17.8 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Estos són els peatges que han desaparegut i seran gratuïts

El passat 1 de setembre quatre peatges de tota Espanya han passat a ser gratuïts després que finalitzen els contractes de concessió de manteniment i explotació corresponents.

L’autopista AP-7 és la que més quilòmetres de peatge alliberarà amb 276, que passarà a ser gestionats pel Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

En concret, en esta via s’han eliminat els peatges de dos trams: el primer, 245 quilòmetres de Salou, Tarragona, a La Jonquera, Girona, i el segon, 31 quilòmetres de Montmeló al Papiol, Barcelona.

Els trams de l’AP-7 de Crevillent, Alacant, a Cartagena, Múrcia; de Cartagena a Vera, Almeria, i l’autopista de Circumval·lació de la ciutat d’Alacant continuen sent de pagament en tots ells.

 

L’AP-2, C-32 i C-33

 

Catalunya és la comunitat autònoma que resulta més beneficiada per la fi d’estos peatges, ja que en este territori s’alliberaran més de 500 quilòmetres.

L’AP-2 ha eliminat completament els peatges, els 215 quilòmetres des del seu inici en la localitat saragossana d’Alfajarín fins al Vendrell, Tarragona, mentre que la C-32 i la C-33 passaran també a ser gestionades per la Generalitat de Catalunya.

Els peatges desapareixen en els 77 quilòmetres de l’autopista C-32 des de Barcelona a Lloret de Mar, Girona, i també en els 15 quilòmetres de la C-33 de Barcelona a Montmeló.

 

Incertesa en el futur de les autopistes

 

La liberalització de les autopistes va començar en 2018, quan al desembre d’este any es van eliminar els peatges del ram de 84 quilòmetres de l’AP-1 entre Armiñón, Àlaba, i Burgos. 

El gener de 2019 els 93 quilòmetres de l’AP-4 entre Dos Hermanas, Sevilla, i Puerto Real, Cadis, i els 446 quilòmetres de l’AP-7 entre Alacant i Tarragona també van deixar de ser de pagament.

Amb la finalitat d’estes concessions, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Espanya assumeixen el cost de gestió i manteniment de les vies fins a 2024. A partir d’enguany entrarà en vigor un nou model de finançament de la xarxa viària ja pactat amb la Unió Europea.

Un model que compta amb multitud d’incògnites, atés que no es coneix el que es vaja a aprovar i el propi Executiu regional ha assegurat que no disposa de cap proposta ni és sabedor de les intencionals del Govern central.

 

Els peatges actuals

 

Amb l’eliminació d’estos quatre peatges, estes són les autopistes que compten actualment amb peatges a Espanya:

 L’AP-7 a Alacant, Múrcia i Màlaga.

 L’AP-9 i AP-53 a Galícia.

 L’AP 46 a Màlaga.

 L’AP-51 i AP-6 a Àvila i Segòvia.

 L’AP-66 i AP-71 a Lleó.

 L’AP-68 entre Bilbao i Saragossa.

 La M-12 que connecta Madrid amb l’aeroport de Barajas.

 La M-41 que enllaça Madrid i Toledo.

 L’AP-36 entre Ocaña (Toledo) i La Roda (Albacete).

 El tram de l’AP-7 entre Cartagena i Vera.

Últimes notícies

Chus Bueno, nou director general de l’Eurolliga

Chus Bueno ha sigut nomenat director general de l'Eurolliga en substitució de Paulius Motiejunas. Assumirà l''estratègia global' amb focus en negoci, joc i afició.

Un 1.500 d’altura i Llopis apunta al rècord espanyol acaparen el focus a València

El GP Internacional València reunix este dissabte un 1.500 amb grans noms, a Llopis buscant el rècord de 60 tanques i un 800 femení amb molt de nivell.

Llopis apunta al rècord d’Espanya de 60 m barres a València sense pressió

Quique Llopis competix este dissabte en el GP Internacional València 2026 amb el rècord de 60 m barres en ment, però sense pressió. Se sent còmode en pista coberta després de mesos de continuïtat i lamenta la paralització de la pista de Gandia.

Sanitat rep 3.227 sol·licituds per a 902 places de difícil cobertura en la Comunitat Valenciana

La Conselleria de Sanitat ha rebut 3.227 peticions per a 902 places de difícil cobertura en diversos departaments de salut. El procés prioritza l'experiència i preveu una segona fase per a triar destí.

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB

La Comunitat Valenciana va tancar novembre amb un dèficit de 1.844 milions, el 1,18% del PIB, condicionat per la dana. A Espanya, el dèficit es va reduir malgrat eixe impacte.

La Generalitat ha firmat el projecte del parc metropolità Alfafar-La Torre, el doble que Vivers

La Generalitat ha firmat el projecte bàsic del parc metropolità del Sector 8 Alfafar-La Torre, confrontant amb Sedaví i Benetússer. L'actuació, doble que Vivers, s'integra en el sistema de parcs inundables per a reduir el risc de riuades.

Compromís titlla d’indignant que la Generalitat destine més de 10 milions a la SailGP

Compromís va censurar que el Consell del PP planege invertir més de 10 milions d'euros públics en tres edicions de la SailGP. Va acusar el govern autonòmic de prioritzar un esdeveniment nàutic enfront de servicis essencials i la reconstrucció després de la DANA.

Bernabé insta l’alcalde d’Alacant a assumir responsabilitats pel mal ús del poder

Pilar Bernabé ha demanat a Luis Barcala assumir responsabilitats pel mal ús del poder després de l'adjudicació de vivendes públiques a familiars. La dirigent ha citat la dimissió de María Pérez-Hickman i ha retret a Carlos Mazón emparar-se en l'aforament en la causa de la DANA.