El govern espanyol modificarà la franja horària dels passeigs amb xiquets per la calor

Els xiquets de Gandia en el carrer després del confinament

Xiquets passejant | Ajuntament de Gandia

 

Les franges horàries de passeig amb xiquets i xiquetes, actualment permeses entre les 12.00 i les 19.00 hores, canviaran pròximament per a evitar les hores del dia amb més calor. D’eixa manera ho ha anunciat el ministre de Sanitat, Salvador Illa, este dijous durant la seua compareixença en la comissió de Sanitat del Congrés dels Diputats.

 

En este sentit, Illa ha explicat que les franges horàries per a fer esta activitat s’estan revistant, en el marc del diàleg establert amb les comunitats autònomes, per la calor en alguns territoris. Andalusia i altres autonomies han demanat modificacions en les eixides dels menors de 14 anys per tal d’evitar les hores centals del dia, més caluroses i amb temperatures més elevades.

 

El que no ha detallat Illa és si la mesura s’aplicarà en totes les comunitats autònomes o hi haurà una diferenciació segons els territoris. De la mateixa manera, tampoc ha concretat si el canvi en la franja horària dels menors de 14 anys afectarà les franges reservades a la gent major i persones dependents i als adults.

 

«Protegir la salut dels menors»

Salvador Illa ha indicat que «en alguns llocs ja està començant a fer molta calor», motiu pel que s’està «treballant» amb els governs autonòmics la possibilitat que la franja en la que els xiquets poden eixir a passejar es modifique. «És recomanable que isquen a una hora en la que les temperatures no siguen tan altes», ha assenyalat el ministre.

 

Durant la seua intervenció, Salvador Illa ha insistit en el fet que «esta és una mesura clarament orientada a protegir la salut dels menors», i ha manifestat que «la prendrem conjuntament amb les comunitats autònomes».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.

Llevant s’agarra a la permanència davant un Getafe llançat cap a Europa

Llevant i Getafe tanquen la jornada 31 en el Ciutat de València en un dol que enfronta la necessitat extrema dels granotas amb l'ambició europea de l'equip de Bordalás.

Dituro reclama a l’Elx màxima concentració per a rebre a l’Atlètic

Matías Dituro insistix que l'Elx ha de concentrar tota l'energia en el dol davant l'Atlètic de Madrid i valora l'impacte anímic de la recent victòria enfront del València.

Luis Castro se centra en guanyar més que els seus rivals per a assegurar la permanència

Luis Castro insistix que el Llevant ha de sumar més victòries que els seus rivals directes per la permanència i alerta del bon moment del Getafe abans del seu dol en el Ciutat de València.

El València suma dotze jornades de Lliga sense empatar després de caure davant l’Elx

El València encadena dotze partits de Lliga sense empatar després de perdre per 1-0 en el camp de l'Elx, iguala la seua segona millor ratxa sense taules en Primera i s'acosta al topall històric del club.

Ilia Topuria celebra el rècord de públic del WOW 29 en el Roig Arena

Ilia Topuria es va mostrar emocionat després de reunir més de 14.000 aficionats en el Roig Arena durant el WOW 29, un rècord d'assistència a Espanya que definix com un altre somni fet realitat.

Lucas Beltrán assumix la derrota del València i demana estar més forts que mai

Lucas Beltrán assumix la derrota del València en el camp de l'Elx, lamenta les ocasions fallades i reclama al vestuari responsabilitat, caràcter i unió amb l'afició.

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.