La programació de la setmana ‘no’ fallera de Xàtiva

 

La regidora de Falles Maria Beltrán i el president de la Junta Local Fallera de Xàtiva, en la Costera (València), Jesús González han presentat este dilluns en roda de premsa els actes programats per a la setmana de falles d’enguany, que es faran en tots els casos complint amb les mesures de seguretat establertes per la pandèmia de Covid-19.

 

El dia 19 de març, coincidint amb la festivitat de Sant Josep, està prevista una ofrena de flors a la Seu, a porta tancada, a càrrec dels i les representants de les distintes comissions de la ciutat i de la Junta Local Fallera. A demés, per tal d’ajudar al sector de les floristeries de Xàtiva, els ciutadans (tant fallers com no fallers) que vullguen col·laborar, podran adquirir un ramell de flors per valor de 5 euros que les floristeries s’encarregaran de portar a la Seu. Les comandes es podran fer fins el dissabte 13 de març.

 

El dia 19 la pólvora també tindrà el seu protagonisme. Una volta finalitzada l’ofrena, cap a les 13:30 hores, es dispararà un bombardeig aeri des de dos punts de la ciutat, i a les 21.00 hores tindrà lloc la «Nit de pólvora», amb la disparada simultània de 19 castells de focs artificials (un per cada una de les comissions), junt amb una mascletà aèria a càrrec de la Pirotècnia Tamarit.

 

Recorregut virtual de les Falles 2021

A demés, des del 15 de març fins al dia 19 s’ubicarà en l’Albereda Jaume I la paraula «Tornarem», amb un collage d’imàtgens de fallers i falleres de la localitat, i d’altra banda es farà, en col·laboració amb el Consell de la Joventut de Xàtiva, un recorregut virtual per les falles 2021, amb els esbossos dels monuments que haurien de plantar-se a les diferents demarcacions.

 

El dia 17 es farà un concurs de coneixements fallers infantils a través de les xarxes socials de la Junta Local Fallera, i també tindrà lloc un sorteig amb totes les fotografies que es publiquen del 15 al 19 de març amb les etiquetes #Tornarem, #FallesXàtiva i #FallesVirtuals. Entre els premis es troben:

  • Val de 90 euros per a gastar en una perruqueria de Xàtiva (en pentinats de fallera)
  • Val de 250 euros per a gastar en un reportatge faller en Estudio Federico
  • Val de 90 euros per a gastar en les floristeries de Xàtiva
  • Val de 250 euros per a gastar en indumentaristes de Xàtiva
  • Val de 300 euros per a la comissió del faller guanyador o fallera guanyadora del sorteig del reportatge fotogràfic, per a gastar en pólvora.

 

«Volíem fer algun que altre acte representatiu per poder d’alguna manera recordar que del 15 al 19 de març són falles a la ciutat, i d’alguna manera recolzar cada un dels sectors econòmics de la nostra localitat que estan passant-ho malament», ha explicat la regidora de Falles Maria Beltrán.

 

El president de la Junta Local Fallera, Jesús González, ha explicat per la seua part que «s’han preparat diferents activitats per donar visibilitat al col·lectiu més gran de la ciutat, i al mateix temps un dels més colpejats, com és el col·lectiu faller. A demés de tot el que ja s’ha esmentat, durant la setmana de falles es publicaran a les xarxes de la Junta Local Fallera entrevistes amb personatges il·lustres i representatius del col·lectiu faller de la ciutat».

 

Banderoles als balcons

Per a completar les actuacions vinculades a la setmana fallera, la Junta Local Fallera i l’Ajuntament de Xàtiva repartiran 4.000 banderoles de «falles a Xàtiva» de forma gratuïta, per tal de ser penjades als balcons dels veïns i veïnes de la localitat.

 

Estes banderoles es repartiran entre les comissions falleres, però també podran ser adquirides per qualsevol persona interessada (fallera o no fallera) a alguns punts específics municipals com ara la Casa de Cultura o la Casa de la Joventut.

Últimes notícies

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.

Josan Ferrández seguirà un any més com a capità de l’Elx

L’Elx ha confirmat la renovació per una temporada del capità Josan Ferrández, que encadenarà així el seu desé curs al primer equip franjiverd.

PP i Vox blinden la ‘prioritat nacional’ en ajudes socials i funció pública

PP i Vox han pactat una trentena d'esmenes a la llei d'acompanyament perquè la 'prioritat nacional' regisca l'accés a prestacions socials i introduïxen noves obligacions en la funció pública, com treballar amb el rostre descobert.

El PP veu en el relleu de Barceló un intent del PSOE d’evitar un nou desastre electoral a Alacant

La portaveu del PP a Alacant, Mari Carmen de España, interpreta la renúncia d’Ana Barceló a repetir com a candidata a l’Alcaldia el 2027 com un moviment desesperat del PSOE per frenar un altre mal resultat a la ciutat.

El Consell rebutja la quita com a parxe i reclama una solució global a la infrafinançació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, considera que la quita de 11.000 milions plantejada pel Govern central és només un parxe i reclama un nou model de finançament autonòmic pactat per totes les comunitats, amb un fons de nivellació.