La tornada als bars podria ser també amb franges horàries

Ejemplo de shortcode con estilo
Les terrasses poden obrir amb el 50% de la seua capacitat | Laia Solanellas   Tota Espanya està esperant a que el Govern anuncie si la seua província passarà o no a la Fase 1 este pròxim dilluns, 11 de maig. Pel moment, només es coneix que se li ha denegat la petició a la Comunitat de […]
Terrassa a Cambrils buida.

Les terrasses poden obrir amb el 50% de la seua capacitat | Laia Solanellas

 

Tota Espanya està esperant a que el Govern anuncie si la seua província passarà o no a la Fase 1 este pròxim dilluns, 11 de maig. Pel moment, només es coneix que se li ha denegat la petició a la Comunitat de Madrid, un dels territoris més afectats per la pandèmia de la COVID-19.

 

Però una de les raons per la que tots els ciutadans estan tan pendents és perquè, amb esta fase, podríem tornar a anar als bars i restaurants. Fins ara, en la Fase 0, només es permet acudir per a arreplegar menjar per a endur. Per la seua banda, en la Fase 1, ja es podria acudir a estos establiments, encara que només en les terrasses, que podran acollir un 50% del seu aforament i mantenint les distàncies de seguretat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, este mateix divendres, la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat en roda de premsa telemàtica que no podrem anar a estos establiments a l’hora que vullguem. En este sentit, preguntada per si hi podrem acudir fora de les franges horàries, Barceló ha contestat: «rotundament, no».

 

Esta afirmació suposaria que també hi hauria horaris per a poder anar als bars i restaurants, igual que hi ha ara per a poder passejar o fer deport. En esta línia, les persones entre 14 i 70 anys podrien anar entre les 6 i les 10 del matí i les 8 i les 11 de la nit; els majors, entre les 10 i les 12 i les 19 i les 20; i els xiquets?

 

A pesar d’açò, Barceló ha assegurat que «el Govern ha de dictar les seues resolucions», pel que haurem d’esperar a «les condicions» de l’Executiu Central.

Últimes notícies

L’Ontinyent 1931 remunta al Torrellano amb tres gols

L’Ontinyent 1931 ha guanyat 1-3 al Torrellano després de remuntar el gol inicial. Carlos Mas n’ha marcat dos.

El València encadena set partits sense guanyar a Mestalla

El València ha perdut 0-3 davant del Real Madrid i acumula set partits sense guanyar a Mestalla. És el pitjor inici local de la seua història i la segona ratxa més llarga com a local.

La campanya de la palla de l’arròs deixa 1.000 tones disponibles

La campanya de 2026 ha arreplegat gratuïtament 1.000 tones de palla de l’arròs en quatre zones productores. La demanda supera la quantitat disponible i ja hi ha llista d’espera.

La Fe trasplanta el cor a un home de 70 anys després d’un any i mig amb assistència mecànica

La Fe ha trasplantat amb èxit un home de 70 anys que havia viscut un any i mig amb assistència ventricular per una insuficiència cardíaca greu. És el segon cas registrat a Espanya en una persona de 70 anys o més.

La dana de 2024 ha elevat un 76 % el risc de part prematur en les zones més danyades

Un estudi de quasi 12.000 naixements ha detectat més prematuritat després de la dana de 2024, sobretot en els municipis amb danys greus.

La vaga general coincidirà amb el debat de la llei del sòl a Les Corts

El ple de novembre de Les Corts abordarà les esmenes de devolució a la llei del sòl, dos decrets llei i el control al president de la Generalitat.

Avelino Corma, el científic més influent d’Espanya

Avelino Corma encapçala la classificació espanyola i ocupa el lloc 35 mundial per trajectòria científica. També és segon a Espanya en impacte durant 2025.

Diumenge amb núvols i boires a l’interior valencià

La Comunitat Valenciana tindrà núvols, possibles boires a l’interior i temperatures estables diumenge. Dilluns podrà ploure feblement al nord.