La tornada als bars podria ser també amb franges horàries

Terrassa a Cambrils buida.

Les terrasses poden obrir amb el 50% de la seua capacitat | Laia Solanellas

 

Tota Espanya està esperant a que el Govern anuncie si la seua província passarà o no a la Fase 1 este pròxim dilluns, 11 de maig. Pel moment, només es coneix que se li ha denegat la petició a la Comunitat de Madrid, un dels territoris més afectats per la pandèmia de la COVID-19.

 

Però una de les raons per la que tots els ciutadans estan tan pendents és perquè, amb esta fase, podríem tornar a anar als bars i restaurants. Fins ara, en la Fase 0, només es permet acudir per a arreplegar menjar per a endur. Per la seua banda, en la Fase 1, ja es podria acudir a estos establiments, encara que només en les terrasses, que podran acollir un 50% del seu aforament i mantenint les distàncies de seguretat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, este mateix divendres, la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat en roda de premsa telemàtica que no podrem anar a estos establiments a l’hora que vullguem. En este sentit, preguntada per si hi podrem acudir fora de les franges horàries, Barceló ha contestat: «rotundament, no».

 

Esta afirmació suposaria que també hi hauria horaris per a poder anar als bars i restaurants, igual que hi ha ara per a poder passejar o fer deport. En esta línia, les persones entre 14 i 70 anys podrien anar entre les 6 i les 10 del matí i les 8 i les 11 de la nit; els majors, entre les 10 i les 12 i les 19 i les 20; i els xiquets?

 

A pesar d’açò, Barceló ha assegurat que «el Govern ha de dictar les seues resolucions», pel que haurem d’esperar a «les condicions» de l’Executiu Central.

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.