La gran transformació que prepara la Seguretat Social que afecta als futurs pensionistes

Ejemplo de shortcode con estilo
  Les pensions dels pròxims anys podrien estar en perill. Les prestacions representen un 40% de la despesa dels comptes públics que prepara Hisenda, el que pot suposar una gran despesa pública. Tot ique no hi haurà una reforma com les viscudes els anys 2011 i 2013, el cert és que podrien portar a terme […]

 

Les pensions dels pròxims anys podrien estar en perill. Les prestacions representen un 40% de la despesa dels comptes públics que prepara Hisenda, el que pot suposar una gran despesa pública. Tot ique no hi haurà una reforma com les viscudes els anys 2011 i 2013, el cert és que podrien portar a terme algunes transformacions que afectarien els ciutadans els que la seua edat es troba a menys de cinc anys de la jubilació.

 

L’objectiu d’esta transformació no és altra que acabar amb el dèficit de la Seguretat Social. Amb la vista posada l’any 2025, tot pareix indicar que l’edat de jubilació legal arribarà als 67 anys. Mentres, els grups parlamentaris del Congrés dels Diputats estan tancant les seues negociacions en els canvis que es poden assumir a curt i mitjà termini.

 

En este sentit, el ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, serà qui tanque les compareixences davant de la comissió. A partir d’eixe moment, els partits negociaran les recomanacions perquè el govern espanyol les aplique definitivament.

 

Només queden 1.500 milions en el Fons de Reserva

Pareix ser que la sostenibilitat del sistema de pensions s’ha posat més que mai en dubte després de la crisi de la pandèmia del coronavirus. La gran quantitat de cotitzacions no cobrix les necessitats que té la Seguretat Social, que destina uns 10.000 milions d’euros al mes per a abonar tota classe de pensions. El deute de l’organisme amb l’Estat ha augmentat ja fins als 55.000 milions i en el Fonts de Reserva queden al voltant d’uns 1.500 milions.

 

El diputat del PNV en el pacte de Toledo, Íñigo Barandiarán, assegura que «una de les normes proposades és que tot allò que no siga sistema de pensions pròpiament dit, isca del mateix». A demés, afegix que «les cotitzacions dels treballadors financen aquelles prestacions fonamentalment contributives o lligades de forma estricta en l’àmbit de la solidaritat».

 

L’objectiu de la comissió és que el pagament de les prestacions com les dels orfes o les SOVI recaiguen sobre els pressupostos generals de l’estat i s’excloguen de la Seguretat Social.

Últimes notícies

Rescats per les fortes pluges a Piles, Miramar i Oliva i reforç amb helicòpters

Els bombers han rescatat veïns durant la nit a Piles, Miramar i Oliva per les inundacions, i reforcen el dispositiu amb mitjans aeris. La UME es desplaça també a Oliva després d’activar-se la situació 2 del pla d’inundacions a la Safor.

Pluges torrencials a Oliva obliguen a rescats amb helicòpter

Les pluges torrencials a la Safor, amb més de 500 litres per metre quadrat, han obligat a activar rescats amb helicòpter a Oliva i han elevat el risc en rius i barrancs. Emergències demana no desplaçar-se i buscar zones altes davant el perill d’inundacions.

Quinze carreteres tancades per la pluja en cinc províncies, amb diversos talls a Alacant i Oliva

La DGT ha mantingut tallades 15 carreteres secundàries per les fortes pluges en les províncies d’Alacant, València, Còrdova, Sevilla i Toledo, amb diversos talls a la Marina Alta i un a Oliva.

La UME es desplega a Oliva per les inundacions extremes causades per la dana Adam

Unitats de la UME han eixit de la base de Bétera per reforçar els serveis d’emergències davant les greus inundacions a Oliva i la Safor, amb registres de pluja històrics que superen els 600 litres per metre quadrat.

Pluges històriques a la Safor i la Marina Alta amb més de 600 l/m²

El temporal de pluges intenses al litoral sud de la província de València i el nord d'Alacant ha deixat més de 600 l/m² en 24 hores en municipis de la Safor i la Marina Alta, amb registres rècord a Pego i Forna.

Nou avís Es-Alert per pluges a la Comunitat: es demana no eixir de casa

La Generalitat ha enviat un nou missatge Es-Alert a les zones afectades per les pluges persistents i les inundacions a la Comunitat Valenciana i demana a la població que evite desplaçaments i romanga en la vivenda.

Desallotgen un càmping a Xàbia i més de 100 persones passen la nit en un alberg

Els bombers han desallotjat el càmping El Naranjal de Xàbia per l’episodi intens de pluges, i més d’un centenar de persones s’han traslladat a un alberg municipal. Les autoritats demanen evitar desplaçaments innecessaris mentres continuen els avisos per pluja a la Comunitat Valenciana.

Gandia reforça la vigilància a Beniopa i obri el pavelló del Raval per la pluja extrema

Gandia ha reforçat la vigilància en zones inundables com el barranc de Beniopa i està habilitant el pavelló del Raval per als veïns, davant les fortes pluges que han deixat 309,2 litres per metre quadrat en 24 hores.