Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala ha assegurat que la comissió municipal creada a l’Ajuntament per a revisar l’adjudicació de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan funcionarà amb la màxima transparència i amb participació de tots els grups, tant de l’oposició d’esquerres com de Vox. L’objectiu és aclarir les possibles irregularitats en el procés i buidar qualsevol dubte sobre l’actuació municipal.

Després de la presa de possessió del nou subdelegat del Govern a Alacant, Manuel Pineda, Barcala ha detallat que la finalitat d’esta comissió és conéixer tot el que no siga suficientment clar entorn de l’adjudicació de les 140 vivendes del complex residencial Els Naus. Per a això, ha assenyalat que tots els partits podran formular les seues preguntes i sol·licitar explicacions, de manera que quede ben definit quin ha sigut la intervenció de l’Ajuntament en este procediment.

El cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan va saltar als mitjans a la fi de gener, quan es van fer públiques les sospites sobre com s’havia dut a terme el repartiment dels pisos. Des de llavors, la polèmica ha derivat en una crisi política i administrativa que ja ha provocat la dimissió de la regidor d’Urbanisme, Rocío Gómez, d’una directora general municipal i d’un assessor de la conselleria valenciana d’Indústria. A més, s’han obert expedients a diversos funcionaris, entre ells diversos arquitectes municipals, per a depurar possibles responsabilitats internes.

Abast del paper municipal

Barcala ha insistit que la participació del consistori en este assumpte es limita a la venda de la parcel·la sobre la qual es va alçar el complex i a la tramitació de la llicència d’obres. Ha afegit també el possible paper que hagen pogut tindre alguns funcionaris municipals en el desenrotllament del projecte i en la gestió de la documentació. Més enllà d’estos aspectes, ha afirmat que l’Ajuntament no va intervindre directament en la selecció dels adjudicataris de les vivendes.

L’alcalde ha explicat igualment que desconeix ara com ara el resultat dels expedients oberts a funcionaris, que continuen en fase de tramitació. Ha subratllat que estos procediments són interns i que han de respectar-se els seus terminis i el seu caràcter reservat mentres no s’adopten conclusions definitives, la qual cosa limita la informació que es pot fer pública en este moment.

Segons Barcala, la comissió municipal ha acordat que dimecres que ve es facilite tota la informació que es puga compartir, tenint en compte les restriccions derivades de l’existència d’expedients reservats. Ha recalcat que determinada documentació no és accessible en este moment i que haurà de preservar-se mentres seguisca sota investigació administrativa, encara que s’intentarà donar el màxim detall possible dins d’eixos màrgens.

En relació amb la causa oberta per una jutgessa de la ciutat, l’alcalde ha explicat que l’Ajuntament ja ha remés tota la informació que li ha sigut requerida i que també traslladarà a la magistrada les conclusions i dades que emanen de la comissió d’investigació municipal. D’esta manera, ha plantejat que el treball polític i el judicial avançaran en paral·lel, però amb un intercanvi constant d’informació en la mesura en què la llei ho permeta.

Barcala ha reiterat que la col·laboració amb l’Administració de Justícia serà màxima i que el consistori està disposat a aportar quants documents i aclariments se li sol·liciten. No obstant això, ha puntualitzat que la decisió sobre si l’Ajuntament es personarà o no en la causa judicial com a acció popular es prendrà més avant, una vegada que es determine si existixen fets sobre els quals la institució haja de ser part per a exercitar accions penals. L’alcalde ha evitat assenyalar noms de possibles responsables de les irregularitats. Ha argumentat que, en este moment, es desconeix el grau de responsabilitat que puga tindre qualsevol persona implicada i que seria, al seu juí, una absoluta irresponsabilitat posar noms sobre la taula quan ni tan sols la jutgessa d’instrucció s’ha pronunciat. Per això, ha defés que el procediment ha d’avançar amb prudència, recolzat en la labor de la comissió municipal i en la investigació judicial, abans d’atribuir culpes concretes.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.