La programació de la setmana ‘no’ fallera de Xàtiva

Ejemplo de shortcode con estilo
  La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes […]

 

La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes per la pandèmia de Covid-19.

 

El dia 19 de març, coincidint amb la festivitat de Sant Josep, està prevista una ofrena de flors a la Seu, a porta tancada, a càrrec dels i les representants de les distintes comissions de la ciutat i de la Junta Local Fallera. A demés, per tal d’ajudar al sector de les floristeries de Xàtiva, els ciutadans (tant fallers com no fallers) que vullguen col·laborar, podran adquirir un ramell de flors per valor de 5 euros que les floristeries s’encarregaran de portar a la Seu. Les comandes es podran fer fins el dissabte 13 de març.

 

El dia 19 la pólvora també tindrà el seu protagonisme. Una volta finalitzada l’ofrena, cap a les 13:30 hores, es dispararà un bombardeig aeri des de dos punts de la ciutat, i a les 21.00 hores tindrà lloc la «Nit de pólvora», amb la disparada simultània de 19 castells de focs artificials (un per cada una de les comissions), junt amb una mascletà aèria a càrrec de la Pirotècnia Tamarit.

 

Recorregut virtual de les Falles 2021

A demés, des del 15 de març fins al dia 19 s’ubicarà en l’Albereda Jaume I la paraula «Tornarem», amb un collage d’imàtgens de fallers i falleres de la localitat, i d’altra banda es farà, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Xàtiva, un recorregut virtual per les falles 2021, amb els esbossos dels monuments que haurien de plantar-se a les diferents demarcacions.

 

El dia 17 es farà un concurs de coneixements fallers infantils a través de les xarxes socials de la Junta Local Fallera, i també tindrà lloc un sorteig amb totes les fotografies que es publiquen del 15 al 19 de març amb les etiquetes #Tornarem, #FallesXàtiva i #FallesVirtuals. Entre els premis es troben:

  • Val de 90 euros per a gastar en una perruqueria de Xàtiva (en pentinats de fallera)
  • Val de 250 euros per a gastar en un reportatge faller en Estudio Federico
  • Val de 90 euros per a gastar en les floristeries de Xàtiva
  • Val de 250 euros per a gastar en indumentaristes de Xàtiva
  • Val de 300 euros per a la comissió del faller guanyador o fallera guanyadora del sorteig del reportatge fotogràfic, per a gastar en pólvora.

 

«Volíem fer algun que altre acte representatiu per poder d’alguna manera recordar que del 15 al 19 de març són falles a la ciutat, i d’alguna manera recolzar cada un dels sectors econòmics de la nostra localitat que estan passant-ho malament», ha explicat la regidora de Falles Maria Beltrán.

 

El president de la Junta Local Fallera, Jesús González, ha explicat per la seua part que «s’han preparat diferents activitats per donar visibilitat al col·lectiu més gran de la ciutat, i al mateix temps un dels més colpejats, com és el col·lectiu faller. A demés de tot el que ja s’ha esmentat, durant la setmana de falles es publicaran a les xarxes de la Junta Local Fallera entrevistes amb personatges il·lustres i representatius del col·lectiu faller de la ciutat».

 

Banderoles als balcons

Per a completar les actuacions vinculades a la setmana fallera, la Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva repartiran 4.000 banderoles de «falles a Xàtiva» de forma gratuïta, per tal de ser penjades als balcons dels veïns i veïnes de la localitat.

 

Estes banderoles es repartiran entre les comissions falleres, però també podran ser adquirides per qualsevol persona interessada (fallera o no fallera) a alguns punts específics municipals com ara la Casa de Cultura o la Casa de la Joventut.

Últimes notícies

Morant destaca que les agències ja han anticipat les últimes danes extremes

La ministra Diana Morant subratlla a Alacant que les agències meteorològiques han avançat amb dies d’antelació tant la dana de 2024 com la d’este cap de setmana, cosa que ha permés activar l’alerta roja i decisions polítiques preventives.

Dituro confia en l’Elx tot i el descens: “Anem per bon camí i en creixement”

El porter argentí Matías Dituro assegura que l’Elx ha millorat, confia a guanyar al camp del Rayo Vallecano i afirma que no pensa en la retirada als 39 anys.

La DANA Adam arrasa 9.000 hectàrees de cultius i deixa 21 milions en pèrdues

La Unió ha xifrat en 21 milions d’euros els danys inicials de la DANA Adam en cultius, sobretot a la Safor i la Marina Alta, amb 9.000 hectàrees afectades de cítrics, caqui, aguacat, hortalisses i raïm de taula.

Presó provisional per a un jove per 16 robatoris en cotxes a Borriana

Un home de 25 anys ha ingressat en presó provisional acusat de 16 robatoris amb força en vehicles i un furt de gasoil comesos a Borriana entre el 3 i el 16 d’octubre.

El Villarreal encadena set derrotes seguides fora de casa en la Champions

La derrota per 4-3 davant el Liverpool a Anfield alça fins a set la ratxa consecutiva de partits perduts pel Villarreal com a visitant en la Lliga de Campions. L’equip d’Íñigo Pérez no guanya fora de La Ceràmica en esta competició des de les semifinals de 2021-2022.

Mestalla acollirà el Tavernes-València de Copa amb entrades des de 10 euros

El duel de Copa del Rei entre la UE Tavernes de la Valldigna i el València es jugarà a Mestalla el 28 d’octubre, amb preus entre 10 i 22 euros i el club blanquinegre figurant com a visitant.

A presó per robar amb violència joies a gent major a Oliva abans de la dana Adam

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 23 anys, d’origen algerià, acusat d’almenys dos robatoris violents de joies a dones d’edat avançada a Oliva abans de la dana Adam. El jutjat de Gandia ha ordenat el seu ingrés a presó i s’investiga la seua relació amb tres robatoris més.

El PSPV presenta les llistes del 29N a València amb la vivenda i els drets socials com a eix

El PSPV-PSOE ha registrat les candidatures de la província de València per al 29N amb l’objectiu de consolidar avanços en drets i frenar la ultradreta, situant la vivenda i la justícia social en el centre del programa. Pilar Bernabé vincula la campanya al projecte de Pedro Sánchez i a les pròximes autonòmiques i municipals de 2027.