personal sanitari havia patit estrès, el 40% ansietat i el 30% havia patit insomni, tant durant els pitjors moments de la pandèmia, com després.

 

El coronavirus ha causat un gran impacte en el sistema sanitari

«La complicada situació que hem viscut ha tingut un impacte tremend en el funcionament del sistema sanitari, però sobretot en la salut mental dels metges, que s’ha vist influïda per diferents factors i que han estat subjectes a múltiples pressions que ens han posat a prova com a organització, com a sistema, com a professionals i com a persones», ha argumentat.

 

Per la seua part, la mèdica psiquiatra i cap clínica d’Hospitalització del programa PAIMM Barcelona de la Clínica Galatea, María Dolores Braquehais, ha abordat el tema de l’atenció oferta al mateix personal mèdic durant la pandèmia i ha explicat que el perfil de les persones ateses ha sigut en gran majoria metges i infermeres, encara que s’ha obert a professionals de centres de primària que han passat també situacions molt dures a escala emocional.

 

El psiquiatre i especialista en addiccions Josep Maria Fábregas ha aprofundit en la irrupció que havien suposat les noves tecnologies en el tractament de la salut mental amb l’arribada del Covid-19 perquè, «encara que el món s’ha digitalitzat des de fa temps, en medicina no s’ha produït de la mateixa forma este canvi, ja que era realment difícil introduir les ferramentes que podien facilitar el treball, però l’arribada de la pandèmia ho va canviar tot i ens va fer adaptar a la situació».

Últimes notícies

Així van transcórrer els missatges entre Feijóo i Mazón la nit de la DANA

El lliurament dels missatges d'Alberto Núñez Feijóo completa la seqüència del xat amb Carlos Mazón durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. L'intercanvi reflectix problemes de comunicació, dubtes sobre víctimes i coordinació institucional.

PSOE i Compromís acusen a Feijóo de prioritzar el relat en la dana i demanen la seua dimissió

PSOE i Compromís han carregat contra Feijóo pels missatges enviats a Mazón la nit de la dana, que al seu juí proven que el PP va cuidar el relat i no a les víctimes.

Feijóo va animar a Mazón a liderar la comunicació el 29-O per considerar-la clau

Els WhatsApp aportats al jutjat mostren que Feijóo va instar a Mazón a portar la iniciativa informativa durant la DANA del 29-O i va oferir desplaçar-se immediatament.

La nova passarel·la del CEIP Joan XXIII a Torrent obrirà després del Nadal

La Generalitat posarà en servici després del Nadal la nova passarel·la del CEIP Joan XXIII, que reposa la destruïda per la DANA i permetrà creuar el barranc de Poio amb seguretat. L'obra incorpora accessibilitat i criteris de resiliència.

Utiel tornarà a batre rècord amb un Tortell de Reis de 60 metres

La Tahona d'Utiel elaborarà un tortell de 60 metres per a un berenar amb xocolate a les 18.00. El dolç, amb 90 peces, podrà servir a 2.700 persones.

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.