Les universitats valencianes oferixen 31 beques de pràctiques per a estudiants amb discapacitat

Les universitats de la Comunitat Valenciana oferixen 31 places de pràctiques laborals remunerades per a persones amb discapacitat, dins del programa de Beques Fundación ONCE-Crue Universidades Españolas. Esta iniciativa té com a objectiu millorar la carrera professional dels universitaris amb discapacitat i facilitar-los l’accés a una primera experiència laboral.

En la seua onzena edició, el programa ha comptat amb la cofinançació del Fons Social Europeu. Esta ajuda s’emmarca en el Programa FSE+ d’Inclusió Social, Garantia Infantil i Lluita contra la Pobresa 2021-2027, segons ha informat Fundación ONCE.

Distribució de places a les universitats valencianes

De les 31 places disponibles en la Comunitat Valenciana, 10 corresponen a la Universitat de València. La Universitat Jaume I de Castelló oferix 6 beques, mentres que la Universitat Catòlica de Valencia Sant Vicente Mártir en disposa de 5.

La Universitat d’Alacant i la Universitat Politècnica de València compten amb 4 places cadascuna. Finalment, la Universidad Miguel Hernández d’Elx oferix 2 beques per als seus estudiants amb discapacitat.

Cada beca està dotada amb 2.000 euros per alumne en pràctiques. Les universitats han de destinar estos fons a la remuneració dels estudiants, a la Seguretat Social i a altres gastos de gestió vinculats a les estades.

Els universitaris poden rebre fins a un màxim de 600 euros al mes durant tres mesos. La resta de l’import cobrix les cotitzacions i els costos administratius associats al desenvolupament de les pràctiques.

Àmbit del programa i terminis de sol·licitud

Com en cursos anteriors, la iniciativa permetrà que 316 estudiants amb discapacitat de tot l’Estat puguen fer pràctiques externes. Este alumnat ha d’estar matriculat en universitats espanyoles associades a Crue Universidades Españolas o en centres adscrits.

Els estudiants interessats tenen de termini fins al 30 de novembre de 2026 per a presentar la seua sol·licitud a través de la web de beques de Fundación ONCE. No obstant això, cada universitat pot establir terminis interns propis, que poden avançar esta data límit.

Les pràctiques tindran una duració de tres mesos i podran desenvolupar-se en diversos tipus d’entitats. S’inclouen grans empreses, pimes, microempreses, entitats de l’economia social i del tercer sector, així com altres institucions i organismes públics o privats.

El període de pràctiques podrà començar l’endemà de la resolució d’aprovació de les persones becades. Les estades podran realitzar-se fins al 31 de desembre de 2027, fet que oferix un ampli marge d’organització a estudiants i entitats.

Requisits per a accedir a les beques

Podran beneficiar-se d’estes pràctiques en empreses els alumnes universitaris amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33 %. A més, han d’estar matriculats en grau o màster, oficial o propi, en una universitat espanyola, fundació universitària o centre adscrit.

El programa establix criteris de prioritat per a ordenar les sol·licituds. Es donarà preferència als estudiants de l’últim curs que hagen superat més del 50 % dels crèdits del grau o del màster corresponent.

Estos estudiants prioritaris no han d’haver gaudit encara de pràctiques acadèmiques. La valoració final dependrà del criteri de cada universitat o centre adscrit, que ordenarà les peticions segons els seus procediments interns.

Últimes notícies

La temporada 2026-2027 de Les Arts arranca amb una nova ‘Carmen’ de Ted Huffman

El Palau de les Arts Reina Sofía alça este divendres el teló de la temporada 2026-2027 amb una nova producció de ‘Carmen’ de Georges Bizet, dirigida escènicament per Ted Huffman i amb direcció musical de Michele Spotti.

Un jutjat investiga l’alcalde de Villena i la directora del museu pel robatori del Tresor

Un jutjat de Villena ha obert diligències pel robatori del Tresor de Villena contra l’alcalde, Fulgencio Cerdán, i la directora del museu Muvi arran d’una denúncia per danys per imprudència.

Les acampades per la crisi de la vivenda s’estenen per diverses ciutats d’Espanya

Activistes han iniciat acampades en places cèntriques de ciutats com Madrid, València, Barcelona o Sevilla per denunciar la crisi de la vivenda i donar suport a la mobilització de la Puerta del Sol.

Quasi la mitat de majors veu difícil accedir a ajuda psicològica

Un estudi del Observatorio Social de la Fundación 'la Caixa' revela que el 45 % de les persones de 60 a 75 anys veu difícil accedir a recursos de salut mental, amb més obstacles percebuts en el tram de 60 a 64 anys i un gran desconeixement de les línies telefòniques d’ajuda.

Més de 23.000 signatures reclamen a Les Corts aules climatitzades tot l’any

Famílies i direccions de centres han registrat en Les Corts una ILP avalada per més de 23.000 signatures per a exigir un pla estable de climatització sostenible en totes les aules. Critiquen les ajudes autonòmiques actuals, que consideren curtes i repartides de manera aleatòria.

Bernabé reclama una confrontació total contra la violència de gènere i critica que es negocie

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, defensa una resposta ferma contra la violència de gènere i critica que es convertisca en moneda de canvi política davant els últims crims masclistes.

Bernabé alerta que no li sorprendria un dosier del PP sobre Pérez Llorca

Pilar Bernabé assegura que no li sorprendria que el PP tinguera un dosier sobre Juanfran Pérez Llorca i advertix que, si actuen així entre ells, poden fer-ho també amb la resta.

El PP vol retirar el model de finançament autonòmic i obrir un nou debat multilateral

El PP ha proposat en el debat sobre l’estat de la Comunitat Valenciana retirar la proposta actual de finançament autonòmic i obrir un nou procés multilateral, a més de reclamar més inversions contra episodis de pluges extremes i reforç de la seguretat a la costa valenciana.