Pérez Llorca exigix al Govern explicar la reducció de velocitat en l’AVE

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha exigit al Govern que aclarisca per què, després de l’accident de Adamuz (Còrdova), s’ha reduït la velocitat en un tram de l’AVE entre Madrid i la Comunitat Valenciana. En declaracions a la premsa en la segona jornada de FITUR, ha reclamat transparència sobre l’abast de la mesura i els criteris que la sustenten, així com si respon a una decisió preventiva, la seua duració i el motiu pel qual s’activa ara.

Pérez Llorca ha assegurat que està ‘molt preocupat’ per la seguretat ferroviària i ha afirmat que ‘no hi ha ningú tranquil en estos moments en este país’. Ha recalcat: ‘Eixa és la sensació que tenim tots’, abans d’insistir que ‘el Govern ha d’explicar les coses molt bé sobre el que ha passat i per què ara s’estan prenent decisions que no prenien abans de l’accident’. Al seu juí, conéixer les raons exactes i el procediment seguit resulta imprescindible per a avaluar l’eficàcia de la resposta.

Impacte i dubtes immediats

La reducció de velocitat, aplicada després d’un sinistre, implica previsiblement trajectes més llargs i ajustos en la programació, la qual cosa afecta els usuaris i a la planificació de viatges i connexions. El president ha demanat que es detalle el tram concret afectat, si existixen limitacions addicionals i quins indicadors s’estan monitorant per a revertir la mesura amb garanties.

També ha subratllat que oferir un calendari estimat i els criteris tècnics que marquen cada decisió ajudaria a recuperar la confiança en el servici d’alta velocitat. En eixa línia, ha reiterat que el Govern ha d’explicar per què eixes decisions no es van adoptar abans de l’accident i quines implicacions tenen per al funcionament del servici en els pròxims dies.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.