El govern espanyol modificarà la franja horària dels passeigs amb xiquets per la calor

Els xiquets de Gandia en el carrer després del confinament

Xiquets passejant | Ajuntament de Gandia

 

Les franges horàries de passeig amb xiquets i xiquetes, actualment permeses entre les 12.00 i les 19.00 hores, canviaran pròximament per a evitar les hores del dia amb més calor. D’eixa manera ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, este dijous durant la seua compareixença en la comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats.

 

En este sentit, Illa ha explicat que les franges horàries per a fer esta activitat s’estan revistant, en el marc del diàleg establert amb les comunitats autònomes, per la calor en alguns territoris. Andalusia i altres autonomies han demanat modificacions en les eixides dels menors de 14 anys per tal d’evitar les hores centals del dia, més caluroses i amb temperatures més elevades.

 

El que no ha detallat Illa és si la mesura s’aplicarà en totes les comunitats autònomes o hi haurà una diferenciació segons els territoris. De la mateixa manera, tampoc ha concretat si el canvi en la franja horària dels menors de 14 anys afectarà les franges reservades a la gent major i persones dependents i als adults.

 

«Protegir la salut dels menors»

Salvador Illa ha indicat que «en alguns llocs ja està començant a fer molta calor», motiu pel que s’està «treballant» amb els governs autonòmics la possibilitat que la franja en la que els xiquets poden eixir a passejar es modifique. «És recomanable que isquen a una hora en la que les temperatures no siguen tan altes», ha assenyalat el ministre.

 

Durant la seua intervenció, Salvador Illa ha insistit en el fet que «esta és una mesura clarament orientada a protegir la salut dels menors», i ha manifestat que «la prendrem conjuntament amb les comunitats autònomes».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Acte vandàlic en la Falla Plaça Prado de Gandia: destrossen diversos ninots i roben peces

La Falla Plaça Prado de Gandia ha denunciat un acte vandàlic durant la nit de la plantà que ha deixat diversos ninots danyats i peces sostretes. La comissió ha demanat respecte i civisme.

València es rendix al color, el ritme i el soroll de la mascletà que obri la Setmana Fallera

Pirotècnia Valenciana ha inaugurat la Setmana Fallera 2026 amb una mascletà trepidant en la plaça de l'Ajuntament. Sara García i autoritats han destacat el 'terratrémol' final i el joc de colors amb les banderes de fum.

PSPV i Compromís denuncien el caos en el lliurament del ninot indultat infantil

PSPV i Compromís han denunciat un caos organitzatiu en la recollida del ninot indultat infantil i exigixen una rectificació immediata al govern municipal. Alerten d'aglomeracions, bloquejos i problemes de mobilitat que agreugen la situació.

Les falles infantils obrin els dies grans amb esglai per vent a València

València ha començat el dia amb 382 falles infantils plantades que donen inici als dies grans de les Falles 2026. El vent ha causat sobresalts mentres s'espera estabilitat.

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal aconseguix el ninot indultat infantil de 2026

Esparter-Gran Via Ramón y Cajal ha aconseguit el ninot indultat infantil de 2026 amb l'obra de Zvonimir Ostoic (Zeta), dissenyada per Ramón Pla. L'elecció, decidida per 9.190 vots, obri els cinc dies grans que arranquen amb la plantá de 382 monuments infantils.

Pérez Llorca reivindica les Falles com a motor de cohesió i identitat a Alcàsser i Algemesí

Pérez Llorca ha visitat este diumenge les Falles d'Alcàsser i Algemesí i ha subratllat el seu valor cohesionador i de senya d'identitat per al poble valencià. En el seu recorregut ha estat acompanyat pels alcaldes i per representants de les comissions falleres.

El València va reviure els seus mals com a visitant davant el cuer

El València va caure 1-0 en el Carlos Tartiere i va tornar a evidenciar la seua debilitat fora de Mestalla, sobretot a pilota parada. L'equip de Carlos Corberán va encadenar la seua segona derrota del curs davant l'Oviedo.

Eder Sarabia afronta el seu moment més delicat a l’Elx després d’onze jornades sense guanyar

La ratxa sense victòries, l'absència de triomfs a domicili i la golejada encaixada davant el Reial Madrid col·loquen el projecte de Sarabia sota màxima pressió.