El govern espanyol modificarà la franja horària dels passeigs amb xiquets per la calor

Els xiquets de Gandia en el carrer després del confinament

Xiquets passejant | Ajuntament de Gandia

 

Les franges horàries de passeig amb xiquets i xiquetes, actualment permeses entre les 12.00 i les 19.00 hores, canviaran pròximament per a evitar les hores del dia amb més calor. D’eixa manera ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, este dijous durant la seua compareixença en la comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats.

 

En este sentit, Illa ha explicat que les franges horàries per a fer esta activitat s’estan revistant, en el marc del diàleg establert amb les comunitats autònomes, per la calor en alguns territoris. Andalusia i altres autonomies han demanat modificacions en les eixides dels menors de 14 anys per tal d’evitar les hores centals del dia, més caluroses i amb temperatures més elevades.

 

El que no ha detallat Illa és si la mesura s’aplicarà en totes les comunitats autònomes o hi haurà una diferenciació segons els territoris. De la mateixa manera, tampoc ha concretat si el canvi en la franja horària dels menors de 14 anys afectarà les franges reservades a la gent major i persones dependents i als adults.

 

«Protegir la salut dels menors»

Salvador Illa ha indicat que «en alguns llocs ja està començant a fer molta calor», motiu pel que s’està «treballant» amb els governs autonòmics la possibilitat que la franja en la que els xiquets poden eixir a passejar es modifique. «És recomanable que isquen a una hora en la que les temperatures no siguen tan altes», ha assenyalat el ministre.

 

Durant la seua intervenció, Salvador Illa ha insistit en el fet que «esta és una mesura clarament orientada a protegir la salut dels menors», i ha manifestat que «la prendrem conjuntament amb les comunitats autònomes».

Últimes notícies

Set jugadores del Valencia Basket disputaran la Copa del Món de Berlín

El Valencia Basket tindrà set jugadores en la Copa del Món de Berlín, amb quatre internacionals espanyoles i tres més amb Alemanya, Nigèria i Hongria.

Els visitants del Bioparc València presencien el naixement d’un blesbok, un antílop salvat de l’extinció

Els visitants del Bioparc València han presenciat en directe el naixement d’un blesbok, un antílop africà quasi exterminat, tercer alumne d’estiu d’esta espècie al parc.

Temperatures a l’alça i ruixats puntuals a l’interior de Castelló este dijous

El temps es mantindrà estable este dijous a la Comunitat Valenciana, amb cels poc nuvolosos, temperatures en lleuger ascens i possibilitat de ruixats o tronades aïllades a la vesprada a l’interior de Castelló.

Villena nega retallades en la seguretat del MUVI després del robatori del Tresor

L’Ajuntament de Villena rebutja les acusacions del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, sobre una suposada reducció del 70 % en la partida de seguretat del MUVI i atribueix eixa baixada a una inversió puntual l’any anterior.

A presó per intentar entrar huit quilos de cocaïna líquida a l’aeroport de València

Funcionaris de l’Agència Tributària i la Guàrdia Civil han detingut a l’aeroport de València un espanyol de 51 anys amb més de huit quilos de cocaïna líquida amagats en botes de xampú procedents de la República Dominicana. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó per un delicte contra la salut pública.

Extingit l’incendi de la Vall d’Uixó després de la seua reactivació a Onda

L’incendi forestal iniciat en la Vall d’Uixó el 25 de juliol i reactivat a Onda ha quedat finalment extingit després de 40 dies actiu i tres reproduccions.

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.