18.7 C
València
Dimecres, 30 abril, 2025

Aznar demana a la Unió Europea que intervinga davant la ‘reculada democràtica’ a Espanya i critica la falta d’explicacions del Govern

VALÈNCIA, 30 (EUROPA PRESS)

L’expresident del Govern José María Aznar ha reclamat este dimecres a la Comissió Europea vetlar pel compliment dels Tractats Europeus davant de la “reculada democràtica” que, al seu juí, s’està produint en països com Espanya, sota el Govern del PSOE i Sumar. A més, ha exercit una dura crítica contra el cap de l’Executiu, Pedro Sánchez, per la manca d’explicacions després de l’apagada massiva que va afectar la Península.

“A Espanya hui agonitza un Govern que suma la incompetència al sectarisme”, ha declarat Aznar durant la seva intervenció en el XXVIII Congrés del Partit Popular Europeu (PPE) celebrat a la Fira de València, on ha expressat el seu suport al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, i a Dolors Montserrat, recent triada nova secretària general dels ‘populars’ europeus.

En relació amb l’apagada, Aznar ha apuntat que el país “acaba de patir el col·lapse total del seu sistema energètic” i va afegir que 48 hores després d’aquest incident, el Govern no havia donat cap resposta sobre les causes del col·lapse.

A més, Aznar ha ressaltat que Espanya ‘patix una crisi migratòria estructural sobre Canàries’ i que el Govern no presenta els Pressupostos Generals de l’Estat (PGE) per la falta de majoria necessària. En un moment crític amb l’agressió de Rússia contra Ucraïna, ha criticat que el Govern alberga a l’extrema esquerra que “recolza a Putin” i que busca trencar l’OTAN.

El líder popular ha manifestat que, en aquest escenari, els espanyols estan “esperant” l’alternativa d’Alberto Núñez Feijóo.

PETICIÓ EXPRESSA A LA COMISSIÓ EUROPEA

En este context marcat per la inseguretat i la ineficàcia, Aznar ha reclamat a la Comissió Europea que “reforce la seua acció com a guardià dels Tractats”, instan a una “actuació decidida per assegurar el respecte a la integritat de l’Estat de Dret de tots els Estats membres que es troben seriosament amenaçats o directament infringits”.

Al seu parer, és essencial que la Comissió Europea “identifique i actue amb determinació per prevenir la reculada democràtica on esta s’estiga produint”, advertint que esta “reculada no s’està produint només a Europa”.

Últimes notícies

Badenas defén la seua inocència i denuncia una suposada ‘persecució política’

El regidor de Patrimoni, Juan Manuel Badenas, expressa la seua disposició de col·laborar en la investigació judicial que el concerneix, alhora que denuncia una 'persecució política' en el seu contra.

La UCO investiga contractes de València Activa i María José Catalá reacciona davant la sol·licitud de documentació

L'alcaldessa de València, María José Catalá, ha confirmat que la UCO ha sol·licitat documentació relacionada amb la Fundació València Activa, incloent contractes de legislatures anteriors. El ple d'abril va veure la intervenció de Compromís, denunciant possibles irregularitats.

La UCO sol·licita dades sobre contractes de Juan Manuel Badenas (Vox) a l’Ajuntament de València

La Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil ha sol·licitat informació sobre contractes de Juan Manuel Badenas, regidor de Patrimoni i exedil d'Ocupació, a l'Ajuntament de València, en el marc d'una investigació per possibles delictes de prevaricació i malversació. Les denúncies de Compromís i PSPV han activat aquesta investigació relacionada amb un contracte de patrocini.

Reyes Martínez assumeix la presidència de LAVAC, impulsant l’art contemporani a València

Reyes Martínez, directiva de Set Espai d'Art, és la nova presidenta de l'Associació de Galeries d'Art Contemporani de la Comunitat Valenciana, substituint Rosa Santos, qui continuarà com a tresorera.

El PP i Vox s’oposen a la comissió d’investigació per la dana, al·legant electoralisme de l’oposició

Els partits PP i Vox han rebutjat la creació d'una comissió d'investigació per la dana a València, argumentant que l'oposició utilitza el tema com a eina electoral.

La CNMC torna a ajornar la seva decisió sobre l’OPA de BBVA al Sabadell

La CNMC ha tornat a ajornar la seua decisió sobre l'OPA de BBVA al Banc Sabadell, amb reunions cancel·lades a causa d'apagades generals. El veredicte s'ajorna, previst per a la setmana vinent.

Detingut pel foc al Saler: Nou mesos de presó per un incendi

L'Audiència de València condemna a un advocat a nou mesos de presó per haver provocat un incendi al Saler, afectant una zona del parc natural de l'Albufera. La condemna inclou una multa de 2.700 euros i indemnitzacions a l'Ajuntament de València.

La Conselleria d’Educació redueix la ràtio d’alumnes en Infantil de 3 anys a 59 localitats de la Comunitat Valenciana per al pròxim curs escolar

La Conselleria d'Educació fa una nova reducció de la ràtio màxima d'alumnes a 3 anys en un total de 59 municipis de la Comunitat Valenciana, enzuyant tant reduccions com el compromís amb les localitats afectades per la dana del passat octubre.