Detenen 17 persones per tràfic de drogues en Elx

Cotxes de luxe

Els detinguts compraven cotxes de luxe com a tapadora | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) una organització dedicada al tràfic de drogues que es publicitava en xarxes socials privades com a servici de ‘telecoca’. Han sigut detingudes 17 persones, 11 d’elles estan en la presó provisional.

 

L’operació va començar davant la sospita de l’existència d’una organització criminal amb una estructura implantada durant anys i formada per un «líder» juntament amb persones de la seua confiança. A través d’este lucratiu negoci, els escalons més baixos de la trama, podrien arribar a guanyar uns 4.500€ al mes.

 

Els agents van descobrir que l’organització obtindria les substàncies estupefaents, principalment cocaïna, a l’engròs i seria distribuïda, d’una banda, a altres traficants de menor escala d’Elx i el Baix Segura i, per un altre, venuda ja tallada a la menuda a consumidors habituals a través d’un telèfon de vendes que tenien presumptament actiu les 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Compra de vehicles de luxe com a tapadora

Esta organització, segons fonts policials, no dubtava en recórrer a la intimidació i a la violència quan veia perillar la seua cartera de clients o quan altres traficants intentaven accedir al seu mercat il·lícit.

 

Utilitzaven com a tapadora un luxós negoci de compravenda de vehicles establit en la ciutat d’Elx en el qual usava a familiars com testaferros per a blanquejar els beneficis obtinguts del tràfic de substàncies estupefaents.

 

Els investigadors van aconseguir identificar al «líder» de l’organització que, a pesar d’estar en la presó, s’encarregava presumptament de la direcció controlant i dirigint les finances, així com els moviments de la droga amb una estructura patrimonial àmplia.

 

17 detinguts i 12 registres

El dia 23 de maig es va detindre a 12 persones, de les quals 11 van ingressar a la presó provisional. En total s’ha detingut a 17 persones i s’han realitzat 12 registres en les localitats d’Elx, Santa Pola i Santomera (Múrcia).

 

En els registres els agents van confiscar més de 300 grams de cocaïna, substància de tall, 2 quilos d’haixix, 50 grams de cristall, gran quantitat d’anabolitzants, 16 vehicles utilitzats per l’organització i més de 32.000 euros en efectiu.

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.

El Consell reclama al Govern central que no limite les competències valencianes sobre la costa

El Consell ha aprovat un informe amb què exigeix al Govern d'Espanya que respecte les competències de la Generalitat en ordenació del territori i del litoral i que paralitze canvis normatius que podrien limitar el marc legal valencià.

Pérez Llorca es reunirà dilluns amb el ministre d’Hisenda al Palau de la Generalitat

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dilluns al Palau amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, per tractar assumptes urgents i rellevants per a la Comunitat Valenciana.

Així canviarà el nou reglament de bous al carrer que entrarà en vigor en 2027

El Consell ha aprovat el nou reglament de bous al carrer, que reforça la seguretat, actualitza els requisits tècnics i sanitaris i entrarà en vigor l’1 de gener de 2027.