15.8 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana reprén la vacunació als centres escolars aquest dilluns

Demà dilluns es tornaran a subministrar dosis a les escoles de la Comunitat Valenciana després de l’aturada per les vacances de Nadal als centres educatius. Així es vol completar el procés de vacunació pediàtrica als xiquets d’entre 5 i 11 anys.

Encara que l’operatiu dissenyat per les conselleries de Salut i Educació se centra en la franja d’edat que compren dels 5 als 8 anys, també es vol administrar les dosis a aquells menors de 9 a 11 anys, que en el seu moment no es va poder vacunar abans de Nadal per estar confinat, no tindre l’autorització dels pares o tutors firmada o qualsevol altre motiu.

Per eixe motiu, cal que el xiquet tinga el permís dels seus progenitors o tutors, un tràmit que es pretén resoldre els primers dies i ja a partir del dijous començar a injectar les primeres dosis. Tot aquest procediment es durà terme en l’horari lectiu i tram educatiu, a la fi de no trencar els grups de convivència. Així mateix, el menor podrà estar acompanyat per algun familiar, com a suport emocional.

La primera fase de la immunització, que es va desenvolupar abans de les festes nadalenques, va inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer a 107.360 alumnes de les escoles valencianes. Acció que es va interrompre per la manca de dosis, com reconegué el mateix president Ximo Puig.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.