Estos són els peatges que han desaparegut i seran gratuïts

El passat 1 de setembre quatre peatges de tota Espanya han passat a ser gratuïts després que finalitzen els contractes de concessió de manteniment i explotació corresponents.

L’autopista AP-7 és la que més quilòmetres de peatge alliberarà amb 276, que passarà a ser gestionats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En concret, en esta via s’han eliminat els peatges de dos trams: el primer, 245 quilòmetres de Salou, Tarragona, a La Jonquera, Girona, i el segon, 31 quilòmetres de Montmeló al Papiol, Barcelona.

Els trams de l’AP-7 de Crevillent, Alacant, a Cartagena, Múrcia; de Cartagena a Vera, Almeria, i l’autopista de Circumval·lació de la ciutat d’Alacant continuen sent de pagament en tots ells.

 

L’AP-2, C-32 i C-33

 

Catalunya és la comunitat autònoma que resulta més beneficiada per la fi d’estos peatges, ja que en este territori s’alliberaran més de 500 quilòmetres.

L’AP-2 ha eliminat completament els peatges, els 215 quilòmetres des del seu inici en la localitat saragossana d’Alfajarín fins al Vendrell, Tarragona, mentre que la C-32 i la C-33 passaran també a ser gestionades per la Generalitat de Catalunya.

Els peatges desapareixen en els 77 quilòmetres de l’autopista C-32 des de Barcelona a Lloret de Mar, Girona, i també en els 15 quilòmetres de la C-33 de Barcelona a Montmeló.

 

Incertesa en el futur de les autopistes

 

La liberalització de les autopistes va començar en 2018, quan al desembre d’este any es van eliminar els peatges del ram de 84 quilòmetres de l’AP-1 entre Armiñón, Àlaba, i Burgos. 

El gener de 2019 els 93 quilòmetres de l’AP-4 entre Dos Hermanas, Sevilla, i Puerto Real, Cadis, i els 446 quilòmetres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona també van deixar de ser de pagament.

Amb la finalitat d’estes concessions, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Espanya assumeixen el cost de gestió i manteniment de les vies fins a 2024. A partir d’enguany entrarà en vigor un nou model de finançament de la xarxa viària ja pactat amb la Unió Europea.

Un model que compta amb multitud d’incògnites, atés que no es coneix el que es vaja a aprovar i el propi Executiu regional ha assegurat que no disposa de cap proposta ni és sabedor de les intencionals del Govern central.

 

Els peatges actuals

 

Amb l’eliminació d’estos quatre peatges, estes són les autopistes que compten actualment amb peatges a Espanya:

 L’AP-7 a Alacant, Múrcia i Màlaga.

 L’AP-9 i AP-53 a Galícia.

 L’AP 46 a Màlaga.

 L’AP-51 i AP-6 a Àvila i Segòvia.

 L’AP-66 i AP-71 a Lleó.

 L’AP-68 entre Bilbao i Saragossa.

 La M-12 que connecta Madrid amb l’aeroport de Barajas.

 La M-41 que enllaça Madrid i Toledo.

 L’AP-36 entre Ocaña (Toledo) i La Roda (Albacete).

 El tram de l’AP-7 entre Cartagena i Vera.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.