La Comunitat Valenciana reprén la vacunació als centres escolars aquest dilluns

Demà dilluns es tornaran a subministrar dosis a les escoles de la Comunitat Valenciana després de l’aturada per les vacances de Nadal als centres educatius. Així es vol completar el procés de vacunació pediàtrica als xiquets d’entre 5 i 11 anys.

Encara que l’operatiu dissenyat per les conselleries de Salut i Educació se centra en la franja d’edat que compren dels 5 als 8 anys, també es vol administrar les dosis a aquells menors de 9 a 11 anys, que en el seu moment no es va poder vacunar abans de Nadal per estar confinat, no tindre l’autorització dels pares o tutors firmada o qualsevol altre motiu.

Per eixe motiu, cal que el xiquet tinga el permís dels seus progenitors o tutors, un tràmit que es pretén resoldre els primers dies i ja a partir del dijous començar a injectar les primeres dosis. Tot aquest procediment es durà terme en l’horari lectiu i tram educatiu, a la fi de no trencar els grups de convivència. Així mateix, el menor podrà estar acompanyat per algun familiar, com a suport emocional.

La primera fase de la immunització, que es va desenvolupar abans de les festes nadalenques, va inocular la vacuna pediàtrica de Pfizer a 107.360 alumnes de les escoles valencianes. Acció que es va interrompre per la manca de dosis, com reconegué el mateix president Ximo Puig.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El MACA complix 15 anys amb més de 920.000 visitants i s’aferma com a referent cultural

El MACA celebra el seu 15 aniversari amb més de 920.000 visitants i rècord en 2025. El museu reforça el seu paper amb 66 exposicions, programes educatius i nous fons.

35 tapes com a reclam turístic en la Ruta de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 plats i tapes en restaurants d'Alacant i es prolongarà fins al 2 d'abril, amb propostes de mar i horta. La iniciativa busca atraure visitants en vespres de Setmana Santa i reinterpreta receptes tradicionals en clau actual.

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.