L’OCU adverteix d’una màscara infantil perillosa i demana la seua retirada

Les màscares s’han convertit en una peça més del nostre vestuari diari i els xiquets majors de sis anys estan obligats, igual que els adults, a portar-les quan salen al carrer. Existeixen moltes opcions per als xiquets, amb dissenys més adaptats a cada edat.

El que resulta fonamental és que les màscares que es venen per a xiquets complisquen amb els estàndards de seguretat exigits. Per a certificar-ho, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha realitzat recentment un estudi entre diferents màscares que es poden adquirir a Espanya i ha fet una anàlisi comparativa.

Fruit d’esta investigació, l’OCU alerta de l’existència d’una màscara infantil que, al seu judici, és perillosa. Es tracta de la màscara Different Mask, venuda per l’empresa Different Brand, i que està dirigida a xiquets de 5 a 9 anys.

 

Per què resulta perillosa esta màscara per als xiquets?

 

Segons l’OCU, «el sistema de subjecció d’esta màscara consta d’un bucle elàstic en la part superior que es passa per darrere del cap i de dos cordons elàstics per a nuar-los darrere en la part inferior del cap». Això la converteix en perillosa, segons afirma l’OCU, en relació amb la normativa de seguretat.

Concretament, l’OCU dona dos raons sobre la perillositat d’esta màscara:

En peces per a xiquets de fins a 7 anys, els cordons en la zona del coll suposen un risc d’escanyament si la corda queda enroscada al voltant del coll.

Els cordons llargs o cordons amb extrems lliures en peces al voltant del coll a la roba per als xiquets d’entre 7 i 14 anys poden enganxar-se i quedar atrapats mentre realitzen activitats de joc, en l’esbarjo, etc.

Per estos motius, han demanat la seua retirada del mercat, tant al fabricant com a Consum. De moment, l’empresa que la comercialitza continue tenint la peça a la venda a través de la seua pàgina web, encara que anuncia que li queden poques unitats disponibles.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.