5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La gran transformació que prepara la Seguretat Social que afecta als futurs pensionistes

 

Les pensions dels pròxims anys podrien estar en perill. Les prestacions representen un 40% de la despesa dels comptes públics que prepara Hisenda, el que pot suposar una gran despesa pública. Tot ique no hi haurà una reforma com les viscudes els anys 2011 i 2013, el cert és que podrien portar a terme algunes transformacions que afectarien els ciutadans els que la seua edat es troba a menys de cinc anys de la jubilació.

 

L’objectiu d’esta transformació no és altra que acabar amb el dèficit de la Seguretat Social. Amb la vista posada l’any 2025, tot pareix indicar que l’edat de jubilació legal arribarà als 67 anys. Mentres, els grups parlamentaris del Congrés dels Diputats estan tancant les seues negociacions en els canvis que es poden assumir a curt i mitjà termini.

 

En este sentit, el ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, serà qui tanque les compareixences davant de la comissió. A partir d’eixe moment, els partits negociaran les recomanacions perquè el govern espanyol les aplique definitivament.

 

Només queden 1.500 milions en el Fons de Reserva

Pareix ser que la sostenibilitat del sistema de pensions s’ha posat més que mai en dubte després de la crisi de la pandèmia del coronavirus. La gran quantitat de cotitzacions no cobrix les necessitats que té la Seguretat Social, que destina uns 10.000 milions d’euros al mes per a abonar tota classe de pensions. El deute de l’organisme amb l’Estat ha augmentat ja fins als 55.000 milions i en el Fonts de Reserva queden al voltant d’uns 1.500 milions.

 

El diputat del PNV en el pacte de Toledo, Íñigo Barandiarán, assegura que «una de les normes proposades és que tot allò que no siga sistema de pensions pròpiament dit, isca del mateix». A demés, afegix que «les cotitzacions dels treballadors financen aquelles prestacions fonamentalment contributives o lligades de forma estricta en l’àmbit de la solidaritat».

 

L’objectiu de la comissió és que el pagament de les prestacions com les dels orfes o les SOVI recaiguen sobre els pressupostos generals de l’estat i s’excloguen de la Seguretat Social.

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.