13.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Estos són els peatges que han desaparegut i seran gratuïts

El passat 1 de setembre quatre peatges de tota Espanya han passat a ser gratuïts després que finalitzen els contractes de concessió de manteniment i explotació corresponents.

L’autopista AP-7 és la que més quilòmetres de peatge alliberarà amb 276, que passarà a ser gestionats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En concret, en esta via s’han eliminat els peatges de dos trams: el primer, 245 quilòmetres de Salou, Tarragona, a La Jonquera, Girona, i el segon, 31 quilòmetres de Montmeló al Papiol, Barcelona.

Els trams de l’AP-7 de Crevillent, Alacant, a Cartagena, Múrcia; de Cartagena a Vera, Almeria, i l’autopista de Circumval·lació de la ciutat d’Alacant continuen sent de pagament en tots ells.

 

L’AP-2, C-32 i C-33

 

Catalunya és la comunitat autònoma que resulta més beneficiada per la fi d’estos peatges, ja que en este territori s’alliberaran més de 500 quilòmetres.

L’AP-2 ha eliminat completament els peatges, els 215 quilòmetres des del seu inici en la localitat saragossana d’Alfajarín fins al Vendrell, Tarragona, mentre que la C-32 i la C-33 passaran també a ser gestionades per la Generalitat de Catalunya.

Els peatges desapareixen en els 77 quilòmetres de l’autopista C-32 des de Barcelona a Lloret de Mar, Girona, i també en els 15 quilòmetres de la C-33 de Barcelona a Montmeló.

 

Incertesa en el futur de les autopistes

 

La liberalització de les autopistes va començar en 2018, quan al desembre d’este any es van eliminar els peatges del ram de 84 quilòmetres de l’AP-1 entre Armiñón, Àlaba, i Burgos. 

El gener de 2019 els 93 quilòmetres de l’AP-4 entre Dos Hermanas, Sevilla, i Puerto Real, Cadis, i els 446 quilòmetres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona també van deixar de ser de pagament.

Amb la finalitat d’estes concessions, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Espanya assumeixen el cost de gestió i manteniment de les vies fins a 2024. A partir d’enguany entrarà en vigor un nou model de finançament de la xarxa viària ja pactat amb la Unió Europea.

Un model que compta amb multitud d’incògnites, atés que no es coneix el que es vaja a aprovar i el propi Executiu regional ha assegurat que no disposa de cap proposta ni és sabedor de les intencionals del Govern central.

 

Els peatges actuals

 

Amb l’eliminació d’estos quatre peatges, estes són les autopistes que compten actualment amb peatges a Espanya:

 L’AP-7 a Alacant, Múrcia i Màlaga.

 L’AP-9 i AP-53 a Galícia.

 L’AP 46 a Màlaga.

 L’AP-51 i AP-6 a Àvila i Segòvia.

 L’AP-66 i AP-71 a Lleó.

 L’AP-68 entre Bilbao i Saragossa.

 La M-12 que connecta Madrid amb l’aeroport de Barajas.

 La M-41 que enllaça Madrid i Toledo.

 L’AP-36 entre Ocaña (Toledo) i La Roda (Albacete).

 El tram de l’AP-7 entre Cartagena i Vera.

Últimes notícies

Iñaki Williams fica a l’Athletic en semifinals amb un gol en el 96

L'Athletic va guanyar 1-2 a Mestalla i va segellar el seu passe a semifinals. Sadiq Umar es va marcar en pròpia i després va empatar; Dimitrievski va detindre un penal abans del punt final.

Sadiq iguala després d’un error de Padilla i el València-Athletic arriba 1-1 al descans

El davanter nigerià va compensar el seu autogol en aprofitar una fallada del portera Alex Padilla i va deixar el dol de quarts 1-1 a l'intermedi a Mestalla.

Sadiq, novetat al València; Izeta encapçala a l’Athletic en els quarts de Copa

El València introduïx a Sadiq al costat de Lucas Beltrán a Mestalla, mentres l'Athletic confia en Urko Izeta. Els dos busquen el passe a semifinals amb onces ofensius.

La Comissió Mixta per a la DANA a València fixa la seua primera reunió per al 18 de febrer

La Comissió Mixta per a coordinar la recuperació de danys de la DANA del 29 d'octubre a València es reunirà el 18 de febrer. El Consell de Ministres va aprovar la seua creació i composició.

Guirmay s’imposa a l’esprint i estrena el jersei groc en la Volta

L'eritreu va véncer per centímetres a Torreblanca i, amb les bonificacions, es va col·locar líder després de 160 km entre Segorbe i Torreblanca. El vent i el port van seleccionar la carrera.

La Nucia acollirà la primera NBA Basketball School d’Espanya amb un nou pavelló en el Col·legi Vallemar

La Nucia serà seu de la primera NBA Basketball School d'Espanya, amb base en un nou pavelló del Col·legi Vallemar. L'acadèmia formarà a jóvens de 6 a 18 anys i activarà campus des de Setmana Santa.

Víctimes de la DANA exigixen a la Generalitat indemnitzacions i responsabilitats després de 15 mesos

Els col·lectius de víctimes del 29-O exigixen a la Generalitat reconéixer a les seues víctimes, assumir responsabilitats i indemnitzar als familiars de les 230 persones mortes. Critiquen comparacions amb un accident ferroviari i denuncien 15 mesos sense compensacions als deudos.

Febrer no és curt per al Llevant: fins a cinc partits i derbi davant el València

El Llevant, penúltim amb 18 punts, encara un mes comprimit amb Athletic, València, Vila-real i Barcelona, i podria afegir a l'Alabés si es confirma la data.