12 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

La Comunitat Valenciana reprén la vacunació als centres escolars aquest dilluns

Demà dilluns es tornaran a subministrar dosis a les escoles de la Comunitat Valenciana després de l’aturada per les vacances de Nadal als centres educatius. Així es vol completar el procés de vacunació pediàtrica als xiquets d’entre 5 i 11 anys.

Encara que l’operatiu dissenyat per les conselleries de Salut i Educació se centra en la franja d’edat que compren dels 5 als 8 anys, també es vol administrar les dosis a aquells menors de 9 a 11 anys, que en el seu moment no es va poder vacunar abans de Nadal per estar confinat, no tindre l’autorització dels pares o tutors firmada o qualsevol altre motiu.

Per eixe motiu, cal que el xiquet tinga el permís dels seus progenitors o tutors, un tràmit que es pretén resoldre els primers dies i ja a partir del dijous començar a injectar les primeres dosis. Tot aquest procediment es durà terme en l’horari lectiu i tram educatiu, a la fi de no trencar els grups de convivència. Així mateix, el menor podrà estar acompanyat per algun familiar, com a suport emocional.

La primera fase de la immunització, que es va desenvolupar abans de les festes nadalenques, va inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer a 107.360 alumnes de les escoles valencianes. Acció que es va interrompre per la manca de dosis, com reconegué el mateix president Ximo Puig.

Últimes notícies

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.