11.6 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Comunitat Valenciana reprén la vacunació als centres escolars aquest dilluns

Demà dilluns es tornaran a subministrar dosis a les escoles de la Comunitat Valenciana després de l’aturada per les vacances de Nadal als centres educatius. Així es vol completar el procés de vacunació pediàtrica als xiquets d’entre 5 i 11 anys.

Encara que l’operatiu dissenyat per les conselleries de Salut i Educació se centra en la franja d’edat que compren dels 5 als 8 anys, també es vol administrar les dosis a aquells menors de 9 a 11 anys, que en el seu moment no es va poder vacunar abans de Nadal per estar confinat, no tindre l’autorització dels pares o tutors firmada o qualsevol altre motiu.

Per eixe motiu, cal que el xiquet tinga el permís dels seus progenitors o tutors, un tràmit que es pretén resoldre els primers dies i ja a partir del dijous començar a injectar les primeres dosis. Tot aquest procediment es durà terme en l’horari lectiu i tram educatiu, a la fi de no trencar els grups de convivència. Així mateix, el menor podrà estar acompanyat per algun familiar, com a suport emocional.

La primera fase de la immunització, que es va desenvolupar abans de les festes nadalenques, va inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer a 107.360 alumnes de les escoles valencianes. Acció que es va interrompre per la manca de dosis, com reconegué el mateix president Ximo Puig.

Últimes notícies

L’Audiència jutja al ‘ionqui dels diners’ per tripijocs de contractes a València

L'Audiència de València jutja a Marcos Benavent i a un exgerente de fundació i tres empresaris per presumptes tripijocs en Cultura. La Fiscalia demana presó, multes, decomís i responsabilitat civil.

El Tenerife tanca el cartell de la Copa i UCAM o Baskonia barallaran per ser cap de sèrie

La Llacuna Tenerife segellarà l'octau bitllet després de guanyar 82-89 a Barcelona. El sorteig de quarts serà el dilluns a les 12 h i queda un cap de sèrie per definir entre UCAM i Baskonia.

Guido Rodríguez arriba al València per a sumar després de la pressió de totes les parts

El migcampista argentí va aterrar a Manises per a tancar la seua incorporació fins a final de temporada i va remarcar que ve a sumar des del seu lloc.

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.