16.1 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

El pla de desescalada valencià, al detall

Primer día de salida en Valencia durante el estado de alarma por coronavirus el 2 de mayo de 2020

L’objectiu és que tot el territori valencià entre en la Fase 1 este pròxim dilluns | València Diari

 

El Govern valencià ha sol·licitat, en el pla de desescalada que ha presentat al Ministeri de Sanitat, que en la fase 1 que comença dilluns que ve, 11 de maig, es permeta ja el bany en les platges, a demés de poder ampliar els horaris de passeig amb menors per a que no coincidisquen amb les hores de més calor.

 

D’esta manera ho ha anunciat en roda de premsa el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui ha precisat que estan a l’espera de què este divendres o dissabte el Govern central autoritze el document que han presentat, en el que es defensa que el territori valencià està en condicions de passar en el seu conjunt a la fase 1 el dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Canvi d’horaris de passeig

El pla contempla alguna de les «singularitats» del territori valencià, com tindre «certa capacitat» per a arbitrar una «flexibilitat horària» dels passejos per a compassar-los «a la realitat climatològica», perquè segons Puig «no pot ser» que els xiquets hagen d’eixir en les hores de més sol i calor.

 

Platges obertes al bany

Sobre el bany en les platges, la Generalitat considera que, amb mesures de prevenció i de distanciament social, ja es pot fer des d’esta primera fase de la desescalada, ha precisat el president.

 

Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa per a que la transició a la següent fase siga «el més ràpid possible», però prevalent sempre la seguretat sanitària, ja que la intenció és «no fer d’això una carrera per a vore quan arribem més prompte», sinó de fer-ho «amb seguretat i amb rigor».

 

El president valencià ha explicat que el dimecres de vesprada va haver-hi una primera reunió de la vicepresidenta quarta del Govern, Teresa Ribera, i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar este pla, en el que es defensa que tots els departaments de salut valencians complixen els requisits sanitaris per a passar a la següent fase, i l’avaluació ha sigut «positiva».

 

Llits en hospitals

El document remés per la Generalitat assenyala que el territori valencià té capacitat per a albergar 965 llits de crítics en l’àmbit públic i privat; que pot conseguir 18.992 llits d’aguts en els hospitals públics, privats i de campanya; i que en atenció primària disposa de 13.400 professionals.

 

Contractes a sanitaris

A demés, la Generalitat exposa que s’han fet 746 contractes per a reforçar l’atenció primària i que en atenció hospitalària disposa de 37.000 professionals, s’han fet 4.107 contractes nous i té una ocupació actual del 51% de llits d’aguts.

 

Proves PCR

Altres dades que han enviat és que la xarxa de laboratoris s’ha estés amb l’objectiu de disposar de laboratoris en tots els centres de salut per a fer anàlisi, amb una capacitat per a fer al dia 5.700 PCR en els departaments, 2.000 PCR amb fundacions i 1.500 més quan s’acrediten nous laboratoris.

 

«Per tant, estem en condicions d’abordar la transició» a la fase 1, ha asseverat Puig, qui ha insistit que no volen «accelerar en cap moment posant en perill la situació» i que calga tornar arrere, sinó actuar amb la «màxima prudència» i «pas a pas».

 

Tot el territori valencià, a la fase 1

En este sentit, el president ha indicat que el primer pas és conseguir que el dilluns tot el territori valencià passe a la fase 1 i, després, segons evolucionen els indicadors, s’estudiaran les següents fases. A demés, ha recordat que la pandèmia del coronavirus «encara està molt present».

 

Puig ha insistit que la proposta de base de la Generalitat d’unitat territorial és el departament de salut, però en esta primera fase no es planteja cap qüestió sobre la mobilitat. «L’objectiu és que la Comunitat Valenciana, en el seu conjunt, vaja avançant junta per a que no hi haja davanteres provincials, sobretot quan ja passem a les pròximes fases, en les que ja puga haver-hi trasllat a segones residències o vore a familiars», ha conclòs.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Qingtian reunix per l’Any Nou xinés als fills de la seua diàspora a Espanya

El comtat xinés de Qingtian es convertix per la Festa de la Primavera en punt de retrobament per a jóvens criats a Espanya, entre rituals, família i distància.

Pérez Llorca i Torres copresidirán la primera reunió de la Comissió Mixta de la dana en Riba-roja

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana en la Comunitat celebrarà el dimecres la seua primera reunió a Riba-roja de Túria, copresidida per Juanfran Pérez Llorca i Ángel Víctor Torres. La trobada fixarà l'orde del dia i coordinarà competències entre administracions.

Els ERTO van afectar 762 empreses i 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana en 2025

Els ERTO es van reduir en 2025: 4.506 procediments i 124.921 treballadors a Espanya. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 762 empreses amb ERTO i 16.670 empleats afectats.

PLD Space firma la primera missió espacial privada espanyola amb Sateliot per a 2027

PLD Space i Sateliot han tancat un contracte per a llançar en 2027 dos satèl·lits 5G D2D amb el coet Miura 5 des de la Guaiana Francesa. Suposa la primera missió espacial privada cent per cent espanyola.

Intervenen 608 quilos de marihuana en una empresa de La Safor que exportava a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut a cinc persones i ha intervingut 608 quilos de marihuana en una empresa de cànem a La Safor. El negoci exportava a Europa i presentava indicis d'explotació laboral i manipulació prohibida.

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 i van afectar 16.670 treballadors en la Comunitat Valenciana

Els ERTO van caure un 37,6% en 2025 fins a 4.506 procediments i van afectar 124.921 treballadors. En la Comunitat Valenciana va haver-hi 16.670 afectats i 762 empreses amb expedients.

Emergències alça totes les alertes per vent i fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha establit este dimarts la fi de les alertes per vent i per fenòmens costaners en la Comunitat Valenciana després de 30 dies de ponent. Aemet encara preveu ratxes molt fortes a l'interior al matí i una millora el dimecres.

Cel poc nuvolós i pujada de temperatures, amb vent fort a l’interior este dimarts

Cels poc nuvolosos o buidats i lleuger ascens de les temperatures, amb vent de l'oest i nord-oest moderat a fort i ratxes molt fortes a l'interior al matí. Aemet preveu demà núvols alts, mínimes en descens i nou episodi de vent de l'oest.