La tornada als bars podria ser també amb franges horàries

Terrassa a Cambrils buida.

Les terrasses poden obrir amb el 50% de la seua capacitat | Laia Solanellas

 

Tota Espanya està esperant a que el Govern anuncie si la seua província passarà o no a la Fase 1 este pròxim dilluns, 11 de maig. Pel moment, només es coneix que se li ha denegat la petició a la Comunitat de Madrid, un dels territoris més afectats per la pandèmia de la COVID-19.

 

Però una de les raons per la que tots els ciutadans estan tan pendents és perquè, amb esta fase, podríem tornar a anar als bars i restaurants. Fins ara, en la Fase 0, només es permet acudir per a arreplegar menjar per a endur. Per la seua banda, en la Fase 1, ja es podria acudir a estos establiments, encara que només en les terrasses, que podran acollir un 50% del seu aforament i mantenint les distàncies de seguretat.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

A pesar d’això, este mateix divendres, la Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha assegurat en roda de premsa telemàtica que no podrem anar a estos establiments a l’hora que vullguem. En este sentit, preguntada per si hi podrem acudir fora de les franges horàries, Barceló ha contestat: «rotundament, no».

 

Esta afirmació suposaria que també hi hauria horaris per a poder anar als bars i restaurants, igual que hi ha ara per a poder passejar o fer deport. En esta línia, les persones entre 14 i 70 anys podrien anar entre les 6 i les 10 del matí i les 8 i les 11 de la nit; els majors, entre les 10 i les 12 i les 19 i les 20; i els xiquets?

 

A pesar d’açò, Barceló ha assegurat que «el Govern ha de dictar les seues resolucions», pel que haurem d’esperar a «les condicions» de l’Executiu Central.

Últimes notícies

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.
FILMOTECA D'ESTIU