Aemet ha activat l’avís taronja en el litoral nord d’Alacant, amb precipitacions que poden aconseguir acumulats de 60 l/m² en una hora entre les 12.00 i les 16.00 d’este dimarts. En la mateixa zona es manté a més l’avís groc fins a les 18.00, amb possibilitat de 90 l/m² en dotze hores.
El nivell taronja implica un episodi de major intensitat i probabilitat, concentrat en les hores centrals del dia. Estes quantitats en poc temps poden causar embassades, problemes de drenatge en àrees urbanes i dificultats puntuals en la circulació, per la qual cosa es recomana extremar la precaució en desplaçaments i zones baixes.
En el litoral de València i en el litoral sud d’Alacant els avisos grocs ja han conclòs, la qual cosa apunta a una millora general. En el nord d’Alacant, no obstant això, la fi de l’episodi s’ha retardat i els avisos s’han prolongat fins a les 18.00, davant la possibilitat de ruixats encara intensos i de curta duració.
Pluges remeten, però encara deixen registres alts
Segons l’Associació Valenciana de Meteorologia, el temporal va remetent en la Comunitat Valenciana, si bé encara es registren precipitacions en el litoral sud de Castelló i en el litoral sud de València. La situació és variable per trams de costa, amb nuclis de pluja que descarreguen de manera desigual en municipis pròxims.
Entre els acumulats més destacats figuren 73 l/m² a Borriana; 71 l/m² a la platja de Nules; 70 l/m² a la platja Casablanca d’Almenara; 55,4 l/m² a Dénia; 55 l/m² a Massanassa; 54,4 l/m² a Catarroja; 53,3 l/m² a Moncofa; 52,6 l/m² a Quartell; i 51,4 l/m² a Xilxes, entre altres registres.
Amb este escenari, s’espera que la tendència a la baixa de les pluges es consolide al llarg del dia, però el tram de major risc es concentra en el nord d’Alacant. Aemet actualitzarà els avisos en funció de l’evolució i s’aconsella seguir la informació oficial i evitar conductes de risc en episodis de ruixats intensos.