17.1 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Acaba en una batalla campal una macrofesta il·legal amb unes 2.000 persones

Brussel·les es va convertir el dissabte en un focus d’infecció per coronavirus, ja que es va celebrar una macrofesta il·legal en un bosc urbà de la capital belga, i que va tindre que desallotjar la policia.

Esta és la segona festa que es convoca en un mes, amb aire reivindicatiu després de mesos de restriccions per la pandèmia del coronavirus, sense respectar les mesures sanitàries i malgrat la prohibició de les autoritats.
Fent cas omís de la policia unes 2.000 persones es van concentrar en un parc, per la qual cosa uns 500 agents van haver d’intervindre.

Llançament d’objectes contra els agents

 

Després de contrastar que “les mesures sanitàries no es respectaven en el Bois de la Cambre”, la Policia de Brussel·les va anunciar en el seu compte de Twitter que anava a evacuar el lloc poc abans de procedir a fer-lo.

Malgrat l’avís, alguns esvalotadors van començar a llançar-los pedres i material pirotècnic, a més de calar foc a poals de fem i a branques amb les quals van fer fogueres.

La majoria dels concentrats, d’edats molt heterogènies, van tractar d’interposar-se entre els provocadors i la policia, que finalment va carregar contra els primers amb canons d’aigua i gasos lacrimògens.

Últimes notícies

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.

Baldoví acusa a Mazón de ser un president indigne fins a l’últim dia

Baldoví ha acusat a Mazón d'intentar difuminar la seua culpa per la DANA i de faltar al respecte a les Corts i a les víctimes al no registrar la seua renúncia. Ha advertit que, segons ell, Vox decidirà el relleu en la Generalitat.

Víctimes de la DANA veuen la dimissió de Mazón com primer pas i demanen presó

Col·lectius d'afectats han celebrat la renúncia com un èxit de la dignitat valenciana, però han advertit que seguiran fins a depurar responsabilitats penals i polítiques.

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.