La programació de la setmana ‘no’ fallera de Xàtiva

 

La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes per la pandèmia de Covid-19.

 

El dia 19 de març, coincidint amb la festivitat de Sant Josep, està prevista una ofrena de flors a la Seu, a porta tancada, a càrrec dels i les representants de les distintes comissions de la ciutat i de la Junta Local Fallera. A demés, per tal d’ajudar al sector de les floristeries de Xàtiva, els ciutadans (tant fallers com no fallers) que vullguen col·laborar, podran adquirir un ramell de flors per valor de 5 euros que les floristeries s’encarregaran de portar a la Seu. Les comandes es podran fer fins el dissabte 13 de març.

 

El dia 19 la pólvora també tindrà el seu protagonisme. Una volta finalitzada l’ofrena, cap a les 13:30 hores, es dispararà un bombardeig aeri des de dos punts de la ciutat, i a les 21.00 hores tindrà lloc la «Nit de pólvora», amb la disparada simultània de 19 castells de focs artificials (un per cada una de les comissions), junt amb una mascletà aèria a càrrec de la Pirotècnia Tamarit.

 

Recorregut virtual de les Falles 2021

A demés, des del 15 de març fins al dia 19 s’ubicarà en l’Albereda Jaume I la paraula «Tornarem», amb un collage d’imàtgens de fallers i falleres de la localitat, i d’altra banda es farà, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Xàtiva, un recorregut virtual per les falles 2021, amb els esbossos dels monuments que haurien de plantar-se a les diferents demarcacions.

 

El dia 17 es farà un concurs de coneixements fallers infantils a través de les xarxes socials de la Junta Local Fallera, i també tindrà lloc un sorteig amb totes les fotografies que es publiquen del 15 al 19 de març amb les etiquetes #Tornarem, #FallesXàtiva i #FallesVirtuals. Entre els premis es troben:

  • Val de 90 euros per a gastar en una perruqueria de Xàtiva (en pentinats de fallera)
  • Val de 250 euros per a gastar en un reportatge faller en Estudio Federico
  • Val de 90 euros per a gastar en les floristeries de Xàtiva
  • Val de 250 euros per a gastar en indumentaristes de Xàtiva
  • Val de 300 euros per a la comissió del faller guanyador o fallera guanyadora del sorteig del reportatge fotogràfic, per a gastar en pólvora.

 

«Volíem fer algun que altre acte representatiu per poder d’alguna manera recordar que del 15 al 19 de març són falles a la ciutat, i d’alguna manera recolzar cada un dels sectors econòmics de la nostra localitat que estan passant-ho malament», ha explicat la regidora de Falles Maria Beltrán.

 

El president de la Junta Local Fallera, Jesús González, ha explicat per la seua part que «s’han preparat diferents activitats per donar visibilitat al col·lectiu més gran de la ciutat, i al mateix temps un dels més colpejats, com és el col·lectiu faller. A demés de tot el que ja s’ha esmentat, durant la setmana de falles es publicaran a les xarxes de la Junta Local Fallera entrevistes amb personatges il·lustres i representatius del col·lectiu faller de la ciutat».

 

Banderoles als balcons

Per a completar les actuacions vinculades a la setmana fallera, la Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva repartiran 4.000 banderoles de «falles a Xàtiva» de forma gratuïta, per tal de ser penjades als balcons dels veïns i veïnes de la localitat.

 

Estes banderoles es repartiran entre les comissions falleres, però també podran ser adquirides per qualsevol persona interessada (fallera o no fallera) a alguns punts específics municipals com ara la Casa de Cultura o la Casa de la Joventut.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Turistes llatinoamericans viuen unes Falles cada vegada més emocionants i intenses

Turistes llatinoamericans que viuen o visiten València relaten com les Falles els continuen resultant impactants i emocionants, des de les mascletaes fins als bunyols i la cremà.

Com estalviar en la factura del gas amb la caldera davant l’escalada de preus

Descobreix com reduir la teva factura del gas amb un ús eficient de la caldera i estalviats d'energia a casa.

Una activista marroquina reivindica unes Falles més diverses i multiculturals

Boutaina El Hadri, activista d'origen marroquí amb llarga trajectòria a València, descriu el seu enamorament sobtat amb les Falles i reclama que la diversitat de la ciutat també arribe a les comissions falleres.

Antonio Carmona torna en solitari amb Baro Drom, un viatge gitano del flamenc al rap francés

Antonio Carmona torna nou anys despues amb Baro Drom (Exodo), un disc ambiciós i gitano que mescla jazz, ritmes africans, llatins i rap frances després del seu impuls creatiu amb C. Tangana.

Fiscalia demana substituir la condemna a l’acusat d’enaltiment gihadista per la seua expulsió d’Espanya

La Fiscalia ha demanat en l'Audiència Nacional canviar la possible condemna a un acusat d'enaltiment gihadista per la seua expulsió d'Espanya. Al·lega que ja existia una orde administrativa prèvia, que la pena sol·licitada no supera els sis anys i que l'acusat manca d'arrelament.

El TSJCV confirma 2,5 anys a un multireincident per robar un televisor i menjar a Vila-real

El Tribunal Superior valencià ha ratificat dos anys i mig de presó per a un home amb antecedents per sostraure menjar i un televisor en un local de Vila-real. La condemna inclou indemnitzar pels danys en finestres i encara pot recórrer-se en cassació.

L’Elx prepara la visita del Mallorca amb les absències de John, Héctor Fort i Da Silva

L'Elx ha treballat amb les absències de John Chetauya i Héctor Fort, mentres que André da Silva ha sigut dosificat. El davanter lusità no està descartat per al dissabte.

La Fiscalia s’ha oposat a excarcerar a Ábalos i Koldo abans del juí pel cas de les màscares

La Fiscalia s'ha oposat al fet que José Luis Ábalos i Koldo García isquen de presó abans del juí del 7 d'abril pel cas de les màscares, en apreciar risc de fugida. Anticorrupció al·lega la proximitat de la vista, la gravetat de les penes sol·licitades i l'absència de traves concretes per a preparar la defensa des de presó.