Detenen 17 persones per tràfic de drogues en Elx

Cotxes de luxe

Els detinguts compraven cotxes de luxe com a tapadora | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) una organització dedicada al tràfic de drogues que es publicitava en xarxes socials privades com a servici de ‘telecoca’. Han sigut detingudes 17 persones, 11 d’elles estan en la presó provisional.

 

L’operació va començar davant la sospita de l’existència d’una organització criminal amb una estructura implantada durant anys i formada per un «líder» juntament amb persones de la seua confiança. A través d’este lucratiu negoci, els escalons més baixos de la trama, podrien arribar a guanyar uns 4.500€ al mes.

 

Els agents van descobrir que l’organització obtindria les substàncies estupefaents, principalment cocaïna, a l’engròs i seria distribuïda, d’una banda, a altres traficants de menor escala d’Elx i el Baix Segura i, per un altre, venuda ja tallada a la menuda a consumidors habituals a través d’un telèfon de vendes que tenien presumptament actiu les 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Compra de vehicles de luxe com a tapadora

Esta organització, segons fonts policials, no dubtava en recórrer a la intimidació i a la violència quan veia perillar la seua cartera de clients o quan altres traficants intentaven accedir al seu mercat il·lícit.

 

Utilitzaven com a tapadora un luxós negoci de compravenda de vehicles establit en la ciutat d’Elx en el qual usava a familiars com testaferros per a blanquejar els beneficis obtinguts del tràfic de substàncies estupefaents.

 

Els investigadors van aconseguir identificar al «líder» de l’organització que, a pesar d’estar en la presó, s’encarregava presumptament de la direcció controlant i dirigint les finances, així com els moviments de la droga amb una estructura patrimonial àmplia.

 

17 detinguts i 12 registres

El dia 23 de maig es va detindre a 12 persones, de les quals 11 van ingressar a la presó provisional. En total s’ha detingut a 17 persones i s’han realitzat 12 registres en les localitats d’Elx, Santa Pola i Santomera (Múrcia).

 

En els registres els agents van confiscar més de 300 grams de cocaïna, substància de tall, 2 quilos d’haixix, 50 grams de cristall, gran quantitat d’anabolitzants, 16 vehicles utilitzats per l’organització i més de 32.000 euros en efectiu.

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.

Nou pont sobre el barranc del Poyo a Paiporta amb quasi 9 milions d’euros europeus

Paiporta destinarà 8,97 milions del Pla EDIL DANA a construir un nou pont sobre el barranc del Poyo, vivendes socials i un centre intergeneracional, a més de millores de mobilitat.

El PSPV es desmarca de la concentració de suport a Ceuta convocada per PP i Vox

Diana Morant ha confirmat que el PSPV-PSOE no participarà en la concentració de dimecres en suport a Ceuta, que associa a PP i Vox, i ha reivindicat una resposta centrada en la crisi humanitària i la protecció de la infància.

Pérez Llorca acusa Compromís de “contradicció” per recórrer lleis valencianes al Constitucional

El president Juanfran Pérez Llorca considera “molt contradictori” que Compromís es declare nacionalista i recórrega davant el Constitucional les lleis aprovades a la Comunitat Valenciana dins de les seues competències.