Aemet activa avís groc el dijous per pluges de 60 l/m² en 12 hores en la Comunitat Valenciana

L’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha activat per a este dijous l’avís groc per pluges a l’interior i nord de Castelló, el sud de València i el nord d’Alacant davant la possibilitat de superar els 60 l/m² de precipitació acumulada en 12 hores. L’episodi s’emmarca en el desplaçament de la borrasca Regina cap al Mediterrani previst per a eixe dia, la qual cosa generalitzarà les precipitacions mentres el vent tendirà a amainar.

Encara que no s’anticipen ruixats extremadament intensos, Aemet ha explicat que estos temporals de principis de març solen caracteritzar-se més per la persistència que per la intensitat. Eixa continuïtat pot traduir-se en acumulats rellevants al llarg de la jornada i en incidències puntuals per basses d’aigua o escorrenties en zones urbanes i carreteres si coincidixen les hores de major precipitació.

Vent i costa a Alacant

L’agència ha prolongat fins al dimecres l’avís groc per ratxes de vent del nord-est de fins a 70 km/h a la província d’Alacant: a l’interior es manté des de les 11.00 hores d’este dimarts fins a les 18.00 hores de demà dimecres, i en el litoral sud està previst fins a les 15.00 hores. En punts exposats del litoral central i sud es pot aconseguir el llindar previst.

L’avís groc per fenòmens costaners també s’amplia fins a les 18.00 hores del dimecres per vents del nord-est de 50 a 60 km/h, equivalents a força 7, i ones pròximes als 3 metres. Este escenari implica mar molt agitada i condicions adverses per a la navegació i activitats en platges, amb possibles esquitxades i depasses en passejos marítims.

Amb l’avanç de Regina cap a l’est, les pluges es generalitzaran el dijous en la Comunitat Valenciana mentres el vent perd intensitat. Davant un episodi persistent, convé planificar desplaçaments i extremar la precaució en les zones on els avisos estan actius.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.

Ester Muñoz acusa a Sánchez de frivolitat davant el conflicte de l’Iran

La portaveu del PP en el Congrés ha demanat a Pedro Sánchez una reflexió per les conseqüències per a Espanya de la seua postura davant l'Iran. També ha carregat per Adamuz, Plus ultra i els pactes amb Vox a Aragó i Extremadura.

El TSJCV dona dos dies per a al·legacions abans de decidir si investiga a Mazón per la dana

El TSJCV ha donat dos dies a Fiscalia i a les parts per a al·legar sobre l'exposició raonada que demana investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana de 2024. Un tribunal designat decidirà si admet o no eixe plantejament.