L’OCU adverteix d’una màscara infantil perillosa i demana la seua retirada

Les màscares s’han convertit en una peça més del nostre vestuari diari i els xiquets majors de sis anys estan obligats, igual que els adults, a portar-les quan salen al carrer. Existeixen moltes opcions per als xiquets, amb dissenys més adaptats a cada edat.

El que resulta fonamental és que les màscares que es venen per a xiquets complisquen amb els estàndards de seguretat exigits. Per a certificar-ho, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat recentment un estudi entre diferents màscares que es poden adquirir a Espanya i ha fet una anàlisi comparativa.

Fruit d’esta investigació, l’OCU alerta de l’existència d’una màscara infantil que, al seu judici, és perillosa. Es tracta de la màscara Different Mask, venuda per l’empresa Different Brand, i que està dirigida a xiquets de 5 a 9 anys.

 

Per què resulta perillosa esta màscara per als xiquets?

 

Segons l’OCU, “el sistema de subjecció d’esta màscara consta d’un bucle elàstic en la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per a nuar-los darrere en la part inferior del cap”. Això la converteix en perillosa, segons afirma l’OCU, en relació amb la normativa de seguretat.

Concretament, l’OCU dona dos raons sobre la perillositat d’esta màscara:

En peces per a xiquets de fins a 7 anys, els cordons en la zona del coll suposen un risc d’escanyament si la corda queda enroscada al voltant del coll.

Els cordons llargs o cordons amb extrems lliures en peces al voltant del coll a la roba per als xiquets d’entre 7 i 14 anys poden enganxar-se i quedar atrapats mentre realitzen activitats de joc, en l’esbarjo, etc.

Per estos motius, han demanat la seua retirada del mercat, tant al fabricant com a Consum. De moment, l’empresa que la comercialitza continue tenint la peça a la venda a través de la seua pàgina web, encara que anuncia que li queden poques unitats disponibles.

Últimes notícies

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.