16.6 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La tornada als bars podria ser també amb franges horàries

Terrassa a Cambrils buida.

Les terrasses poden obrir amb el 50% de la seua capacitat | Laia Solanellas

 

Tota Espanya està esperant a que el Govern anuncie si la seua província passarà o no a la Fase 1 este pròxim dilluns, 11 de maig. Pel moment, només es coneix que se li ha denegat la petició a la Comunitat de Madrid, un dels territoris més afectats per la pandèmia de la COVID-19.

 

Però una de les raons per la que tots els ciutadans estan tan pendents és perquè, amb esta fase, podríem tornar a anar als bars i restaurants. Fins ara, en la Fase 0, només es permet acudir per a arreplegar menjar per a endur. Per la seua banda, en la Fase 1, ja es podria acudir a estos establiments, encara que només en les terrasses, que podran acollir un 50% del seu aforament i mantenint les distàncies de seguretat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, este mateix divendres, la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat en roda de premsa telemàtica que no podrem anar a estos establiments a l’hora que vullguem. En este sentit, preguntada per si hi podrem acudir fora de les franges horàries, Barceló ha contestat: «rotundament, no».

 

Esta afirmació suposaria que també hi hauria horaris per a poder anar als bars i restaurants, igual que hi ha ara per a poder passejar o fer deport. En esta línia, les persones entre 14 i 70 anys podrien anar entre les 6 i les 10 del matí i les 8 i les 11 de la nit; els majors, entre les 10 i les 12 i les 19 i les 20; i els xiquets?

 

A pesar d’açò, Barceló ha assegurat que «el Govern ha de dictar les seues resolucions», pel que haurem d’esperar a «les condicions» de l’Executiu Central.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.