Pérez Llorca i Pedro Sánchez es reuniran el 17 de desembre per a impulsar la reconstrucció després de la DANA

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, es reunirà dimecres que ve 17 de desembre amb el president del Govern, Pedro Sánchez, en La Moncloa per a abordar una major col·laboració entre administracions i agilitzar la reconstrucció de la Comunitat Valenciana després de la DANA.

Segons ha avançat la Generalitat, traslladarà la importància de constituir una Comissió Mixta entre el Govern d’Espanya, la Generalitat, els ajuntaments, la Federació Valenciana de Municipis i Províncies (FVMP) i la Diputació de València. L’objectiu és coordinar la recuperació i canalitzar les demandes dels municipis damnificats per la DANA, compartint informació, unificant criteris i fixant prioritats comunes per a obres i ajudes amb la finalitat d’evitar duplicitats i colls de botella administratius.

Comissió Mixta i agenda econòmica

Una coordinació d’este tipus facilitaria avaluar els danys de manera homogènia, activar recursos amb major rapidesa i oferir una resposta més clara a veïns i empreses afectades. També permetria un seguiment conjunt dels terminis, la traçabilitat de les ajudes i la priorització d’actuacions urgents allí on l’impacte ha sigut major, reforçant la cooperació entre els diferents nivells de l’administració.

Pérez Llorca ha incidit en la seua aposta pel ‘diàleg, el consens i l’entesa’ entre totes les administracions implicades en la reconstrucció. Amb eixa premissa, busca una resposta conjunta i a l’altura de les necessitats de la ciutadania, de manera que la reconstrucció combine urgència en l’execució amb previsió i control per a assegurar resultats efectius sobre el terreny.

Així mateix, exposarà altres reivindicacions que ha considerat ‘prioritàries’, com el finançament autonòmic i el fons d’anivellament ‘per a corregir el dèficit estructural en este àmbit que patixen els valencians, alacantins i castellonencs’, així com ‘l’aigua que mereix’ la Comunitat Valenciana. L’actualització del sistema de finançament i l’existència d’un fons d’anivellament són claus per a sostindre els servicis públics i atendre els costos extraordinaris derivats de l’emergència, mentres que una planificació hídrica adequada és essencial per a garantir la disponibilitat d’aigua en tot el territori.

La cita en La Moncloa es planteja com un pas per a canalitzar una cooperació estable entre administracions, amb compromisos i terminis que donen certitud als municipis afectats i acceleren la recuperació després de la DANA.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.

El ciclista Jaume Guardeño, en l’UCI després de xocar amb un cotxe mentres entrenava

El ciclista alacantí Jaume Guardeño roman en l'UCI de l'hospital Tauli de Sabadell amb lesions greus després de col·lidir amb un cotxe durant un entrenament.

Raig i Elx es juguen mitja permanència a Vallecas

Raig i Elx s'enfronten a Vallecas en un xoc directe per la permanència, amb només quatre punts de diferència i l'oportunitat de deixar molt tocat a un rival directe.

Sarabia reclama un futbol més exemplar per a la joventut davant els càntics racistes

Eder Sarabia demana que el futbol siga un espai més exemplar per a la joventut i reclama respecte enfront del racisme i la xenofòbia després dels càntics racistes en el partit España-Egipte.

Quinze detinguts per una estafa de quasi 200.000 euros en combustible després de suplantar a empreses

La Guàrdia Civil ha desarticulat una organització que va defraudar més de 196.000 euros en combustible i material en fer-se passar per empreses reals i contractar targetes de carburant.

Que bé viuríem sense accents gràfics

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parlasobre l’accent de València/Valéncia' que utilitza el cas de Mónica Oltra per a discutir el model lingüístic valencià i la batalla ideològica que hi ha darrere

L’interior de València frega el ple per Setmana Santa i Benidorm lidera la costa

Els hotels de l'interior de la província de València aconseguixen una previsió d'ocupació del 87,4% entre Dijous Sant i Dilluns de Pasqua, mentres que Benidorm se situa al capdavant del litoral amb un 81,7%. El conjunt de la Comunitat Valenciana afronta la Setmana Santa amb una demanda elevada i marge per a millorar amb les reserves d'última hora.

Gayà celebra els seus 401 partits amb el València: del xiquet en la graderia al capità a Mestalla

José Luis Gayà aconseguix els 401 partits amb el València i es consolida com a sèptim jugador amb més partits en la història del club, orgullós de passar de la graderia a defendre l'escut.