Detenen 17 persones per tràfic de drogues en Elx

Cotxes de luxe

Els detinguts compraven cotxes de luxe com a tapadora | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) una organització dedicada al tràfic de drogues que es publicitava en xarxes socials privades com a servici de ‘telecoca’. Han sigut detingudes 17 persones, 11 d’elles estan en la presó provisional.

 

L’operació va començar davant la sospita de l’existència d’una organització criminal amb una estructura implantada durant anys i formada per un «líder» juntament amb persones de la seua confiança. A través d’este lucratiu negoci, els escalons més baixos de la trama, podrien arribar a guanyar uns 4.500€ al mes.

 

Els agents van descobrir que l’organització obtindria les substàncies estupefaents, principalment cocaïna, a l’engròs i seria distribuïda, d’una banda, a altres traficants de menor escala d’Elx i el Baix Segura i, per un altre, venuda ja tallada a la menuda a consumidors habituals a través d’un telèfon de vendes que tenien presumptament actiu les 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Compra de vehicles de luxe com a tapadora

Esta organització, segons fonts policials, no dubtava en recórrer a la intimidació i a la violència quan veia perillar la seua cartera de clients o quan altres traficants intentaven accedir al seu mercat il·lícit.

 

Utilitzaven com a tapadora un luxós negoci de compravenda de vehicles establit en la ciutat d’Elx en el qual usava a familiars com testaferros per a blanquejar els beneficis obtinguts del tràfic de substàncies estupefaents.

 

Els investigadors van aconseguir identificar al «líder» de l’organització que, a pesar d’estar en la presó, s’encarregava presumptament de la direcció controlant i dirigint les finances, així com els moviments de la droga amb una estructura patrimonial àmplia.

 

17 detinguts i 12 registres

El dia 23 de maig es va detindre a 12 persones, de les quals 11 van ingressar a la presó provisional. En total s’ha detingut a 17 persones i s’han realitzat 12 registres en les localitats d’Elx, Santa Pola i Santomera (Múrcia).

 

En els registres els agents van confiscar més de 300 grams de cocaïna, substància de tall, 2 quilos d’haixix, 50 grams de cristall, gran quantitat d’anabolitzants, 16 vehicles utilitzats per l’organització i més de 32.000 euros en efectiu.

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alacant.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.