Estos són els peatges que han desaparegut i seran gratuïts

El passat 1 de setembre quatre peatges de tota Espanya han passat a ser gratuïts després que finalitzen els contractes de concessió de manteniment i explotació corresponents.

L’autopista AP-7 és la que més quilòmetres de peatge alliberarà amb 276, que passarà a ser gestionats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En concret, en esta via s’han eliminat els peatges de dos trams: el primer, 245 quilòmetres de Salou, Tarragona, a La Jonquera, Girona, i el segon, 31 quilòmetres de Montmeló al Papiol, Barcelona.

Els trams de l’AP-7 de Crevillent, Alacant, a Cartagena, Múrcia; de Cartagena a Vera, Almeria, i l’autopista de Circumval·lació de la ciutat d’Alacant continuen sent de pagament en tots ells.

 

L’AP-2, C-32 i C-33

 

Catalunya és la comunitat autònoma que resulta més beneficiada per la fi d’estos peatges, ja que en este territori s’alliberaran més de 500 quilòmetres.

L’AP-2 ha eliminat completament els peatges, els 215 quilòmetres des del seu inici en la localitat saragossana d’Alfajarín fins al Vendrell, Tarragona, mentre que la C-32 i la C-33 passaran també a ser gestionades per la Generalitat de Catalunya.

Els peatges desapareixen en els 77 quilòmetres de l’autopista C-32 des de Barcelona a Lloret de Mar, Girona, i també en els 15 quilòmetres de la C-33 de Barcelona a Montmeló.

 

Incertesa en el futur de les autopistes

 

La liberalització de les autopistes va començar en 2018, quan al desembre d’este any es van eliminar els peatges del ram de 84 quilòmetres de l’AP-1 entre Armiñón, Àlaba, i Burgos. 

El gener de 2019 els 93 quilòmetres de l’AP-4 entre Dos Hermanas, Sevilla, i Puerto Real, Cadis, i els 446 quilòmetres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona també van deixar de ser de pagament.

Amb la finalitat d’estes concessions, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Espanya assumeixen el cost de gestió i manteniment de les vies fins a 2024. A partir d’enguany entrarà en vigor un nou model de finançament de la xarxa viària ja pactat amb la Unió Europea.

Un model que compta amb multitud d’incògnites, atés que no es coneix el que es vaja a aprovar i el propi Executiu regional ha assegurat que no disposa de cap proposta ni és sabedor de les intencionals del Govern central.

 

Els peatges actuals

 

Amb l’eliminació d’estos quatre peatges, estes són les autopistes que compten actualment amb peatges a Espanya:

 L’AP-7 a Alacant, Múrcia i Màlaga.

 L’AP-9 i AP-53 a Galícia.

 L’AP 46 a Màlaga.

 L’AP-51 i AP-6 a Àvila i Segòvia.

 L’AP-66 i AP-71 a Lleó.

 L’AP-68 entre Bilbao i Saragossa.

 La M-12 que connecta Madrid amb l’aeroport de Barajas.

 La M-41 que enllaça Madrid i Toledo.

 L’AP-36 entre Ocaña (Toledo) i La Roda (Albacete).

 El tram de l’AP-7 entre Cartagena i Vera.

Últimes notícies

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.