El govern espanyol modificarà la franja horària dels passeigs amb xiquets per la calor

Els xiquets de Gandia en el carrer després del confinament

Xiquets passejant | Ajuntament de Gandia

 

Les franges horàries de passeig amb xiquets i xiquetes, actualment permeses entre les 12.00 i les 19.00 hores, canviaran pròximament per a evitar les hores del dia amb més calor. D’eixa manera ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, este dijous durant la seua compareixença en la comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats.

 

En este sentit, Illa ha explicat que les franges horàries per a fer esta activitat s’estan revistant, en el marc del diàleg establert amb les comunitats autònomes, per la calor en alguns territoris. Andalusia i altres autonomies han demanat modificacions en les eixides dels menors de 14 anys per tal d’evitar les hores centals del dia, més caluroses i amb temperatures més elevades.

 

El que no ha detallat Illa és si la mesura s’aplicarà en totes les comunitats autònomes o hi haurà una diferenciació segons els territoris. De la mateixa manera, tampoc ha concretat si el canvi en la franja horària dels menors de 14 anys afectarà les franges reservades a la gent major i persones dependents i als adults.

 

«Protegir la salut dels menors»

Salvador Illa ha indicat que «en alguns llocs ja està començant a fer molta calor», motiu pel que s’està «treballant» amb els governs autonòmics la possibilitat que la franja en la que els xiquets poden eixir a passejar es modifique. «És recomanable que isquen a una hora en la que les temperatures no siguen tan altes», ha assenyalat el ministre.

 

Durant la seua intervenció, Salvador Illa ha insistit en el fet que «esta és una mesura clarament orientada a protegir la salut dels menors», i ha manifestat que «la prendrem conjuntament amb les comunitats autònomes».

Últimes notícies

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.

Dos mitjans aeris i nou dotacions combaten un incendi en un barranc de Manises

Dos mitjans aeris i nou dotacions de bombers treballen des del migdia per extingir un incendi declarat al barranc del Salt de l'Aigua, a Manises. El foc afecta una zona de vegetació i ha mobilitzat efectius terrestres i aeris del Consorci i de la Generalitat.