Detenen 17 persones per tràfic de drogues en Elx

Cotxes de luxe

Els detinguts compraven cotxes de luxe com a tapadora | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) una organització dedicada al tràfic de drogues que es publicitava en xarxes socials privades com a servici de ‘telecoca’. Han sigut detingudes 17 persones, 11 d’elles estan en la presó provisional.

 

L’operació va començar davant la sospita de l’existència d’una organització criminal amb una estructura implantada durant anys i formada per un «líder» juntament amb persones de la seua confiança. A través d’este lucratiu negoci, els escalons més baixos de la trama, podrien arribar a guanyar uns 4.500€ al mes.

 

Els agents van descobrir que l’organització obtindria les substàncies estupefaents, principalment cocaïna, a l’engròs i seria distribuïda, d’una banda, a altres traficants de menor escala d’Elx i el Baix Segura i, per un altre, venuda ja tallada a la menuda a consumidors habituals a través d’un telèfon de vendes que tenien presumptament actiu les 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Compra de vehicles de luxe com a tapadora

Esta organització, segons fonts policials, no dubtava en recórrer a la intimidació i a la violència quan veia perillar la seua cartera de clients o quan altres traficants intentaven accedir al seu mercat il·lícit.

 

Utilitzaven com a tapadora un luxós negoci de compravenda de vehicles establit en la ciutat d’Elx en el qual usava a familiars com testaferros per a blanquejar els beneficis obtinguts del tràfic de substàncies estupefaents.

 

Els investigadors van aconseguir identificar al «líder» de l’organització que, a pesar d’estar en la presó, s’encarregava presumptament de la direcció controlant i dirigint les finances, així com els moviments de la droga amb una estructura patrimonial àmplia.

 

17 detinguts i 12 registres

El dia 23 de maig es va detindre a 12 persones, de les quals 11 van ingressar a la presó provisional. En total s’ha detingut a 17 persones i s’han realitzat 12 registres en les localitats d’Elx, Santa Pola i Santomera (Múrcia).

 

En els registres els agents van confiscar més de 300 grams de cocaïna, substància de tall, 2 quilos d’haixix, 50 grams de cristall, gran quantitat d’anabolitzants, 16 vehicles utilitzats per l’organització i més de 32.000 euros en efectiu.

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Levante llançarà este dijous la campanya d’abonaments, que començarà el 8 de juny

El Levante presentarà este dijous la campanya d’abonaments per a la pròxima temporada, que arrancarà el 8 de juny i no admetrà noves altes, prioritzant la fidelització dels actuals abonats.

Parker avisa abans de la Copa: Huesca no té res a perdre i és la seua última bala

James Lewis Parker, lateral argentí del Horneo Alicante, advertix que l BM Huesca arriba als quarts de final de la Copa del Rei sense res a perdre després del descens i que per a molts jugadors el torneig és la seua última oportunitat. El jugador remarca el factor pista i anima l afició alacantina a omplir el pavelló.

Educació titlla d’irreal l’informe econòmic de la Plataforma de Docents en Lluita

La Conselleria d'Educació qualifica d'irreal i poc rigorós l'informe econòmic amb què la Plataforma de Docents en Lluita vol sustentar les seues demandes de reducció de ràtios, climatització de centres i més plantilla, i adverteix que barreja fons ja compromesos, ingressos puntuals i recursos inexistents.

Serveis Socials defensa davant Vox que cap persona vulnerable es quedarà sense atenció

La consellera Elena Albalat defensa en Les Corts uns pressupostos socials de 2.731,8 milions per a 2026 i replica a Vox que la prioritat nacional no deixarà sense atenció cap persona vulnerable. PSPV i Compromís acusen el Consell de retallades i de preparar un model més privatitzat.

El Valencia Femení dissenya el seu projecte per a la Lliga F amb continuïtat i fitxatges estatals

El Valencia Femení ha començat a planificar la plantilla per a la Lliga F amb un projecte continuista, apostant per mantindre el bloc de l’ascens i incorporar sobretot jugadores de l’estat espanyol i, si és possible, valencianes.

L’Elx fa efectiva l’opció de compra del lateral il·licità Buba Sangaré

L’Elx CF ha executat l’opció de compra pactada amb l’AS Roma i incorpora en propietat el defensa il·licità Buba Sangaré, que firma fins a juny de 2031 per a cobrir la baixa d’Álvaro Núñez.

L’Elx fa efectiva l’opció de compra del lateral il·licità Buba Sangaré

L’Elx ha exercit l’opció de compra pactada amb l’AS Roma i es garanteix en propietat el lateral il·licità Buba Sangaré, que signa fins al juny de 2031 per a cobrir la baixa d’Álvaro Núñez.

L’Estació del Nord de València recupera la seua imatge original amb una inversió de 21 milions

L’Estació del Nord de València està en la fase final d’una restauració integral, finançada amb quasi 20,7 milions d’euros del Pla de Recuperació i del Programa 2 % Cultural, que li tornarà la imatge original dissenyada per Demetrio Ribes.