El govern espanyol modificarà la franja horària dels passeigs amb xiquets per la calor

Els xiquets de Gandia en el carrer després del confinament

Xiquets passejant | Ajuntament de Gandia

 

Les franges horàries de passeig amb xiquets i xiquetes, actualment permeses entre les 12.00 i les 19.00 hores, canviaran pròximament per a evitar les hores del dia amb més calor. D’eixa manera ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, este dijous durant la seua compareixença en la comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats.

 

En este sentit, Illa ha explicat que les franges horàries per a fer esta activitat s’estan revistant, en el marc del diàleg establert amb les comunitats autònomes, per la calor en alguns territoris. Andalusia i altres autonomies han demanat modificacions en les eixides dels menors de 14 anys per tal d’evitar les hores centals del dia, més caluroses i amb temperatures més elevades.

 

El que no ha detallat Illa és si la mesura s’aplicarà en totes les comunitats autònomes o hi haurà una diferenciació segons els territoris. De la mateixa manera, tampoc ha concretat si el canvi en la franja horària dels menors de 14 anys afectarà les franges reservades a la gent major i persones dependents i als adults.

 

«Protegir la salut dels menors»

Salvador Illa ha indicat que «en alguns llocs ja està començant a fer molta calor», motiu pel que s’està «treballant» amb els governs autonòmics la possibilitat que la franja en la que els xiquets poden eixir a passejar es modifique. «És recomanable que isquen a una hora en la que les temperatures no siguen tan altes», ha assenyalat el ministre.

 

Durant la seua intervenció, Salvador Illa ha insistit en el fet que «esta és una mesura clarament orientada a protegir la salut dels menors», i ha manifestat que «la prendrem conjuntament amb les comunitats autònomes».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.