18.7 C
València
Divendres, 14 novembre, 2025

Alfafar sol·licita les competències per a l’execució del Pla Convivint

 

L’Ajuntament d’Alfafar ha aprovat per unanimitat en el ple municipal l’adhesió al Pla Convivint de la Generalitat Valenciana i la sol·licitud de delegació de competències per a executar els projectes de la Residència i el Centre de Dia públics per a persones majors i el Punt de Trobada Familiar.

Amb esta aprovació s’inicia tot el procés per al desenvolupament del Pla Convivint, per al qual Alfafar cedirà terrenys públics en els quals albergar la construcció de les infraestructures necessàries per a atendre persones majors i per a persones amb malaltia mental.

La nova Residència i Centre de Dia de majors públics permetran donar una millor resposta les necessitats de les persones majors del municipi i les dotarà d’autonomia en entorns segurs amb atenció pròxima i humana.

De la mateixa manera, el nou Punt de Trobada Familiar a Alfafar prestarà servei d’atenció professional especialitzada que facilite les relacions familiars amb menors durant els processos i les situacions de separació, divorci, protecció d’infància i adolescència o altres supòsits d’interrupció de la convivència familiar.

Així mateix, el Pla ‘Convivint’ també contempla la creació a Alfafar de noves infraestructures per a atendre persones amb alguna malaltia mental. En concret, s’ha previst la construcció d’un Centre de Rehabilitació i Integració Social (CRIS) i un Centre Específic per a persones amb Malaltia Mental (CEEM). Estos centres enfoquen la seua actuació a la inclusió social d’aquestes persones, normalitzant les relacions amb la comunitat i creant xarxes de suport inclusives que faciliten la convivència.

Pla ‘Convivint’

 

La Generalitat Valenciana ha dotat al Pla Convivint d’Infraestructures de Serveis Socials 2021-2025 amb 561 milions d’euros per a 247 actuacions entre 2021 i 2025. A través d’estes actuacions, el Consell preveu crear 6.600 places en les infraestructures públiques i generar 3.500 ocupacions.

 

Últimes notícies

El València posa fi a l’etapa de Miguel Ángel Corona com a director esportiu

El club va anunciar la finalització del contracte de Miguel Ángel Corona, director esportiu des de 2023 i vinculat a l'entitat des de 2020, sense aclarir la fórmula de la seua eixida.

Camarero reivindica la Ciutat dels Arts com a emblema de la transformació valenciana

En el 25 aniversari del Museu dels Ciències, Susana Camarero ha defés que la Ciutat de les Arts i les Ciències és emblema de la transformació valenciana. Ha aportat xifres d'impacte, ocupació i un balanç rècord en 2024.

Catalá celebra 25 anys del Museu dels Ciències i reivindica el seu paper més enllà de la divulgació

Catalá ha celebrat el 25é aniversari del Museu dels Ciències i ha destacat el seu impacte arquitectònic, turístic i educatiu a la ciutat.

Més de 30.000 persones omplin de disfresses Benidorm en la Fancy Dress

La Fancy Dress Party ha congregat a més de 30.000 persones, en la seua majoria britàniques, amb un ampli dispositiu de seguretat i una forta implicació de l'oci local.

Afectats per la DANA reclamen al Consell participar en la comissió de Les Corts i unificar alertes

Les associacions d'afectats per la DANA han mantingut la seua primera reunió amb el vicepresident Vicente Martínez Mus i han reclamat participar en la comissió d'investigació de Les Corts. També han demanat unificar alertes, reforçar la salut mental i accelerar obres, mentres el Consell ha oferit coordinació i noves reunions.

Octubre va ser un 93% més humit i 1,4 graus més càlid de l’habitual en la Comunitat Valenciana

Octubre va combinar un episodi càlid tardà amb un llarg temporal de pluges, deixant un 93% més de precipitació i 1,4 graus més de temperatura mitjana. Setembre també va ser més humit i càlid que la mitjana.

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.