La gran transformació que prepara la Seguretat Social que afecta als futurs pensionistes

 

Les pensions dels pròxims anys podrien estar en perill. Les prestacions representen un 40% de la despesa dels comptes públics que prepara Hisenda, el que pot suposar una gran despesa pública. Tot ique no hi haurà una reforma com les viscudes els anys 2011 i 2013, el cert és que podrien portar a terme algunes transformacions que afectarien els ciutadans els que la seua edat es troba a menys de cinc anys de la jubilació.

 

L’objectiu d’esta transformació no és altra que acabar amb el dèficit de la Seguretat Social. Amb la vista posada l’any 2025, tot pareix indicar que l’edat de jubilació legal arribarà als 67 anys. Mentres, els grups parlamentaris del Congrés dels Diputats estan tancant les seues negociacions en els canvis que es poden assumir a curt i mitjà termini.

 

En este sentit, el ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, serà qui tanque les compareixences davant de la comissió. A partir d’eixe moment, els partits negociaran les recomanacions perquè el govern espanyol les aplique definitivament.

 

Només queden 1.500 milions en el Fons de Reserva

Pareix ser que la sostenibilitat del sistema de pensions s’ha posat més que mai en dubte després de la crisi de la pandèmia del coronavirus. La gran quantitat de cotitzacions no cobrix les necessitats que té la Seguretat Social, que destina uns 10.000 milions d’euros al mes per a abonar tota classe de pensions. El deute de l’organisme amb l’Estat ha augmentat ja fins als 55.000 milions i en el Fonts de Reserva queden al voltant d’uns 1.500 milions.

 

El diputat del PNV en el pacte de Toledo, Íñigo Barandiarán, assegura que «una de les normes proposades és que tot allò que no siga sistema de pensions pròpiament dit, isca del mateix». A demés, afegix que «les cotitzacions dels treballadors financen aquelles prestacions fonamentalment contributives o lligades de forma estricta en l’àmbit de la solidaritat».

 

L’objectiu de la comissió és que el pagament de les prestacions com les dels orfes o les SOVI recaiguen sobre els pressupostos generals de l’estat i s’excloguen de la Seguretat Social.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket busca apurar les seues opcions de ser segon davant un IDK obligat a guanyar

El València Basket visita a un IDK Euskotren que es juga continuar viu en la lluita pel play off, mentres les valencianes apuren les seues opcions d'arrabassar la segona plaça al Spar Girona.

Cambra València anticipa una desacceleració econòmica per l’impacte de la guerra a l’Iran

Cambra València preveu que l'economia de la Comunitat cresca entre un 2 i un 2,5% enguany, per davall del 3% estimat inicialment, a causa de l'encariment energètic i a la incertesa generada per la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca nega cap retall al jutjat de la dana i el PSPV l’acusa d’afeblir la investigació

El president defensa que Catarroja manté tots els mitjans sol·licitats, mentre Diana Morant reclama restituir de manera immediata els recursos del jutjat

Mazón recorre el veto a personar-se en la causa de la DANA per la seriosa indefensió que denúncia

La defensa de Carlos Mazón ha recorregut davant l'Audiència Provincial de València la decisió de la jutgessa de Catarroja que li impedix personar-se en la causa per la DANA, en considerar que li provoca una seriosa indefensió processal.

Mazón recorre davant l’Audiència la seua exclusió de la causa de la dana per indefensió

La defensa de l’expresident reclama poder personar-se en el procediment o anul·lar les diligències que puguen afectar la seua posició jurídica

Desmantellen a Elx un cultiu interior de marihuana amb més de 126 quilos de cabdells

El detingut va ser interceptat quan transportava una gran càrrega de droga en una furgoneta després d’una persecució pels carrers del municipi

Marcelino reclama més agressivitat al Vila-real lluny de La Ceràmica

Marcelino García Toral reclama al seu Vila-real major incisividad a domicili abans de visitar a l'Athletic en San Mamés i reivindica la temporada de l'equip malgrat la baixada com a visitant.

Marcelino considera normal que es parle del seu relleu i ajorna la seua decisió sobre el Vila-real a juny

Marcelino García Toral assumix com a normal que es parle de possibles substituts mentres no renove amb el Vila-real i remitent qualsevol decisió sobre el seu futur al final de temporada.