21.2 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

Arturo Roig guanya el Premi Arrosser del Futur amb un arròs de conill, caragol, caça i bolets

Arturo Roig, xef de Roig Viu (Albaida, València), s’ha alçat amb el Premi Arrosser del Futur en Tastarròs 2025 gràcies a un arròs amb conill, caragol, caça, verdures i bolets de temporada. L’elaboració, arrelada en el receptari popular i afinada amb tècnica actual, va destacar per l’equilibri entre producte local i sensibilitat de tardor, amb els bolets marcant el caràcter de la proposta.

Un aparador de l’arròs valencià

El festival Tastarròs 2025 va convertir la Plaça de l’Ajuntament de València en una gran cuina a l’aire lliure per a celebrar l’arròs com a símbol d’identitat. Organitzat per la DO Arròs de València amb la col·laboració de la Generalitat i l’Ajuntament, la trobada va acostar tradició i innovació al públic amb milers de degustacions a preus populars, reforçant el vincle entre productors, cuiners i ciutadania.

Més de quaranta restaurants van participar durant el cap de setmana, amb cases de referència com El Poblet, Llisa Negra, Restaurant Rioja, La Sequieta, Restaurant Félix Chaqués, La Cantina de Ruzafa o Front. El cartell es va completar amb jóvens talents que mostren el relleu generacional en els fogons de l’arròs: Sinisa Melarosa (Félix Chaqués Restaurant), Borja Mateu (Casa Borja), Albert Iniesta (Finca El Marxant) i Aitor Martínez (Ca Ros).

El jurat va atorgar dos accèssits a Álvaro Portolés (El teu arrosser) i a Amparo Nácher (Xaruga), reconeixement que subratlla la varietat i solidesa de les propostes presentades. L’organització va destacar l’alt nivell d’esta edició, tant en la part gastronòmica com en el programa obert al públic, que va permetre provar receptes tradicionals i versions més creatives en un mateix escenari.

A més dels tastos i les demostracions, Tastarròs va incloure tallers per a totes les edats com ‘Elabora el teu propi arròs‘; exposicions com ‘Peixca a l’Albufera‘ i una mostra de barques tradicionals del Port de Catarroja; concursos com el del Llaurador Més Ràpid de l’Albufera; cercaviles amb gegants i capgrossos; i concerts de Christian Penalba, Diego Barberá i Xavi de Bétera. La Dansa de Porrots de Silla i el duo de còmics valencians Jajajers van posar l’accent festiu a una programació que reivindica l’arròs de la DO com a motor cultural i gastronòmic del territori.

La victòria de Roig, amb un plat que enllaça caça, horta i producte de temporada, resumix l’esperit del certamen: tècnica, arrels i creativitat al servici d’un ingredient que definix a València.

Últimes notícies

De Fruits guia el 0-3 del Raig en el Ciutat i Álvaro García bat el rècord

El Rayo Vallecano es va imposar 0-3 al Llevant amb un doblet de Jorge de Fruits i una miqueta d'Álvaro García. L'extrem es va convertir en el màxim golejador del club en Primera.

78-99. València Basket imposa la seua classe a Lleida

València Basket va véncer 78-99 al Hiopos Lleida amb encert exterior i autoritat després del descans. Pradilla va liderar als visitants i Batemon va sostindre als locals fins al tercer quart.

El Rayo Vallecano sentencia al Llevant amb eficàcia: 0-3 en el Ciutat

El Rayo Vallecano es va imposar 0-3 al Llevant en el Ciutat gràcies a la seua efectivitat. De Fruits va firmar un doblet i Álvaro García va sentenciar al 64 amb un contraatac.

78-99: València Basket imposa la seua classe a Lleida

València Basket es va imposar 78-99 en la pista del Hiopos Lleida després de trencar el dol en el tercer quart. Pradilla va liderar i l'encert exterior va marcar la diferència.

Moren dos banyistes a Guardamar i Oropesa després de ser rescatats de l’aigua

Dos hòmens van morir a la platja dels Roquetes (Guardamar del Segura) i en la cala Oropesa la Vella (Orpesa) després de ser trets de l'aigua inconscients. El CICU i el SAMU van intentar reanimar-los sense èxit.

Doblet de De Fruits per a un Rayo Vallecano còmode al descans en el Ciutat (0-2)

Jorge de Fruits anota dos gols i avança al Raig 0-2 en el Ciutat al descans. El Llevant va arribar a empatar, però el punt de Carlos Álvarez va ser anul·lat per fora de joc de Toljan.

Sedaví demana duplicar el Col·lector Oest per a no repetir els danys de la dana

A un any de la tragèdia, Sedaví reclama duplicar el Col·lector Oest i triplicar o quadruplicar les eixides cap a este per a evitar nous desbordes. Exigix alertes eficaços, obres àgils i reforç psicològic.

El Eldense destituïx a Javi Cabello i confia en Claudio Barragán de manera provisional

El Eldense cessa a Javi Cabello després de quatre jornades sense guanyar i només dos punts dels últims dotze. Claudio Barragán, tècnic del filial, assumix la banqueta de manera provisional.