13.8 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Alfafar llança la seua agenda cultural per al mes de juliol amb actes en les seues places i barris

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de cultura, ha desenvolupament una programació cultural durant el mes de juliol amb el nom “Alfafar Fresc, Cultura a les Places”, amb el qual es presente reactivar l’oferta cultural i d’oci del municipi per la impossibilitat de realitzar les festes en els seus formats habituals.

Una programació que comptarà amb actuacions en les principals places i espais del municipi, com són les pistes esportives de Alfalares, la Plaça Corts Valencianes, la Plaça Poeta Miguel Hernández i la Plaça de l’Ajuntament del municipi, creant una programació per a totes les edats i centrada en el gaudi i l’oci de les famílies i la ciutadania.

L’agenda, que es repartirà porta a porta en tots els domicilis d’Alfafar, i estarà disponible en els punts d’informació municipals i en les xarxes socials de l’ajuntament, consta d’una vintena d’actes en els quals trobem teatres infantils, cinema al carrer, teatre per a adults o musicals, a més d’una actuació d’òpera.

Una programació extensa i repartida per tot el municipi que pretén recuperar la intensa oferta cultural que el municipi disposa per a tots els seus veïns i veïnes, mitjançant uns protocols i mesures de seguretat concordes amb la situació sanitària vigent. Per a la regidora de cultura, Fina Carreño, esta agenda “és una mostra del treball que des de l’ajuntament fem per a recuperar la normalitat en este escenari post pandèmia”.

A més, l’Ajuntament d’Alfafar està treballant ja en la confecció de les activitats culturals d’agost i setembre, en una col·laboració entre les regidories de cultura, esports i festes, d’esta forma fomentar la cultura en el municipi i l’oci saludable. L’Ajuntament d’Alfafar porta apostant des de fa mesos per la realització d’activitats culturals i esportives, al costat d’associacions del municipi, amb l’objectiu d’oferir una programació segura a la població.

Història d’Alfafar

Alfafar va ser en el seu moment una alqueria musulmana. El nom procedeix de l’àrab «Al Hofra» que significa lloc hodo, de clots o fossats. Estes fosses s’han trobat en temps bastant recents en el procés de realització de diverses obres en el centre del poble. En una cantonada de la plaça del País Valencià van aparéixer galeries a una profunditat de quatre a cinc metres; en elles es van trobar diversos trossos de ceràmica que es creu que daten dels segles IX o X

El nom d’Al Hofra va anar convertint-se, successivament per corrupció i ús de la paraula, en Alfolfar, Alfofar i en l’actual Alfafar. En el «Llibre del Repartiment» de Jaume I, hi ha constància de donacions al juny de 1238 -abans de la Conquesta de València que es va realitzar a l’octubre- de cases i terres, a gents de les seues hosts en «Alqueriam d’Alfofar». Al gener de 1347 el Rei Pere IV el Cerimoniós dóna totes les terres a Don Pedro Boil, cavaller principal d’este Regne, de totes les terres, convertint-lo en Senyoriu a favor seu el catorze de febrer de 1363, i la seua família ho va exercir fins a la desaparició dels Senyorius en 1812. Encara que resten poques edificacions antigues, se suposa que per este poble discorria la Via Augusta, i que va existir un nucli de població molt antic dedicat a l’agricultura i la pesca, a causa de la proximitat del lloc amb el llac de l’Albufera.

Últimes notícies

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.

El Consell prorroga fins a juny de 2026 els descomptes del transport públic i manté la gratuïtat per la dana

El Consell ha estés les rebaixes en tarifes del transport públic fins al 30 de juny de 2026 i manté la gratuïtat per a municipis afectats per la dana. Es conserven les condicions per a menors, jóvens i abonaments multiviatge.

Defensa exigix disculpes a Feijóo i Mazón per faltar a la veritat sobre l’UME en la dana

Defensa ha demanat a Feijóo i a Mazón disculpes públiques per faltar a la veritat sobre el desplegament de la UME durant la dana. Missatges entre els dos han acreditat que la unitat va estar disponible des de l'inici, mentres un jutjat investiga els fets.

Josep Puerto reivindica el creixement del València Basket sense perdre l’essència

El capità del València Basket, Josep Puerto, va valorar el creixement del club l'any del trasllat al Roig Arena i va subratllar que l'essència es manté. Va destacar l'ambient en el nou pavelló, l'impacte a la ciutat i el suport de més de 500 aficionats en l'entrenament nadalenc.

Pérez Llorca trasllada el suport del Consell a la candidatura del belenismo com a Patrimoni de la UNESCO

El Consell ha recolzat la candidatura del belenismo a la Llista Representativa de la UNESCO i ha animat a visitar els pesebres de la Comunitat. La Generalitat està elaborant l'expedient al costat del Govern, Itàlia i 14 comunitats, amb presentació prevista al març.

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.