15.7 C
València
Dimarts, 2 desembre, 2025

L’OCU adverteix d’una màscara infantil perillosa i demana la seua retirada

Les màscares s’han convertit en una peça més del nostre vestuari diari i els xiquets majors de sis anys estan obligats, igual que els adults, a portar-les quan salen al carrer. Existeixen moltes opcions per als xiquets, amb dissenys més adaptats a cada edat.

El que resulta fonamental és que les màscares que es venen per a xiquets complisquen amb els estàndards de seguretat exigits. Per a certificar-ho, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat recentment un estudi entre diferents màscares que es poden adquirir a Espanya i ha fet una anàlisi comparativa.

Fruit d’esta investigació, l’OCU alerta de l’existència d’una màscara infantil que, al seu judici, és perillosa. Es tracta de la màscara Different Mask, venuda per l’empresa Different Brand, i que està dirigida a xiquets de 5 a 9 anys.

 

Per què resulta perillosa esta màscara per als xiquets?

 

Segons l’OCU, “el sistema de subjecció d’esta màscara consta d’un bucle elàstic en la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per a nuar-los darrere en la part inferior del cap”. Això la converteix en perillosa, segons afirma l’OCU, en relació amb la normativa de seguretat.

Concretament, l’OCU dona dos raons sobre la perillositat d’esta màscara:

En peces per a xiquets de fins a 7 anys, els cordons en la zona del coll suposen un risc d’escanyament si la corda queda enroscada al voltant del coll.

Els cordons llargs o cordons amb extrems lliures en peces al voltant del coll a la roba per als xiquets d’entre 7 i 14 anys poden enganxar-se i quedar atrapats mentre realitzen activitats de joc, en l’esbarjo, etc.

Per estos motius, han demanat la seua retirada del mercat, tant al fabricant com a Consum. De moment, l’empresa que la comercialitza continue tenint la peça a la venda a través de la seua pàgina web, encara que anuncia que li queden poques unitats disponibles.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.