12.4 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha qüestionat que Alberto Núñez Feijóo estiguera tan informat com va dir sobre la DANA i ha emmarcat la citació del líder del PP com a testimoni en la causa que investiga la seua gestió en una falta de coherència del relat popular. Al seu juí, el missatge que es va traslladar llavors no se sosté amb les dades que ara afloren.

Bernabé ha afirmat que, com la mentida és ‘estructural‘ en el PP, ‘hauran d’eixir tots a passejar per a comptar, perquè van dir una cosa que ara sembla que no va ser’. Amb eixa expressió ha estés la crítica més enllà de Feijóo i l’ha dirigida al conjunt del partit, al qual ha emplaçat a assumir responsabilitats polítiques.

Crítiques a la versió de Feijóo

La delegada ha recordat que Feijóo va comparéixer en el Centre de Coordinació d’Emergències després de la DANA i va assegurar que des del 28 d’octubre estava informat en temps real. Segons Bernabé, ara ‘sembla que no estava tan informat ni que era tan real el que ens estava comptant’, la qual cosa, al seu entendre, debilita la credibilitat d’aquella compareixença i alimenta la necessitat d’aclarir decisions i comunicacions durant l’episodi.

Ha sostingut que la citació com a testimoni per part de la jutgessa de Catarroja, que instruïx la causa penal sobre la gestió de la DANA, reforça eixa exigència d’explicacions. En la seua anàlisi, el contrast entre l’afirmat llavors i el que hui es coneix obliga el PP a revisar el seu relat i a oferir un tancament polític a la crisi.

Segons Bernabé, la mentida és ‘un fet estructural en el Partit Popular, començant pel president del seu partit, Alberto Núñez Feijóo, i acabant per tots els que s’estan escudant en un aforament a Carlos Mazón amb un sou blindat a més per a no treballar’. Amb esta acusació ha assenyalat una estratègia de protecció interna que, en la seua opinió, el partit hauria de corregir si vol recuperar credibilitat.

La delegada ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que demane a Mazón l’acta de diputat per a enviar un missatge clar d’assumpció d’errors. Ha defés que, si ho fa, ‘tindrà el reconeixement públic d’una societat que entendrà que realment han aprés de l’error més greu’.

Bernabé ha insistit que eixe gest seria la prova d’un aprenentatge real i d’una depuració efectiva. ‘Si no ho fan, no estan reconeixent errors i no estan prenent les decisions polítiques i la depuració política que necessita esta comunitat’, ha assegurat, situant la responsabilitat en la direcció del PP per a tancar la crisi amb decisions concretes.

Últimes notícies

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.

Castelló manté les classes del dilluns i activa el protocol en la Marjalería

L'Ajuntament ha mantingut l'activitat lectiva prevista per al dilluns malgrat l'alerta taronja per pluges i ha activat el protocol en la Marjalería. La reunió del Cecopal ha incorporat mesures preventives com el tancament de la Pineda del Grau.

La Universitat de València suspén les classes presencials este dilluns fins a les 15.00

La UV ha declarat el nivell d'emergència 2 i ha suspés la docència presencial este dilluns fins a les 15.00. Les classes passen a format en línia quan siga possible.

Emergències manté l’alerta roja per pluges en el litoral de València i demana evitar zones inundables

Es mantenen els avisos per pluges intenses en el litoral de València. Aemet preveu rebaixar a taronja a partir de les 06.00, però persistixen riscos per zones.

València suspén les classes en 32 centres i en tres pedanies del sud per l’alerta taronja

L'Ajuntament ha suspés l'activitat docent este dilluns en 32 centres situats en zones inundables i a la Torre, Castellar-Oliveral i Forn d'Alcedo per l'alerta taronja. En El Saler i Pinedo els centres obriran sense docència.

L’episodi de pluges ha deixat 146,4 l/m² a La Font d’en Carròs i ha motivat tancaments preventius

L'episodi de pluges ha descarregat amb especial intensitat en el litoral de València, amb un màxim de 146,4 l/m² a La Font d'en Carròs. Diversos municipis han tancat instal·lacions i han suspés activitats a l'aire lliure de manera preventiva.

La UPV suspén les classes presencials este dilluns a València i Gandia fins a les 14.00

La UPV ha suspés les classes presencials en Vera (València) i Gandia fins a les 14.00 d'este dilluns per l'alerta roja. Alcoi continua presencial amb opció en línia i revisió a les 9.00

Aemet manté l’avís roig en el litoral de València fins a les 6 del dilluns

Aemet manté l'avís roig per pluges molt intenses en la costa de València fins a les 6 del dilluns, amb el risc de mànegues marines i xicotets tornados. El litoral nord baixarà a taronja des de les 6 fins a les 12 del dilluns i hi haurà altres avisos a Castelló i Alacant.