20.6 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

Detenen 17 persones per tràfic de drogues en Elx

Cotxes de luxe

Els detinguts compraven cotxes de luxe com a tapadora | Policia Nacional

 

Agents de la Policia Nacional han desmantellat en Elx (el Baix Vinalopó, Alacant) una organització dedicada al tràfic de drogues que es publicitava en xarxes socials privades com a servici de ‘telecoca’. Han sigut detingudes 17 persones, 11 d’elles estan en la presó provisional.

 

L’operació va començar davant la sospita de l’existència d’una organització criminal amb una estructura implantada durant anys i formada per un «líder» juntament amb persones de la seua confiança. A través d’este lucratiu negoci, els escalons més baixos de la trama, podrien arribar a guanyar uns 4.500€ al mes.

 

Els agents van descobrir que l’organització obtindria les substàncies estupefaents, principalment cocaïna, a l’engròs i seria distribuïda, d’una banda, a altres traficants de menor escala d’Elx i el Baix Segura i, per un altre, venuda ja tallada a la menuda a consumidors habituals a través d’un telèfon de vendes que tenien presumptament actiu les 24 hores els 365 dies de l’any.

 

Compra de vehicles de luxe com a tapadora

Esta organització, segons fonts policials, no dubtava en recórrer a la intimidació i a la violència quan veia perillar la seua cartera de clients o quan altres traficants intentaven accedir al seu mercat il·lícit.

 

Utilitzaven com a tapadora un luxós negoci de compravenda de vehicles establit en la ciutat d’Elx en el qual usava a familiars com testaferros per a blanquejar els beneficis obtinguts del tràfic de substàncies estupefaents.

 

Els investigadors van aconseguir identificar al «líder» de l’organització que, a pesar d’estar en la presó, s’encarregava presumptament de la direcció controlant i dirigint les finances, així com els moviments de la droga amb una estructura patrimonial àmplia.

 

17 detinguts i 12 registres

El dia 23 de maig es va detindre a 12 persones, de les quals 11 van ingressar a la presó provisional. En total s’ha detingut a 17 persones i s’han realitzat 12 registres en les localitats d’Elx, Santa Pola i Santomera (Múrcia).

 

En els registres els agents van confiscar més de 300 grams de cocaïna, substància de tall, 2 quilos d’haixix, 50 grams de cristall, gran quantitat d’anabolitzants, 16 vehicles utilitzats per l’organització i més de 32.000 euros en efectiu.

L’operació ha sigut duta a terme per agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial de la Comissaria de la Policia Nacional d’Alacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La selecció argentina entrenarà a portes obertes el dijous en el Martínez Valero

La selecció argentina realitzarà el dijous un entrenament a portes obertes en el Martínez Valero. La sessió començarà a les 10.30, amb portes des de les 9.30.

El València iguala la seua pitjor ratxa sense guanyar de l’últim any

L'empat davant el Betis a Mestalla prolonga a set els partits sense victòria del València, que iguala la seua pitjor ratxa de l'últim any amb 4 derrotes i 3 empats.

El Torrent es mesurarà al Betis en la Copa

El Torrent, de Segona RFEF, s'enfrontarà al Betis en la segona ronda de la Copa del Rei, a partit únic en la primera setmana de desembre. Llevant, Elx, Vila-real, València i Eldense també coneixen les seues creus.

Juanfran Pérez Llorca, mà dreta de Mazón, proposat per a rellevar-ho en la Generalitat

El PP proposa a Juanfran Pérez Llorca per a succeir a Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat. Alcalde de Finestrat, secretari general del PPCV i síndic en Les Corts, arriba amb un perfil negociador clau per a la investidura.

Vox insistix que l’important són les polítiques després de la proposta del PP per a rellevar a Mazón

Ignacio Garriga ha reiterat que el focus està en les mesures, no en els noms, després que el PP haja proposat a Juan Francisco Pérez Llorca per a substituir a Carlos Mazón. Vox ha evitat valorar el relleu fins a tindre informació 'de primera mà' i ha subratllat la urgència de la reconstrucció després de la DANA.

Feijóo designa a Pérez Llorca com a candidat a la Presidència de la Generalitat

Feijóo ha comunicat que Juan Francisco Pérez Llorca serà el candidat del PP per a substituir a Carlos Mazón al capdavant de la Generalitat Valenciana. El PPCV informarà a Vox i a la resta de grups en Les Corts.

El PSPV titlla d’indigne que les víctimes de la DANA no puguen assistir a la comissió de Mazón

El PSPV ha denunciat que les associacions de víctimes de la DANA no puguen acudir a la comissió en la qual compareixerà Mazón i ha registrat una protesta formal. Compromís ha criticat que es prevalga a assessors del president en els seients reservats per a convidats.

Torrevieja relleva a Benidorm i acollirà el Low Festival en l’estiu de 2026

Torrevieja acollirà el Low Festival en 2026 després de l'adeu a Benidorm. El parc Antonio Soria serà el recinte i les dates es concretaran este matí.