7.1 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La programació de la setmana ‘no’ fallera de Xàtiva

 

La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes per la pandèmia de Covid-19.

 

El dia 19 de març, coincidint amb la festivitat de Sant Josep, està prevista una ofrena de flors a la Seu, a porta tancada, a càrrec dels i les representants de les distintes comissions de la ciutat i de la Junta Local Fallera. A demés, per tal d’ajudar al sector de les floristeries de Xàtiva, els ciutadans (tant fallers com no fallers) que vullguen col·laborar, podran adquirir un ramell de flors per valor de 5 euros que les floristeries s’encarregaran de portar a la Seu. Les comandes es podran fer fins el dissabte 13 de març.

 

El dia 19 la pólvora també tindrà el seu protagonisme. Una volta finalitzada l’ofrena, cap a les 13:30 hores, es dispararà un bombardeig aeri des de dos punts de la ciutat, i a les 21.00 hores tindrà lloc la «Nit de pólvora», amb la disparada simultània de 19 castells de focs artificials (un per cada una de les comissions), junt amb una mascletà aèria a càrrec de la Pirotècnia Tamarit.

 

Recorregut virtual de les Falles 2021

A demés, des del 15 de març fins al dia 19 s’ubicarà en l’Albereda Jaume I la paraula «Tornarem», amb un collage d’imàtgens de fallers i falleres de la localitat, i d’altra banda es farà, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Xàtiva, un recorregut virtual per les falles 2021, amb els esbossos dels monuments que haurien de plantar-se a les diferents demarcacions.

 

El dia 17 es farà un concurs de coneixements fallers infantils a través de les xarxes socials de la Junta Local Fallera, i també tindrà lloc un sorteig amb totes les fotografies que es publiquen del 15 al 19 de març amb les etiquetes #Tornarem, #FallesXàtiva i #FallesVirtuals. Entre els premis es troben:

  • Val de 90 euros per a gastar en una perruqueria de Xàtiva (en pentinats de fallera)
  • Val de 250 euros per a gastar en un reportatge faller en Estudio Federico
  • Val de 90 euros per a gastar en les floristeries de Xàtiva
  • Val de 250 euros per a gastar en indumentaristes de Xàtiva
  • Val de 300 euros per a la comissió del faller guanyador o fallera guanyadora del sorteig del reportatge fotogràfic, per a gastar en pólvora.

 

«Volíem fer algun que altre acte representatiu per poder d’alguna manera recordar que del 15 al 19 de març són falles a la ciutat, i d’alguna manera recolzar cada un dels sectors econòmics de la nostra localitat que estan passant-ho malament», ha explicat la regidora de Falles Maria Beltrán.

 

El president de la Junta Local Fallera, Jesús González, ha explicat per la seua part que «s’han preparat diferents activitats per donar visibilitat al col·lectiu més gran de la ciutat, i al mateix temps un dels més colpejats, com és el col·lectiu faller. A demés de tot el que ja s’ha esmentat, durant la setmana de falles es publicaran a les xarxes de la Junta Local Fallera entrevistes amb personatges il·lustres i representatius del col·lectiu faller de la ciutat».

 

Banderoles als balcons

Per a completar les actuacions vinculades a la setmana fallera, la Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva repartiran 4.000 banderoles de «falles a Xàtiva» de forma gratuïta, per tal de ser penjades als balcons dels veïns i veïnes de la localitat.

 

Estes banderoles es repartiran entre les comissions falleres, però també podran ser adquirides per qualsevol persona interessada (fallera o no fallera) a alguns punts específics municipals com ara la Casa de Cultura o la Casa de la Joventut.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.