6.8 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

L’OCU adverteix d’una màscara infantil perillosa i demana la seua retirada

Les màscares s’han convertit en una peça més del nostre vestuari diari i els xiquets majors de sis anys estan obligats, igual que els adults, a portar-les quan salen al carrer. Existeixen moltes opcions per als xiquets, amb dissenys més adaptats a cada edat.

El que resulta fonamental és que les màscares que es venen per a xiquets complisquen amb els estàndards de seguretat exigits. Per a certificar-ho, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat recentment un estudi entre diferents màscares que es poden adquirir a Espanya i ha fet una anàlisi comparativa.

Fruit d’esta investigació, l’OCU alerta de l’existència d’una màscara infantil que, al seu judici, és perillosa. Es tracta de la màscara Different Mask, venuda per l’empresa Different Brand, i que està dirigida a xiquets de 5 a 9 anys.

 

Per què resulta perillosa esta màscara per als xiquets?

 

Segons l’OCU, “el sistema de subjecció d’esta màscara consta d’un bucle elàstic en la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per a nuar-los darrere en la part inferior del cap”. Això la converteix en perillosa, segons afirma l’OCU, en relació amb la normativa de seguretat.

Concretament, l’OCU dona dos raons sobre la perillositat d’esta màscara:

En peces per a xiquets de fins a 7 anys, els cordons en la zona del coll suposen un risc d’escanyament si la corda queda enroscada al voltant del coll.

Els cordons llargs o cordons amb extrems lliures en peces al voltant del coll a la roba per als xiquets d’entre 7 i 14 anys poden enganxar-se i quedar atrapats mentre realitzen activitats de joc, en l’esbarjo, etc.

Per estos motius, han demanat la seua retirada del mercat, tant al fabricant com a Consum. De moment, l’empresa que la comercialitza continue tenint la peça a la venda a través de la seua pàgina web, encara que anuncia que li queden poques unitats disponibles.

Últimes notícies

L’atur baixa un 8,10% en 2025 en la Comunitat Valenciana i un 5,94% a Espanya

La Comunitat Valenciana va retallar l'atur en 25.560 persones en 2025, segon major descens en termes absoluts. A Espanya, la desocupació va caure un 5,94%.

Onze comunitats en alerta per nevades, amb Cantàbria en nivell taronja

Cantàbria està este dilluns en nivell taronja per nevades des de 700-800 metres i altres deu comunitats mantenen avís groc. L'episodi arriba amb fred intens, pluges i temporal marítim en diversos punts.

Indonèsia reprén la busca dels dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Els equips de rescat van concentrar l'operatiu entorn de l'illa de Serai i van ampliar la busca fins al dimecres, després d'identificar a Fernando Martín. La família demana mantindre el dispositiu i va acompanyar les tasques en la zona.

Pluges en el sud de la Comunitat i baixada de temperatures este dilluns

Cel cobert, pluges més probables cap al sud i descens tèrmic, amb la cota de neu en 500 metres en el nord. El dimarts seguirà el fred amb gelades i ratxes de nord-oest.

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.