15.7 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

Basset qualifica de ‘incomprensible’ el retard en l’enviament del Es-Alert

L’ex inspector cap del Consorci Provincial de Bombers i comandament operatiu durant la gestió de la DANA ha qualificat de ‘incomprensible‘ el retard en l’enviament del Es-Alert que havia d’advertir a la població del perill d’inundació. Al seu juí, un missatge concebut per a avisar de manera massiva i en minuts es va demorar fins a perdre eficàcia en les primeres hores crítiques.

Segons ha explicat, ja existia una proposta consensuada en el Cecopi a partir del text d’alerta que ell mateix va plantejar a les 18.13. No obstant això, l’avís no es va remetre als telèfons mòbils fins a les 20.11, un lapse de quasi dos hores que, en un episodi de pluges intenses, reduïx el marge per a prendre mesures preventives immediates com evitar desplaçaments, protegir estris en baixos o tancar accessos compromesos.

Retard de dos hores

Basset ha subratllat que la proposta estava acordada a la sala de coordinació i que, per tant, la decisió operativa no havia d’estar oberta. En eixe context, ha sostingut que la demora no es correspon amb la urgència d’un sistema dissenyat per a activar conductes d’autoprotecció en qüestió de minuts i facilitar el treball dels equips d’emergència sobre el terreny.

El comandament de bombers, ja jubilat, està declarant este dimecres com a testimoni davant la jutgessa que instruïx la causa penal oberta per la gestió de la DANA. En la seua declaració, ha considerat que no va resultar útil per a l’emergència el desplaçament de la consellera de Justícia i Interior a Carlet el matí del 29 d’octubre.

Al seu entendre, des del punt de vista tècnic la titular del departament hauria d’haver romàs centrada en la gestió des del centre de coordinació, perquè aquella visita no va aportar a la resposta i es va realitzar en un vehicle no apropiat per a zones inundades, un detall que, segons ha remarcat, evidència una falta d’adequació a les condicions del terreny en ple episodi de pluges.

Últimes notícies

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.

Els familiars de la jove assassinada de 18 punyalades demanen la màxima pena per a fer justícia

La família de la víctima d'Alcoi s'ha concentrat davant l'Audiència Provincial durant la tercera sessió del juí per a reclamar la pena màxima. Consideren clau la declaració d'una amiga que va traslladar missatges enviats mentres la jove era agredida.

Benidorm creu que pagar 350 milions pel sòl de Serra Gelada no serà la ruïna

L'alcalde ha garantit que acatarà la Justícia i que la indemnització pel APR-7 de Serra Gelada no abocarà al consistori a la ruïna ni a una intervenció estatal. L'Ajuntament estudia les seues opcions legals i com afrontar-lo sense pujar impostos.

Compromís demana canviar el nom de l’auditori Julio Iglesias de Benidorm

Compromís ha sol·licitat canviar de nom l'auditori Julio Iglesias de Benidorm i revisar altres honors a l'artista després d'obrir-se una investigació per presumpte assetjament i agressió sexual. PP i PSPV-PSOE demanen prudència i esperar als avanços judicials.

Montero negociarà amb tots els partits per a tirar avant el nou finançament autonòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda ha assegurat que obrirà converses amb tots els grups per a impulsar la llei que desenrotlle el nou model. Fixa un calendari per a aprovar-la abans de cap d'any i que entre en vigor en 2027.

Benidorm afronta una indemnització de 350 milions per Serra Gelada després del revés del TC

El Constitucional ha inadmés l'empara del consistori i acosta l'execució d'una indemnització superior a 350 milions pel APR-7 de Serra Gelada. La xifra duplica el pressupost municipal i deriva de convenis subscrits des de 2003 i d'una cadena de decisions judicials.

Montero nega que el nou model de gestió pretenga trossejar l’Agència Tributària

Montero ha negat que el nou model de gestió tributària busque 'trossejar l'Agència Tributària' i ha defés un treball en xarxa per a millorar el servici i el control del frau.

Rovira acusa a Montero de no aportar dades noves sobre el finançament autonòmic

Rovira ha criticat que la reunió del CPFF no haja servit per a concretar la reforma del finançament autonòmic. Reivindica un fons transitori per a la Comunitat Valenciana.