5.8 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La Comunitat Valenciana reprén la vacunació als centres escolars aquest dilluns

Demà dilluns es tornaran a subministrar dosis a les escoles de la Comunitat Valenciana després de l’aturada per les vacances de Nadal als centres educatius. Així es vol completar el procés de vacunació pediàtrica als xiquets d’entre 5 i 11 anys.

Encara que l’operatiu dissenyat per les conselleries de Salut i Educació se centra en la franja d’edat que compren dels 5 als 8 anys, també es vol administrar les dosis a aquells menors de 9 a 11 anys, que en el seu moment no es va poder vacunar abans de Nadal per estar confinat, no tindre l’autorització dels pares o tutors firmada o qualsevol altre motiu.

Per eixe motiu, cal que el xiquet tinga el permís dels seus progenitors o tutors, un tràmit que es pretén resoldre els primers dies i ja a partir del dijous començar a injectar les primeres dosis. Tot aquest procediment es durà terme en l’horari lectiu i tram educatiu, a la fi de no trencar els grups de convivència. Així mateix, el menor podrà estar acompanyat per algun familiar, com a suport emocional.

La primera fase de la immunització, que es va desenvolupar abans de les festes nadalenques, va inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer a 107.360 alumnes de les escoles valencianes. Acció que es va interrompre per la manca de dosis, com reconegué el mateix president Ximo Puig.

Últimes notícies

Detingut a Alcoi per abandonar tones de roba usada en naus i parcel·les per a eludir la gestió de residus

La Policia Nacional ha detingut a Alcoi a un home de 39 anys per estafa i danys després de llogar naus i parcel·les i abandonar en elles desenes de tones de roba usada. Cobrava per reciclar-la i la deixava en eixos espais; la retirada s'ha estimat en més de 120.000 euros i s'investiga un possible delicte ambiental.

Les temperatures pugen a l’interior i el vent amaina a Castelló

Aemet preveu cels poc nuvolosos, mínimes a la baixa en el litoral i màximes a l'alça a l'interior. El vent d'oest afluixa i gira a sud en la costa; Emergències alça l'alerta a l'interior nord de Castelló.

Quelton, bikinis exclusius nascuts en pandèmia que conquisten les xarxes socials

Les germanes Queralton convertixen un projecte nascut en pandèmia en una marca de bikinis metal·litzats i col·leccions limitades amb tracció en Instagram i TikTok.

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.