13.5 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Alfafar celebra la Cimera Internacional ODS i Agenda 2030 en l’Àmbit Local

L’Ajuntament d’Alfafar celebrarà la Cimera Internacional ODS i Agenda 2030 en l’Àmbit Local els dies 18 i 19 de novembre. Un esdeveniment internacional que té com a objectiu crear xarxes col·laboratives entre diverses entitats públiques i organitzacions per a la implementació dels ODS i Agenda 2030 en l’àmbit local.

La trobada ha sigut organitzada des de l’Ajuntament d’Alfafar, la Xarxa Iberoamericana de Bon Govern i Igualtat (RIBGI) i l’Institut Iberoamericà de Governabilitat i Innovació (iiGOBinn). Així mateix, es compta amb el suport de l’Escola de Govern de l’Organització d’Estats Americans (OEA).

A més, el congrés aspira a ser un espai on compartir experiències, aprenentatges, reptes i desafiaments de les administracions públiques, associacions i empreses en la implementació d’aquests objectius i de l’Agenda 2030.

Un aprenentatge des del qual promoure el desenvolupament de polítiques públiques, estratègies i planificacions que canalitzen aquesta dècada marcada per l’acció sostenible.

En aquest esdeveniment, també s’atorgaran reconeixements i distincions a les administracions públiques, entitats del tercer sector, institucions i personalitats que estan realitzant accions concretes amb un impacte directe en la ciutadania. Així doncs, es tractarà d’un esdeveniment multitudinari en el qual es donaran cita nombroses personalitats del panorama nacional i internacional, i en el qual s’establirà una xarxa col·laborativa internacional i de projecció en el sector.

L’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, ha assenyalat que, “Alfafar és una ciutat viva, moderna, i amb futur. En el nostre ADN estan els Objectius de Desenvolupament Sostenible, per això, volem escoltar diversos reptes, experiències i objectius i crear així una xarxa internacional de municipis que treballem basant-nos en els ODS”.

Juan Ramón Adsuara ha afegit que, “volem convidar a alcaldes i alcaldesses, d’Iberoamèrica i d’Espanya, a compartir les seues vivències en la Cimera Internacional ODS i Agenda 2030 en l’Àmbit Local”.

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.