La programació de la setmana ‘no’ fallera de Xàtiva

 

La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes per la pandèmia de Covid-19.

 

El dia 19 de març, coincidint amb la festivitat de Sant Josep, està prevista una ofrena de flors a la Seu, a porta tancada, a càrrec dels i les representants de les distintes comissions de la ciutat i de la Junta Local Fallera. A demés, per tal d’ajudar al sector de les floristeries de Xàtiva, els ciutadans (tant fallers com no fallers) que vullguen col·laborar, podran adquirir un ramell de flors per valor de 5 euros que les floristeries s’encarregaran de portar a la Seu. Les comandes es podran fer fins el dissabte 13 de març.

 

El dia 19 la pólvora també tindrà el seu protagonisme. Una volta finalitzada l’ofrena, cap a les 13:30 hores, es dispararà un bombardeig aeri des de dos punts de la ciutat, i a les 21.00 hores tindrà lloc la «Nit de pólvora», amb la disparada simultània de 19 castells de focs artificials (un per cada una de les comissions), junt amb una mascletà aèria a càrrec de la Pirotècnia Tamarit.

 

Recorregut virtual de les Falles 2021

A demés, des del 15 de març fins al dia 19 s’ubicarà en l’Albereda Jaume I la paraula «Tornarem», amb un collage d’imàtgens de fallers i falleres de la localitat, i d’altra banda es farà, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Xàtiva, un recorregut virtual per les falles 2021, amb els esbossos dels monuments que haurien de plantar-se a les diferents demarcacions.

 

El dia 17 es farà un concurs de coneixements fallers infantils a través de les xarxes socials de la Junta Local Fallera, i també tindrà lloc un sorteig amb totes les fotografies que es publiquen del 15 al 19 de març amb les etiquetes #Tornarem, #FallesXàtiva i #FallesVirtuals. Entre els premis es troben:

  • Val de 90 euros per a gastar en una perruqueria de Xàtiva (en pentinats de fallera)
  • Val de 250 euros per a gastar en un reportatge faller en Estudio Federico
  • Val de 90 euros per a gastar en les floristeries de Xàtiva
  • Val de 250 euros per a gastar en indumentaristes de Xàtiva
  • Val de 300 euros per a la comissió del faller guanyador o fallera guanyadora del sorteig del reportatge fotogràfic, per a gastar en pólvora.

 

«Volíem fer algun que altre acte representatiu per poder d’alguna manera recordar que del 15 al 19 de març són falles a la ciutat, i d’alguna manera recolzar cada un dels sectors econòmics de la nostra localitat que estan passant-ho malament», ha explicat la regidora de Falles Maria Beltrán.

 

El president de la Junta Local Fallera, Jesús González, ha explicat per la seua part que «s’han preparat diferents activitats per donar visibilitat al col·lectiu més gran de la ciutat, i al mateix temps un dels més colpejats, com és el col·lectiu faller. A demés de tot el que ja s’ha esmentat, durant la setmana de falles es publicaran a les xarxes de la Junta Local Fallera entrevistes amb personatges il·lustres i representatius del col·lectiu faller de la ciutat».

 

Banderoles als balcons

Per a completar les actuacions vinculades a la setmana fallera, la Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva repartiran 4.000 banderoles de «falles a Xàtiva» de forma gratuïta, per tal de ser penjades als balcons dels veïns i veïnes de la localitat.

 

Estes banderoles es repartiran entre les comissions falleres, però també podran ser adquirides per qualsevol persona interessada (fallera o no fallera) a alguns punts específics municipals com ara la Casa de Cultura o la Casa de la Joventut.

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.