14.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

El pla de desescalada valencià, al detall

Primer día de salida en Valencia durante el estado de alarma por coronavirus el 2 de mayo de 2020

L’objectiu és que tot el territori valencià entre en la Fase 1 este pròxim dilluns | València Diari

 

El Govern valencià ha sol·licitat, en el pla de desescalada que ha presentat al Ministeri de Sanitat, que en la fase 1 que comença dilluns que ve, 11 de maig, es permeta ja el bany en les platges, a demés de poder ampliar els horaris de passeig amb menors per a que no coincidisquen amb les hores de més calor.

 

D’esta manera ho ha anunciat en roda de premsa el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui ha precisat que estan a l’espera de què este divendres o dissabte el Govern central autoritze el document que han presentat, en el que es defensa que el territori valencià està en condicions de passar en el seu conjunt a la fase 1 el dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Canvi d’horaris de passeig

El pla contempla alguna de les «singularitats» del territori valencià, com tindre «certa capacitat» per a arbitrar una «flexibilitat horària» dels passejos per a compassar-los «a la realitat climatològica», perquè segons Puig «no pot ser» que els xiquets hagen d’eixir en les hores de més sol i calor.

 

Platges obertes al bany

Sobre el bany en les platges, la Generalitat considera que, amb mesures de prevenció i de distanciament social, ja es pot fer des d’esta primera fase de la desescalada, ha precisat el president.

 

Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa per a que la transició a la següent fase siga «el més ràpid possible», però prevalent sempre la seguretat sanitària, ja que la intenció és «no fer d’això una carrera per a vore quan arribem més prompte», sinó de fer-ho «amb seguretat i amb rigor».

 

El president valencià ha explicat que el dimecres de vesprada va haver-hi una primera reunió de la vicepresidenta quarta del Govern, Teresa Ribera, i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar este pla, en el que es defensa que tots els departaments de salut valencians complixen els requisits sanitaris per a passar a la següent fase, i l’avaluació ha sigut «positiva».

 

Llits en hospitals

El document remés per la Generalitat assenyala que el territori valencià té capacitat per a albergar 965 llits de crítics en l’àmbit públic i privat; que pot conseguir 18.992 llits d’aguts en els hospitals públics, privats i de campanya; i que en atenció primària disposa de 13.400 professionals.

 

Contractes a sanitaris

A demés, la Generalitat exposa que s’han fet 746 contractes per a reforçar l’atenció primària i que en atenció hospitalària disposa de 37.000 professionals, s’han fet 4.107 contractes nous i té una ocupació actual del 51% de llits d’aguts.

 

Proves PCR

Altres dades que han enviat és que la xarxa de laboratoris s’ha estés amb l’objectiu de disposar de laboratoris en tots els centres de salut per a fer anàlisi, amb una capacitat per a fer al dia 5.700 PCR en els departaments, 2.000 PCR amb fundacions i 1.500 més quan s’acrediten nous laboratoris.

 

«Per tant, estem en condicions d’abordar la transició» a la fase 1, ha asseverat Puig, qui ha insistit que no volen «accelerar en cap moment posant en perill la situació» i que calga tornar arrere, sinó actuar amb la «màxima prudència» i «pas a pas».

 

Tot el territori valencià, a la fase 1

En este sentit, el president ha indicat que el primer pas és conseguir que el dilluns tot el territori valencià passe a la fase 1 i, després, segons evolucionen els indicadors, s’estudiaran les següents fases. A demés, ha recordat que la pandèmia del coronavirus «encara està molt present».

 

Puig ha insistit que la proposta de base de la Generalitat d’unitat territorial és el departament de salut, però en esta primera fase no es planteja cap qüestió sobre la mobilitat. «L’objectiu és que la Comunitat Valenciana, en el seu conjunt, vaja avançant junta per a que no hi haja davanteres provincials, sobretot quan ja passem a les pròximes fases, en les que ja puga haver-hi trasllat a segones residències o vore a familiars», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs