27.6 C
València
Divendres, 6 juny, 2025

Detenen una banda per robar caixers amb camió ploma

Camió Ploma

Usaven camions ploma furtats per a no deixar pistes | Pixabay

 

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant en l’operació ‘Finit’ a set persones d’una organització que es dedicava a robar caixers automàtics que arrancaven amb camions ploma, segons ha informat la Comandància d’Alacant. Se’ls atribuïx 9 delictes de robatori amb força de caixers, 7 de robatori  de vehicles a motor i delicte de falsificació de plaques i pertinença a grup criminal.

- Advertisement -Telegram València Diari

 

L’operació va començar quan es van detectar robatoris en Altea, Santa Pola, el Pilar de la Horadada (en la província d’Alacant) i Bèlgida i Llanera de Ranes (en la província de València), a més d’altres poblacions d’Albacete i Múrcia. Tot això va fer sospitar que la banda devia estar afincada en el sud de la província d’Alacant.

  

Camió ploma Crevillent

Els detinguts usaven un camió ploma per a fer els robatoris | Guàrdia Civil

 

 

Robaven el camió ploma per a no deixar rastre

  

Segons la investigació, van localitzar a la banda, composada de persones de nacionalitat albanesa, sèrbia i espanyola, en la urbanització Gran Alacant (en Santa Pola) i Almoradí. Tal com indiquen les fonts policials, el grup estava ben organitzat per a no deixar rastre.

 

Sempre es desplaçava de matinada, per vies secundàries, amb vehicles de plaques de matrícula doblades. Arribaven a una nau industrial i furtaven el camió ploma. Després, anaven al caixer seleccionat, l’arrancaven i, acompanyat de cotxes que vigilaven si s’acostaven policies locals, s’allunaven del lloc del furt i obrien els caixers automàtics amb radials.

 

 

La investigació ha portat als agents a detindre a la banda el dia 14 de juny després de fer un últim robatori en Múrcia, lloc a on van conseguir furtar 48.000 euros d’un caixer. A més, una volta han registrat les vivendes dels lladres, els han confiscat 14.500 euros i maquinària per a cometre els robatoris –com radials, passamuntanyes, maces, destrals, etc. Tots els integrants han entrat en presó, excepte el de nacionalitat espanyola, que només havia col·laborat amagant el vehicle.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

València Basket arriba a semifinals de la Lliga Endesa amb la seua millor ratxa de victòries en l’ACB

València Basket afronta les semifinals de la Lliga Endesa amb La Llacuna Tenerife després d'acumular la seua millor ratxa de la temporada en l'ACB, amb sis victòries consecutives.

Escultura de Camilo Sesto genera debat a Alcoi: Fans exigixen la seua instal·lació pública

Una escultura de cos sencer de Camilo Sesto ha provocat controvèrsia a Alcoi, on els seus seguidors demanen que s'instal·le públicament i l'ajuntament planteja requisits legals.

Alvise declara per primera vegada en el Suprem per difusió de PCR falsa de Salvador Illa

L'eurodiputat Alvise declara voluntàriament en el Suprem per la difusió d'un fals test PCR de l'exministre Salvador Illa, amb càrrecs per falsedat i injúries.

Carlos Mazón exigix solucions urgents en la Conferència de Presidents després de crisis en la Comunitat Valenciana

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, reclama amb caràcter urgent major finançament i suport en la Conferència de Presidents a Barcelona, destacant la situació crítica de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Dénia fugitiu belga buscat per agressions i armes il·legals

La Policia Nacional va detindre a Dénia a un fugitiu belga reclamat per agressions greus i possessió il·legal d'armes, després de ser localitzat com a pacient hospitalitzat.

Mor pacient amb ràbia rere mossegada de gos a Àfrica i aïllament en UCI a València

Pacient de 44 anys mor en UCI de València després de contraure ràbia per mossegada de gos a Àfrica. Cas excepcional a Espanya amb només #dos similars des de 2000.

Mor pacient en UCI per ràbia rere mossegada canina a Àfrica

Un home de 44 anys va morir en una UCI de la Comunitat Valenciana per ràbia contreta després de la mossegada d'un gos durant un viatge a Àfrica. No estava vacunat i va rebre immunoglobulina antirràbica durant la seua estada hospitalària.

Alliberades 45 persones víctimes d’explotació laboral en finques agrícoles de cinc comunitats autònomes

La Guàrdia Civil i Policia Nacional han desarticulat una xarxa de tràfic d'éssers humans que explotava laboralment a 45 persones en finques agrícoles de la Comunitat Valenciana, Aragó, Castella i Lleó, Catalunya i Extremadura.