11.2 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

El pla de desescalada valencià, al detall

Primer día de salida en Valencia durante el estado de alarma por coronavirus el 2 de mayo de 2020

L’objectiu és que tot el territori valencià entre en la Fase 1 este pròxim dilluns | València Diari

 

El Govern valencià ha sol·licitat, en el pla de desescalada que ha presentat al Ministeri de Sanitat, que en la fase 1 que comença dilluns que ve, 11 de maig, es permeta ja el bany en les platges, a demés de poder ampliar els horaris de passeig amb menors per a que no coincidisquen amb les hores de més calor.

 

D’esta manera ho ha anunciat en roda de premsa el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui ha precisat que estan a l’espera de què este divendres o dissabte el Govern central autoritze el document que han presentat, en el que es defensa que el territori valencià està en condicions de passar en el seu conjunt a la fase 1 el dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Canvi d’horaris de passeig

El pla contempla alguna de les «singularitats» del territori valencià, com tindre «certa capacitat» per a arbitrar una «flexibilitat horària» dels passejos per a compassar-los «a la realitat climatològica», perquè segons Puig «no pot ser» que els xiquets hagen d’eixir en les hores de més sol i calor.

 

Platges obertes al bany

Sobre el bany en les platges, la Generalitat considera que, amb mesures de prevenció i de distanciament social, ja es pot fer des d’esta primera fase de la desescalada, ha precisat el president.

 

Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa per a que la transició a la següent fase siga «el més ràpid possible», però prevalent sempre la seguretat sanitària, ja que la intenció és «no fer d’això una carrera per a vore quan arribem més prompte», sinó de fer-ho «amb seguretat i amb rigor».

 

El president valencià ha explicat que el dimecres de vesprada va haver-hi una primera reunió de la vicepresidenta quarta del Govern, Teresa Ribera, i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar este pla, en el que es defensa que tots els departaments de salut valencians complixen els requisits sanitaris per a passar a la següent fase, i l’avaluació ha sigut «positiva».

 

Llits en hospitals

El document remés per la Generalitat assenyala que el territori valencià té capacitat per a albergar 965 llits de crítics en l’àmbit públic i privat; que pot conseguir 18.992 llits d’aguts en els hospitals públics, privats i de campanya; i que en atenció primària disposa de 13.400 professionals.

 

Contractes a sanitaris

A demés, la Generalitat exposa que s’han fet 746 contractes per a reforçar l’atenció primària i que en atenció hospitalària disposa de 37.000 professionals, s’han fet 4.107 contractes nous i té una ocupació actual del 51% de llits d’aguts.

 

Proves PCR

Altres dades que han enviat és que la xarxa de laboratoris s’ha estés amb l’objectiu de disposar de laboratoris en tots els centres de salut per a fer anàlisi, amb una capacitat per a fer al dia 5.700 PCR en els departaments, 2.000 PCR amb fundacions i 1.500 més quan s’acrediten nous laboratoris.

 

«Per tant, estem en condicions d’abordar la transició» a la fase 1, ha asseverat Puig, qui ha insistit que no volen «accelerar en cap moment posant en perill la situació» i que calga tornar arrere, sinó actuar amb la «màxima prudència» i «pas a pas».

 

Tot el territori valencià, a la fase 1

En este sentit, el president ha indicat que el primer pas és conseguir que el dilluns tot el territori valencià passe a la fase 1 i, després, segons evolucionen els indicadors, s’estudiaran les següents fases. A demés, ha recordat que la pandèmia del coronavirus «encara està molt present».

 

Puig ha insistit que la proposta de base de la Generalitat d’unitat territorial és el departament de salut, però en esta primera fase no es planteja cap qüestió sobre la mobilitat. «L’objectiu és que la Comunitat Valenciana, en el seu conjunt, vaja avançant junta per a que no hi haja davanteres provincials, sobretot quan ja passem a les pròximes fases, en les que ja puga haver-hi trasllat a segones residències o vore a familiars», ha conclòs.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.