11.5 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

La tornada als bars podria ser també amb franges horàries

Terrassa a Cambrils buida.

Les terrasses poden obrir amb el 50% de la seua capacitat | Laia Solanellas

 

Tota Espanya està esperant a que el Govern anuncie si la seua província passarà o no a la Fase 1 este pròxim dilluns, 11 de maig. Pel moment, només es coneix que se li ha denegat la petició a la Comunitat de Madrid, un dels territoris més afectats per la pandèmia de la COVID-19.

 

Però una de les raons per la que tots els ciutadans estan tan pendents és perquè, amb esta fase, podríem tornar a anar als bars i restaurants. Fins ara, en la Fase 0, només es permet acudir per a arreplegar menjar per a endur. Per la seua banda, en la Fase 1, ja es podria acudir a estos establiments, encara que només en les terrasses, que podran acollir un 50% del seu aforament i mantenint les distàncies de seguretat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, este mateix divendres, la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat en roda de premsa telemàtica que no podrem anar a estos establiments a l’hora que vullguem. En este sentit, preguntada per si hi podrem acudir fora de les franges horàries, Barceló ha contestat: «rotundament, no».

 

Esta afirmació suposaria que també hi hauria horaris per a poder anar als bars i restaurants, igual que hi ha ara per a poder passejar o fer deport. En esta línia, les persones entre 14 i 70 anys podrien anar entre les 6 i les 10 del matí i les 8 i les 11 de la nit; els majors, entre les 10 i les 12 i les 19 i les 20; i els xiquets?

 

A pesar d’açò, Barceló ha assegurat que «el Govern ha de dictar les seues resolucions», pel que haurem d’esperar a «les condicions» de l’Executiu Central.

Últimes notícies

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.

Sorloth, sense fractures ni hematomes cranials, torna a Madrid amb l’equip

Les proves mèdiques descarten fractures i hematomes cranials en Alexander Sorloth després del xoc de cap en el Llevant-Atlètic (0-0). El davanter torna a Madrid amb l'expedició i queda pendent d'evolució.

El Barcelona mana al descans davant l’Elx (1-2)

El Barcelona mana 1-2 al descans gràcies a Lamine Yamal i Ferran Torres; l'Elx va arribar a igualar per mitjà d'Álvaro Rodríguez. Els blaugranes han generat moltes ocasions i els pals han evitat un avantatge major.

Empat sense gols entre Llevant i Atlètic marcat per un xoc de caps

Llevant i Atlètic van empatar 0-0 en el Ciutat de València en un partit amb poques ocasions i condicionat per un fort xoc de caps entre Sorloth i Moreno. Luís Castro no va quedar satisfet malgrat la millora del seu equip després del descans.

0-0: Llevant i Atlètic, sense pegada després d’un fort xoc

Empat sense gols en el Ciutat de València en un dol amb poques arribades, marcat pel xoc de Sorloth i Matías Moreno i per les parades de Ryan i Oblak.

0-0: El Llevant domina a l’Atlètic però paga la seua falta de gol

El Llevant va millorar després del descans, va estrényer amb pressió alta i pilota parada i es va topar amb un Oblak brillant. L'Atlètic va generar molt poc i va rescatar un punt.