Detenen 17 persones per tràfic de drogues en Elx

Cotxes de luxe

Els detinguts compraven cotxes de luxe com a tapadora | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) una organització dedicada al tràfic de drogues que es publicitava en xarxes socials privades com a servici de ‘telecoca’. Han sigut detingudes 17 persones, 11 d’elles estan en la presó provisional.

 

L’operació va començar davant la sospita de l’existència d’una organització criminal amb una estructura implantada durant anys i formada per un «líder» juntament amb persones de la seua confiança. A través d’este lucratiu negoci, els escalons més baixos de la trama, podrien arribar a guanyar uns 4.500€ al mes.

 

Els agents van descobrir que l’organització obtindria les substàncies estupefaents, principalment cocaïna, a l’engròs i seria distribuïda, d’una banda, a altres traficants de menor escala d’Elx i el Baix Segura i, per un altre, venuda ja tallada a la menuda a consumidors habituals a través d’un telèfon de vendes que tenien presumptament actiu les 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Compra de vehicles de luxe com a tapadora

Esta organització, segons fonts policials, no dubtava en recórrer a la intimidació i a la violència quan veia perillar la seua cartera de clients o quan altres traficants intentaven accedir al seu mercat il·lícit.

 

Utilitzaven com a tapadora un luxós negoci de compravenda de vehicles establit en la ciutat d’Elx en el qual usava a familiars com testaferros per a blanquejar els beneficis obtinguts del tràfic de substàncies estupefaents.

 

Els investigadors van aconseguir identificar al «líder» de l’organització que, a pesar d’estar en la presó, s’encarregava presumptament de la direcció controlant i dirigint les finances, així com els moviments de la droga amb una estructura patrimonial àmplia.

 

17 detinguts i 12 registres

El dia 23 de maig es va detindre a 12 persones, de les quals 11 van ingressar a la presó provisional. En total s’ha detingut a 17 persones i s’han realitzat 12 registres en les localitats d’Elx, Santa Pola i Santomera (Múrcia).

 

En els registres els agents van confiscar més de 300 grams de cocaïna, substància de tall, 2 quilos d’haixix, 50 grams de cristall, gran quantitat d’anabolitzants, 16 vehicles utilitzats per l’organització i més de 32.000 euros en efectiu.

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.