13.7 C
València
Dilluns, 8 desembre, 2025

El pla de desescalada valencià, al detall

Primer día de salida en Valencia durante el estado de alarma por coronavirus el 2 de mayo de 2020

L’objectiu és que tot el territori valencià entre en la Fase 1 este pròxim dilluns | València Diari

 

El Govern valencià ha sol·licitat, en el pla de desescalada que ha presentat al Ministeri de Sanitat, que en la fase 1 que comença dilluns que ve, 11 de maig, es permeta ja el bany en les platges, a demés de poder ampliar els horaris de passeig amb menors per a que no coincidisquen amb les hores de més calor.

 

D’esta manera ho ha anunciat en roda de premsa el president de la Generalitat, Ximo Puig, qui ha precisat que estan a l’espera de què este divendres o dissabte el Govern central autoritze el document que han presentat, en el que es defensa que el territori valencià està en condicions de passar en el seu conjunt a la fase 1 el dilluns.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Canvi d’horaris de passeig

El pla contempla alguna de les «singularitats» del territori valencià, com tindre «certa capacitat» per a arbitrar una «flexibilitat horària» dels passejos per a compassar-los «a la realitat climatològica», perquè segons Puig «no pot ser» que els xiquets hagen d’eixir en les hores de més sol i calor.

 

Platges obertes al bany

Sobre el bany en les platges, la Generalitat considera que, amb mesures de prevenció i de distanciament social, ja es pot fer des d’esta primera fase de la desescalada, ha precisat el president.

 

Puig ha assenyalat que la Generalitat treballa per a que la transició a la següent fase siga «el més ràpid possible», però prevalent sempre la seguretat sanitària, ja que la intenció és «no fer d’això una carrera per a vore quan arribem més prompte», sinó de fer-ho «amb seguretat i amb rigor».

 

El president valencià ha explicat que el dimecres de vesprada va haver-hi una primera reunió de la vicepresidenta quarta del Govern, Teresa Ribera, i la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a analitzar este pla, en el que es defensa que tots els departaments de salut valencians complixen els requisits sanitaris per a passar a la següent fase, i l’avaluació ha sigut «positiva».

 

Llits en hospitals

El document remés per la Generalitat assenyala que el territori valencià té capacitat per a albergar 965 llits de crítics en l’àmbit públic i privat; que pot conseguir 18.992 llits d’aguts en els hospitals públics, privats i de campanya; i que en atenció primària disposa de 13.400 professionals.

 

Contractes a sanitaris

A demés, la Generalitat exposa que s’han fet 746 contractes per a reforçar l’atenció primària i que en atenció hospitalària disposa de 37.000 professionals, s’han fet 4.107 contractes nous i té una ocupació actual del 51% de llits d’aguts.

 

Proves PCR

Altres dades que han enviat és que la xarxa de laboratoris s’ha estés amb l’objectiu de disposar de laboratoris en tots els centres de salut per a fer anàlisi, amb una capacitat per a fer al dia 5.700 PCR en els departaments, 2.000 PCR amb fundacions i 1.500 més quan s’acrediten nous laboratoris.

 

«Per tant, estem en condicions d’abordar la transició» a la fase 1, ha asseverat Puig, qui ha insistit que no volen «accelerar en cap moment posant en perill la situació» i que calga tornar arrere, sinó actuar amb la «màxima prudència» i «pas a pas».

 

Tot el territori valencià, a la fase 1

En este sentit, el president ha indicat que el primer pas és conseguir que el dilluns tot el territori valencià passe a la fase 1 i, després, segons evolucionen els indicadors, s’estudiaran les següents fases. A demés, ha recordat que la pandèmia del coronavirus «encara està molt present».

 

Puig ha insistit que la proposta de base de la Generalitat d’unitat territorial és el departament de salut, però en esta primera fase no es planteja cap qüestió sobre la mobilitat. «L’objectiu és que la Comunitat Valenciana, en el seu conjunt, vaja avançant junta per a que no hi haja davanteres provincials, sobretot quan ja passem a les pròximes fases, en les que ja puga haver-hi trasllat a segones residències o vore a familiars», ha conclòs.

Últimes notícies

Pedro Martínez aconseguix la seua victòria 100 amb el València en la Lliga Endesa

El 89-91 en la pista del Baskonia, decidit amb una canastra final de Kameron Taylor, va donar al València Basket el seu octau triomf i va elevar a Pedro Martínez a les 100 victòries en Lliga Endesa amb el club.

Taylor sentencia al Baskonia sobre la botzina: 89-91 per a València Basket

València Basket es va imposar 89-91 en el Buesa Arena amb una canastra final de Kameron Taylor després de l'empat de Diakité. Montero havia forçat el desenllaç amb un robatori i dos tirs lliures.

Rescatat un senderista després d’esvair-se al Fort de Bèrnia, en Callosa

Un senderista ha sigut rescatat al Fort de Bèrnia després de patir un mareig i caure a terra durant una ruta. Van recuperar el pols amb un DEA i el van evacuar en helicòpter.

John Korir guanya la Marató de València amb 2.02:25

John Korir s'ha imposat amb 2.02:25, tercera millor marca mundial de l'any, en una edició amb 36.000 participants. Amanal Petros va ser segon i Awat Kibrab va completar el podi; Ibrahim Chakir, millor espanyol.

Jepkosgei firma la millor marca mundial de l’any a València

Joyciline Jepkosgei va guanyar la Marató de València amb 2.14:00, millor marca mundial de l'any i rècord de la prova. Peres Jepchirchir va ser segona amb 2.14:43.

Detingut a Madrid per robar l’exclusiva bicicleta d’un pilot de MotoGP a Cheste

La Guàrdia Civil ha detingut a Madrid a un home que va sostraure la bicicleta d'alt valor d'un pilot de MotoGP durant el GP de Cheste. Va ser identificat gràcies a cambres i testimonis.

Corberán destaca que l’equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se

El tècnic del València va subratllar que el seu equip ha guanyat en capacitat de no ensorrar-se després del 1-1 davant el Sevilla, igualat per Hugo Duro en el 93. Va defendre a Tárrega, va parlar d'un dol físic i travat i va deixar en mans del cos tècnic les solucions per la sanció del central de cara al Metropolità.

Més de 30.000 atletes travessen la meta de la Marató València, rècord històric

La Marató València Trinidad Alfonso va registrar 30.777 finishers sobre 36.000 dorsals, la major xifra de la seua història. John Korir i Joyciline Jepkosgei van firmar les millors marques de l'any a València.