21.4 C
València
Dimarts, 30 setembre, 2025

Aemet activa l’avís taronja per pluges en el litoral nord d’Alacant

Aemet ha activat l’avís taronja en el litoral nord d’Alacant, amb precipitacions que poden aconseguir acumulats de 60 l/m² en una hora entre les 12.00 i les 16.00 d’este dimarts. En la mateixa zona es manté a més l’avís groc fins a les 18.00, amb possibilitat de 90 l/m² en dotze hores.

El nivell taronja implica un episodi de major intensitat i probabilitat, concentrat en les hores centrals del dia. Estes quantitats en poc temps poden causar embassades, problemes de drenatge en àrees urbanes i dificultats puntuals en la circulació, per la qual cosa es recomana extremar la precaució en desplaçaments i zones baixes.

En el litoral de València i en el litoral sud d’Alacant els avisos grocs ja han conclòs, la qual cosa apunta a una millora general. En el nord d’Alacant, no obstant això, la fi de l’episodi s’ha retardat i els avisos s’han prolongat fins a les 18.00, davant la possibilitat de ruixats encara intensos i de curta duració.

Pluges remeten, però encara deixen registres alts

Segons l’Associació Valenciana de Meteorologia, el temporal va remetent en la Comunitat Valenciana, si bé encara es registren precipitacions en el litoral sud de Castelló i en el litoral sud de València. La situació és variable per trams de costa, amb nuclis de pluja que descarreguen de manera desigual en municipis pròxims.

Entre els acumulats més destacats figuren 73 l/m² a Borriana; 71 l/m² a la platja de Nules; 70 l/m² a la platja Casablanca d’Almenara; 55,4 l/m² a Dénia; 55 l/m² a Massanassa; 54,4 l/m² a Catarroja; 53,3 l/m² a Moncofa; 52,6 l/m² a Quartell; i 51,4 l/m² a Xilxes, entre altres registres.

Amb este escenari, s’espera que la tendència a la baixa de les pluges es consolide al llarg del dia, però el tram de major risc es concentra en el nord d’Alacant. Aemet actualitzarà els avisos en funció de l’evolució i s’aconsella seguir la informació oficial i evitar conductes de risc en episodis de ruixats intensos.

Últimes notícies

El PP tatxa d’insult a les mates la descaradura de Miguel Polo a les Corts

El PP acusa el president de la CHJ, Miguel Polo, de menysprear a les institucions i a les mates al no acudir a la comision de la DANA en Les Corts. Reclama que comparega en la proxima sesion.

Compromís demana mesures de seguretat després d’un despreniment en el barranc de Poio a Picanya

Compromís urgix a l'Ajuntament de Picanya i a la CHJ a actuar després d'un despreniment en els talussos del barranc de Poio, en la zona del carrer Almassereta. Reclama informació immediata i mesures preventives per a protegir veïns i treballadors.

Sanitat reprograma 53.870 cites per l’alerta roja de pluges en la Comunitat Valenciana

Sanitat reprograma 53.870 cites anul·lades o no ateses després de l'alerta roja per pluges en la Comunitat Valenciana. L'impacte creix un 19,2% enfront de la setmana anterior.

Reobrin totes les carreteres tallades a Castelló per les pluges

La DGT confirma que ja no hi ha vies intransitables a Castelló després del temporal i reobri la CV-200 a Almedíjar, la CV-14486 a Cabanes i la CV-137 a Càlig. Fora de la Comunitat seguixen tallades tres carreteres a Eivissa, Terol i Múrcia.

Hàbitat València obri amb focus a Amèrica i disseny natural i sostenible

Hàbitat València i Textilhogar obrin amb més de 600 expositors després del retard per l'alerta roja. El certamen mira a Amèrica i reforça l'aposta per la sostenibilitat.

Hàbitat València obri amb gir cap a Amèrica i aposta per disseny natural i sostenible

Hàbitat València i Textilhogar obrin després d'un dia de retard amb més de 600 firmes i 3.000 visitants estrangers previstos. La cita reforça l'orientació cap a Amèrica i consolida les tendències de producte natural i sostenible en un sector en recuperació.

El Perelló bat el rècord de pluja amb 213 l/m² i deixa danys en cultius i port

El Perelló registra 213 l/m² en poques hores, el major acumulat de la Ribera Baixa, amb ratxes de més de 100 km/h. Hi ha danys en instal·lacions, camps i el club nàutic.

Remet el temporal en la Comunitat Valenciana: 500 incidències i fins a 239 l/m²

El temporal remitent en la Comunitat Valenciana després de 500 incidències i registres de fins a 239 l/m². Les alertes baixen de nivell, el transport es normalitza i es demana prudència.