10.6 C
València
Dimarts, 18 novembre, 2025

L’OCU adverteix d’una màscara infantil perillosa i demana la seua retirada

Les màscares s’han convertit en una peça més del nostre vestuari diari i els xiquets majors de sis anys estan obligats, igual que els adults, a portar-les quan salen al carrer. Existeixen moltes opcions per als xiquets, amb dissenys més adaptats a cada edat.

El que resulta fonamental és que les màscares que es venen per a xiquets complisquen amb els estàndards de seguretat exigits. Per a certificar-ho, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat recentment un estudi entre diferents màscares que es poden adquirir a Espanya i ha fet una anàlisi comparativa.

Fruit d’esta investigació, l’OCU alerta de l’existència d’una màscara infantil que, al seu judici, és perillosa. Es tracta de la màscara Different Mask, venuda per l’empresa Different Brand, i que està dirigida a xiquets de 5 a 9 anys.

 

Per què resulta perillosa esta màscara per als xiquets?

 

Segons l’OCU, “el sistema de subjecció d’esta màscara consta d’un bucle elàstic en la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per a nuar-los darrere en la part inferior del cap”. Això la converteix en perillosa, segons afirma l’OCU, en relació amb la normativa de seguretat.

Concretament, l’OCU dona dos raons sobre la perillositat d’esta màscara:

En peces per a xiquets de fins a 7 anys, els cordons en la zona del coll suposen un risc d’escanyament si la corda queda enroscada al voltant del coll.

Els cordons llargs o cordons amb extrems lliures en peces al voltant del coll a la roba per als xiquets d’entre 7 i 14 anys poden enganxar-se i quedar atrapats mentre realitzen activitats de joc, en l’esbarjo, etc.

Per estos motius, han demanat la seua retirada del mercat, tant al fabricant com a Consum. De moment, l’empresa que la comercialitza continue tenint la peça a la venda a través de la seua pàgina web, encara que anuncia que li queden poques unitats disponibles.

Últimes notícies

Una dona i el seu gos rescatats i desenes desallotjats en un incendi a València

Una dona i el seu gos van ser rescatats d'un pis en flames en l'avinguda de Blasco Ibáñez. Desenes de veïns van ser desallotjats i altres confinats fins a l'extinció.

Temperatures en descens i vent fort en el nord de Castelló este dimarts en la Comunitat

El dimarts es preveu ambient poc nuvolós, amb núvols i ruixats matinals en el litoral sud de València i nord d'Alacant. Baixaren les temperatures i el vent bufarà amb força en el nord de Castelló.

Sara Sorribes torna amb una sòlida victòria després de set mesos d’aturada

La castellonenca va tornar amb un 6-2 i 6-3 davant Gabriela Ce en el WTA 125 de Pujol després d'una aturada de més de set mesos per salut mental. Jugarà octaus el dimecres.

Tempestes de curta duració deixen 11,6 l/m² en una hora a Vilamarxant (València)

La Comunitat Valenciana registra tempestes breus i intenses amb abundant aparell elèctric i moviment de nord a sud. Vilamarxant suma 11,6 l/m² en una hora

Merino retrau al Govern reduir el CPFF a un instrument al seu servici

Ruth Merino ha criticat que el CPFF s'haja centrat en objectius d'estabilitat i no en la reforma del sistema de finançament. Ha exigit un fons transitori i claredat sobre el extraFLA per a evitar que la Comunitat Valenciana seguisca en desavantatge.

Mazón lamenta després de la seua compareixença en el Congrés: ‘M’hauria agradat poder parlar més i millor’

El president en funcions ha assenyalat que li hauria agradat parlar més i millor després de quasi quatre hores de preguntes en la comissió que investiga la DANA. Ha defés que va actuar amb la informació disponible i ha acusat la Confederació Hidrològica del Xúquer d'avisar tard.

València Basket celebrarà la seua junta d’accionistes en el Roig Arena l’11 de desembre

El club va convocar la junta per a l'11 de desembre en el Roig Arena, on presentarà els comptes d'un exercici marcat pel trasllat. En l'orde del dia figura la ratificació de contractes amb Licampa 1617.

El València presentarà un pressupost de 102,17 milions i no preveu ni beneficis ni pèrdues

El club presentarà el 17 de desembre un pressupost de 102,17 milions per a 2025-26 que preveu equilibri. El deute augmenta i cau l'ingrés per TV.