La gran transformació que prepara la Seguretat Social que afecta als futurs pensionistes

 

Les pensions dels pròxims anys podrien estar en perill. Les prestacions representen un 40% de la despesa dels comptes públics que prepara Hisenda, el que pot suposar una gran despesa pública. Tot ique no hi haurà una reforma com les viscudes els anys 2011 i 2013, el cert és que podrien portar a terme algunes transformacions que afectarien els ciutadans els que la seua edat es troba a menys de cinc anys de la jubilació.

 

L’objectiu d’esta transformació no és altra que acabar amb el dèficit de la Seguretat Social. Amb la vista posada l’any 2025, tot pareix indicar que l’edat de jubilació legal arribarà als 67 anys. Mentres, els grups parlamentaris del Congrés dels Diputats estan tancant les seues negociacions en els canvis que es poden assumir a curt i mitjà termini.

 

En este sentit, el ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, serà qui tanque les compareixences davant de la comissió. A partir d’eixe moment, els partits negociaran les recomanacions perquè el govern espanyol les aplique definitivament.

 

Només queden 1.500 milions en el Fons de Reserva

Pareix ser que la sostenibilitat del sistema de pensions s’ha posat més que mai en dubte després de la crisi de la pandèmia del coronavirus. La gran quantitat de cotitzacions no cobrix les necessitats que té la Seguretat Social, que destina uns 10.000 milions d’euros al mes per a abonar tota classe de pensions. El deute de l’organisme amb l’Estat ha augmentat ja fins als 55.000 milions i en el Fonts de Reserva queden al voltant d’uns 1.500 milions.

 

El diputat del PNV en el pacte de Toledo, Íñigo Barandiarán, assegura que «una de les normes proposades és que tot allò que no siga sistema de pensions pròpiament dit, isca del mateix». A demés, afegix que «les cotitzacions dels treballadors financen aquelles prestacions fonamentalment contributives o lligades de forma estricta en l’àmbit de la solidaritat».

 

L’objectiu de la comissió és que el pagament de les prestacions com les dels orfes o les SOVI recaiguen sobre els pressupostos generals de l’estat i s’excloguen de la Seguretat Social.

Últimes notícies

Les màximes es moderen en la Comunitat Valenciana però seguixen per damunt de 30 graus

Les temperatures màximes han baixat respecte al divendres en la Comunitat Valenciana, però en nombrosos municipis continuen superant els 30 graus, amb Xàtiva de nou al capdavant amb 31,6.

Un incendi de palets en una nau d’Almoradí mobilitza a diversos parcs de bombers

Un incendi en una acumulació de palets en una empresa del metall d'Almoradí ha obligat a desplegar recursos de diversos parcs de bombers, sense causar ferits.

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.