Estos són els peatges que han desaparegut i seran gratuïts

El passat 1 de setembre quatre peatges de tota Espanya han passat a ser gratuïts després que finalitzen els contractes de concessió de manteniment i explotació corresponents.

L’autopista AP-7 és la que més quilòmetres de peatge alliberarà amb 276, que passarà a ser gestionats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En concret, en esta via s’han eliminat els peatges de dos trams: el primer, 245 quilòmetres de Salou, Tarragona, a La Jonquera, Girona, i el segon, 31 quilòmetres de Montmeló al Papiol, Barcelona.

Els trams de l’AP-7 de Crevillent, Alacant, a Cartagena, Múrcia; de Cartagena a Vera, Almeria, i l’autopista de Circumval·lació de la ciutat d’Alacant continuen sent de pagament en tots ells.

 

L’AP-2, C-32 i C-33

 

Catalunya és la comunitat autònoma que resulta més beneficiada per la fi d’estos peatges, ja que en este territori s’alliberaran més de 500 quilòmetres.

L’AP-2 ha eliminat completament els peatges, els 215 quilòmetres des del seu inici en la localitat saragossana d’Alfajarín fins al Vendrell, Tarragona, mentre que la C-32 i la C-33 passaran també a ser gestionades per la Generalitat de Catalunya.

Els peatges desapareixen en els 77 quilòmetres de l’autopista C-32 des de Barcelona a Lloret de Mar, Girona, i també en els 15 quilòmetres de la C-33 de Barcelona a Montmeló.

 

Incertesa en el futur de les autopistes

 

La liberalització de les autopistes va començar en 2018, quan al desembre d’este any es van eliminar els peatges del ram de 84 quilòmetres de l’AP-1 entre Armiñón, Àlaba, i Burgos. 

El gener de 2019 els 93 quilòmetres de l’AP-4 entre Dos Hermanas, Sevilla, i Puerto Real, Cadis, i els 446 quilòmetres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona també van deixar de ser de pagament.

Amb la finalitat d’estes concessions, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Espanya assumeixen el cost de gestió i manteniment de les vies fins a 2024. A partir d’enguany entrarà en vigor un nou model de finançament de la xarxa viària ja pactat amb la Unió Europea.

Un model que compta amb multitud d’incògnites, atés que no es coneix el que es vaja a aprovar i el propi Executiu regional ha assegurat que no disposa de cap proposta ni és sabedor de les intencionals del Govern central.

 

Els peatges actuals

 

Amb l’eliminació d’estos quatre peatges, estes són les autopistes que compten actualment amb peatges a Espanya:

 L’AP-7 a Alacant, Múrcia i Màlaga.

 L’AP-9 i AP-53 a Galícia.

 L’AP 46 a Màlaga.

 L’AP-51 i AP-6 a Àvila i Segòvia.

 L’AP-66 i AP-71 a Lleó.

 L’AP-68 entre Bilbao i Saragossa.

 La M-12 que connecta Madrid amb l’aeroport de Barajas.

 La M-41 que enllaça Madrid i Toledo.

 L’AP-36 entre Ocaña (Toledo) i La Roda (Albacete).

 El tram de l’AP-7 entre Cartagena i Vera.

Anuncios

Últimes notícies

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.