12.9 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La gran transformació que prepara la Seguretat Social que afecta als futurs pensionistes

 

Les pensions dels pròxims anys podrien estar en perill. Les prestacions representen un 40% de la despesa dels comptes públics que prepara Hisenda, el que pot suposar una gran despesa pública. Tot ique no hi haurà una reforma com les viscudes els anys 2011 i 2013, el cert és que podrien portar a terme algunes transformacions que afectarien els ciutadans els que la seua edat es troba a menys de cinc anys de la jubilació.

 

L’objectiu d’esta transformació no és altra que acabar amb el dèficit de la Seguretat Social. Amb la vista posada l’any 2025, tot pareix indicar que l’edat de jubilació legal arribarà als 67 anys. Mentres, els grups parlamentaris del Congrés dels Diputats estan tancant les seues negociacions en els canvis que es poden assumir a curt i mitjà termini.

 

En este sentit, el ministre d’Inclusió i Seguretat Social, José Luis Escrivá, serà qui tanque les compareixences davant de la comissió. A partir d’eixe moment, els partits negociaran les recomanacions perquè el govern espanyol les aplique definitivament.

 

Només queden 1.500 milions en el Fons de Reserva

Pareix ser que la sostenibilitat del sistema de pensions s’ha posat més que mai en dubte després de la crisi de la pandèmia del coronavirus. La gran quantitat de cotitzacions no cobrix les necessitats que té la Seguretat Social, que destina uns 10.000 milions d’euros al mes per a abonar tota classe de pensions. El deute de l’organisme amb l’Estat ha augmentat ja fins als 55.000 milions i en el Fonts de Reserva queden al voltant d’uns 1.500 milions.

 

El diputat del PNV en el pacte de Toledo, Íñigo Barandiarán, assegura que «una de les normes proposades és que tot allò que no siga sistema de pensions pròpiament dit, isca del mateix». A demés, afegix que «les cotitzacions dels treballadors financen aquelles prestacions fonamentalment contributives o lligades de forma estricta en l’àmbit de la solidaritat».

 

L’objectiu de la comissió és que el pagament de les prestacions com les dels orfes o les SOVI recaiguen sobre els pressupostos generals de l’estat i s’excloguen de la Seguretat Social.

Últimes notícies

Mor el exalcalde de València Ricard Pérez Casado als 80 anys

Ricard Pérez Casado, alcalde de València entre 1979 i 1989, ha mort als 80 anys. La seua etapa va deixar fites com el Jardí del Túria i el Palau de la Música

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.