El PP exigix a Diana Morant que reclame a Sánchez més inversions per a Alacant

El portaveu del grup parlamentari popular en Les Corts, Nando Pastor, ha acusat la secretària general del PSPV, Diana Morant, de no aprofitar el seu lloc en el Consell de Ministres per a exigir a Pedro Sánchez les inversions que, segons ell, l’Estat deu a la província d’Alacant.

Segons ha informat el PP en un comunicat, Pastor ha valorat així la convenció que els socialistes valencians han celebrat este cap de setmana a Alacant. El síndic ha criticat que Morant reunisca el seu partit en esta ciutat, suposadament, ‘per a celebrar el fracàs de la gestió de Pedro Sánchez, en lloc d’exigir-li les inversions que ens deu als alacantins’.

Crítiques a la convenció del PSPV a Alacant

El dirigent popular ha demanat als socialistes ‘menys festes, menys fotos i més lleialtat amb esta terra’. A més, ha sostingut que, al seu juí, la situació actual ‘no és fruit d’un error puntual, sinó d’una manera de governar que perjudica Alacant’.

Pastor ha afirmat que ‘Sánchez porta huit anys castigant Alacant’ i que la província ‘està farta de promeses, anuncis i estudis que mai es convertixen en obres’. Ha remarcat també que, segons les dades que maneja el PP, ‘Alacant ocupa el lloc 52 de les 52 províncies espanyoles en inversió estatal’.

Per este motiu, ha reclamat al Govern central que ‘deixe de menystindre’ els alacantins i que pose en marxa d’una vegada les infraestructures pendents. Segons Pastor, la falta d’execució reial d’estes obres està llastrant el desenvolupament econòmic i la qualitat de vida de la província.

Infraestructures i projectes pendents

El síndic ha enumerat una sèrie de projectes que, segons ha recordat, continuen sense avançar. Entre ells ha citat la connexió ferroviària amb l’aeroport mitjançant la variant de Torrellano i la modernització de les línies de Cercanies entre Alacant i Múrcia.

També ha esmentat la necessitat de millorar l’A-7 i l’A-70, així com els accessos a l’AP-7. A estos projectes viaris ha afegit ‘nombroses obres hidràuliques en la Vega Baja’ que, segons ha indicat, ‘Alacant porta anys esperant’.

En el mateix sentit, Pastor ha resumit les principals demandes del PP: ‘Volem aigua, volem l’ampliació de l’aeroport i la seua connexió amb l’alta velocitat, volem Cercanies que funcionen, volem el Corredor Mediterrani, volem millors carreteres i volem que s’executen les obres antiriuades’. Ha insistit que estes actuacions es consideren prioritàries per al seu partit.

Crítica a la posició de Diana Morant i Arcadi España

A més de les infraestructures, el portaveu popular ha posat el focus en la qüestió de la finançament autonòmica. Ha criticat el que considera un canvi de posició del ministre d’Hisenda, Arcadi España, respecte a les reivindicacions de la Comunitat Valenciana.

‘Es pot ser socialista i tindre principis, i es pot estar en un Govern i continuar defensant la teua terra. Però pel que pareix això no val per a Diana Morant i Arcadi España’, ha lamentat Pastor.

El síndic ha carregat també contra el que anomena ‘sanchisme’. Segons ha afirmat, ‘lamentablement, per al sanchisme no importen les necessitats dels valencians ni les seues reivindicacions, i molt menys les d’Alacant. Els importa mantindre Sánchez en La Moncloa’.

Pastor ha conclòs referint-se al lema del PSPV, ‘Recuperar lo que importa’. En la seua opinió, ‘si el lema del PSPV és “Recuperar lo que importa”, que comencen per recuperar l’aigua, les inversions, les infraestructures i la finançament que Sánchez ha negat als valencians, als castellonencs i, especialment, als alacantins’.

Últimes notícies

Torrent i Atzeneta es reparteixen els punts en un duel molt intens

Torrent CF i Atzeneta UE han empatat 1-1 en un partit molt intens al San Gregorio, amb gols de Luispa i Ferran de penal. El conjunt torrentí ha acabat amb deu jugadors però ha salvat un punt en els minuts finals.

Morant promet un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent

Diana Morant ha promés a Alacant un contracte social real amb la Comunitat Valenciana i governar per a la gent, amb propostes en vivenda, sanitat i educació. La líder del PSPV-PSOE ha reivindicat l’autonomia del projecte socialista valencià i ha criticat el PP i Vox.

Tiroteig en Albal entre familiars amb dos detinguts i un ferit lleu

Dos membres d’una mateixa família han sigut detinguts després d’un tiroteig este dissabte a Albal, on un d’ells ha resultat ferit lleu. La Guàrdia Civil investiga les circumstàncies dels fets, que van tindre lloc en un edifici de l’avinguda Cortes Valencianas.

Un tiroteig entre dos clans a Alzira deixa un mort i tres ferits

Un tiroteig entre dos clans familiars al barri de l'Alquerieta, a Alzira, ha deixat un home mort i tres persones ferides de bala. La Policia Nacional ha detingut quatre membres d'una de les famílies implicades.

Diumenge amb més calor i possibles ruixats al litoral nord d’Alacant

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge un dia bàsicament assolellat, amb màximes en lleuger ascens i possibilitat de ruixats al litoral nord d’Alacant fins al migdia.

Deting a Dénia un fugit fugitiu buscat a Rússia per coaccions i prostitució

La Policia Nacional ha detingut a Dénia un home de 33 anys reclamat per Rússia per coaccions i prostitució, vinculat a una xarxa de pornografia en línia. L’Audiència Nacional ha assumit el cas per a tramitar la seua possible extradició.

El Barça deixa fora el València Basket i jugarà la final de la Supercopa Endesa

El Barça ha derrotat el València Basket per 86-87 en la semifinal de la Supercopa Endesa a Badalona i es jugarà el títol contra l'Asisa Joventut.

Patxi López acusa el PP de tindre només ansietat de poder i augura una nova derrota

El portaveu socialista en el Congrés, Patxi López, acusa el PP de no tindre propostes ni alternatives i sosté que només busca el poder, però pronostica que els socialistes tornaran a guanyar. També critica el discurs sobre el vot exterior i la gestió dels menors migrants a Ceuta per part dels populars.