12.5 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

És intel·ligent. Ho havia planificat tot, el testimoni d’un amic del pare de les desaparegudes a Tenerife

La preocupació per les xiquetes Anna i Olivia, d’1 i 6 anys, que van desaparèixer a Tenerife, al costat del seu pare el 27 d’abril.

La Guàrdia Civil continua treballant sense descans per a trobar-les, creient que Tomás les podria haver portat a Sud-amèrica o Àfrica. Cal dir, però, que no descarten que haja posat fi a les seues vides i que ell mateix haja fugit o s’haja suïcidat.

Els investigadors pensa que podria trobar-se en un dels països citats anteriorment, perquè pel seu treball té molts contactes allà.

Mentre els investigadors segueixen amb la seua labor, part de l’entorn de Tomás Gimeno es continua pronunciant sobre que ha pogut fer amb les seues filles. Un dels seus amics reforça la teoria que més estesa: que haja decidit portar-les lluny amb vaixell i que estiga tractant d’amagar-se en un altre país.

Este amic ha parlat este dimarts amb ‘El Programa de Ana Rosa’ assegurant que no veu capaç a Tomás de matar les seues filles, compartint el sentiment de Beatriz, la mare, que «les xiquetes estan fora de perill». Este, a més, creu que perfectament podria haver planificat un pla que hauria executat a la perfecció. «Creiem que estan fora de perill. Que ho havia planejat Tomi. És intel·ligent», ha respost a una de les periodistes del programa de Telecinco.

I en este sentit no ha dubtat a descriure de la següent manera al seu amic: «El que jo coneixia d’ell és que és una persona bastant intel·ligent, capaç d’administrar societats, capaç d’haver culminat els seus estudis». Tanmateix, ha afirmat que «malgrat no ser al cap de tot» i no poder parlar en el seu nom, continua defensant que el veu capaç d’haver preparat un pla de fugida.

 

El veu capaç d’haver burlat a la policia

La periodista ha continuat preguntant-li sobre els gustos o el caràcter de Tomás per a tractar de saber si realment és una persona capaç d’executar un pla d’este tipus. A la qüestió sobre si li agrada viatjar, l’amic del pare de les xiquetes creu «que sí, li agrada viatjar, tot i que últimament amb les nenes crec que no ho podia fer».

Això sí, ell en cap moment ha volgut justificar la decisió que ha pres el seu amic, que creu que busca el bé de les seues filles. «L’opinió generalitzada, independentment que ningú justifica el seu acte, és que les xiquetes estan fora de perill i Tomi està fora de perill amb elles». A més, insistia que sí que el veu capaç d’haver planificat prou la fugida amb les seues filles per a burlar el gran desplegament policial, fins i tot internacional, que hi ha ara mateix.

 

Les dos possibles cares de Tomás

D’altra banda, ha volgut defensar el seu amic d’aquells que el consideren una persona conflictiva. «Era una persona esplèndida, despresa, afable, res d’acord amb el que es diu d’ell… era noble i molt amic dels seus amics», així el descrivia, no tenint cap dubte que ell no seria capaç de cometre un crim tan terrible com l’assassinat de les seues filles.

Cal dir, a més, que ha destacat una part de la seua personalitat, i és que era molt competitiu i no es prenia bé les derrotes, recordant que Tomás era aficionat al pàdel. Sobre la seua relació amb Beatriz, només ha pogut assegurar que ha tingut alts i baixos com totes les parelles, però que «amb les nenes era un pare estupend». Encara que creu que la seua separació el va poder afectar: «Sembla que sí, és clar que tenia dos cares, ningú sap què ocorre de la porta del seu domicili cap a dins, excepte els implicats».

Últimes notícies

Marcelino busca la seua primera victòria davant el Barcelona com a local en Lliga al nové intent

El tècnic del Vila-real afronta un altre dol en La Ceràmica amb el repte d'aconseguir el seu primer triomf de lliga a casa davant el Barça. El seu historial com a local reunix empats i derrotes, amb l'última cita saldada 1-5.

Pepelu demana desconnectar en l’aturada per a tornar més fortes: serà un camí llarg

Pepelu va reivindicar l'aturada de Nadal per a reinicialitzar i tornar donant la seua millor versió. Va lamentar que al València se li escapen punts per detalls, sobretot a pilota parada.

Pogacar bat el seu propi rècord al Coll de Rates en un entrenament a Alacant

Tadej Pogacar va batre el seu propi registre al Coll de Rates amb 11.57 durant un entrenament amb el UAE Team Emirates. Va millorar en 24 segons la seua marca de 2024 en els 6,5 km al 5,5%.

Corberán tanca l’any amb quatre punts més que en el relleu a Baralla

L'equip suma 16 punts i és setzé, quatre més que en el mateix tram del curs passat. La millora és lleugera i l'objectiu continua sent la permanència.

Ivace+i finança un procés per a obtindre ingredients naturals d’algues per a cosmètica

Ivace+i finança Biored, un projecte que desenrotlla una biorrefinería en cascada per a convertir algues en ingredients bioactivos per a cosmètica, nutracéutica i agricultura. La iniciativa integra cultiu, extracció sostenible i validació industrial amb suport de fons FEDER.

AVVAC xifra en quasi 7 milions les pèrdues no reconegudes per la DANA en l’art valencià

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions l'impacte de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en el sector de les arts visuals valencianes i denúncia que gran part dels danys seguixen sense ser compensats.

Damnificats per la DANA condicionen reunir-se amb Pérez Llorca al lliurament de l’acta de Mazón

L'associació ha agraït la invitació del president per a tractar la situació dels afectats, però l'ha declinada fins que exigisca a Carlos Mazón la seua acta. El col·lectiu rebutja que se'ls atribuïsca ànim de venjança i afirma que busca justícia i canvis en emergències.

José Andrés visita el Mercat Central de València i recolza als mercats municipals

El xef va recórrer el Mercat Central de València, va desdejunar en Central Bar i va comprar en més de quinze posats producte local i utensilis. Va reforçar el seu defensa dels mercats i va alertar del risc de perdre la seua essència davant el turisme.