Mastodon
22.1 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Borriana se suma a la protesta del sector pesquer pel Pla de Demersals de la Unió Europea

L’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, i el president de la Confraria de Pescadors de Borriana, Rafa Mesado, s’han sumat este divendres a l’acte convocat a Castelló per la Comissió Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana, COINCOPESCA, en protesta pel Pla de Demersals que està aplicant la Unió Europea i que consideren que perjudicarà seriosament el futur de la pesca de proximitat en la Comunitat Valenciana.

En la concentració en el port pesquer de Castelló s’han fet sentir les protestes de mariners, patrons i treballadors de les confraries de la província i dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb port, davant un pla que qualifiquen d’“insostenible”, perquè “arruïnarà al sector, dificultarà la viabilitat de les confraries i destruirà nombrosos llocs de treball”.

Maria Josep Safont ha defensat la pesca artesanal d’arts menors, “molt present en el litoral mediterrani de la Comunitat Valenciana”, i ha manifestat que el Pla de demersals de la UE a Borriana pot suposar “la ruïna del sector a curt termini, per les parades forçoses anunciades per a la flota d’arrossegament que deixaran les llotges desabastides de peix durant molts dies i, per tant, de subhastes i de compradors”.

Per a l’alcaldessa, les modalitats de pesca artesanal a Borriana, tresmall i palangre, “són els principals interessats en la sostenibilitat i són respectuoses amb el medi marí sense causar-li cap perjudici, ja que ells són els primers interessats en la seua conservació amb un impacte nul sobre les prades fanerògames”.

A més, ha assegurat que el pla europeu suposaria “la puntilla per a acabar amb la pesca d’arrossegament en la localitat, una modalitat que ja ha patit el seu calvari amb el pas d’una flota de 35 vaixells a 7 en l’actualitat”, al que Vicent Aparisi ha afegit, els perjudicis socioeconòmics del pla europeu que suposarà “la ruïna i desaparició de la flota d’arts menors de Borriana, de la qual depenen directament prop de 30 famílies”.

Tant el sector pesquer de Borriana com el consistori han reclamat “un nou pla de gestió viable i aplicable que no pose en perill ni el sector, ni les confraries, ni un sistema de pesca tradicional que s’ha sabut autoregular al llarg del temps” perquè, segons han defensat, “la modalitat de pesca d’arrossegament és sostenible i ho ha sigut des de temps immemorials en el litoral valencià”.

En l’acte de protesta, el president de la Coincopesca, Sergio Albiol, ha sigut l’encarregat de llegir el manifest conjunt en una jornada d’atur en la qual participen 600 pescadors d’arrossegament, entre mariners i patrons de 180 embarcacions d’esta modalitat de la Comunitat Valenciana. Les protestes s’han visibilitzat també en els ports pesquers de Cullera i la Vila Joiosa.

Últimes notícies

Mazón reivindica la fortalesa de l’economia valenciana després de la DANA i crida a no baixar la mirada

Mazón va defendre que l'economia valenciana ha resistit i crescut després de la DANA del 29 d'octubre, que va danyar el 20% dels actius en les zones afectades. Va reivindicar suport empresarial, va anunciar menys burocràcia i rebaixes fiscals, i va lamentar absències en la gala de la Nit de l'Economia Valenciana.

Manzanares cancel·la els seus compromisos després de fracturar-se una costella

José María Manzanares patix la fractura de l'octava costella esquerra i és baixa a Guadalajara, Salamanca, Nimes i Lorca. Marco Pérez li substituirà a Guadalajara.

Cos destaca que l’esforç empresarial ha permés eixir sense cicatrius del xoc aranzelari

Carlos Cuerpo enaltix a València la resiliència d'empreses i treballadors i eleva el creixement al 2,7%, amb consum i inversion com a motors. Parla d'un canvi estructural recolzat en un mercat laboral robust i en la modernizacion productiva.

Morata, president de Cambra València, reclama estabilitat i un projecte comú per a Espanya

José Vicente Morata alerta d'una polarització estructural que frena consensos i demana marcs estables per a les empreses. Reivindica autonomia estratègica i inversió en I+D i infraestructures.

La calor persistix en la Comunitat Valenciana i Ademuz frega els 36 graus

La Comunitat Valenciana encadena una altra jornada de calor estiuenca a menys d'una setmana de la tardor. Ademuz frega 36 °C i les capitals queden prop de 30 °C, amb pics locals encara majors.

Sánchez presenta demà el pla d’inversions d’Aena per als aeroports espanyols

Sánchez detallarà a Alacant-Elx el nou pla d'Aena per a la xarxa aeroportuària, amb xifres que el Govern anticipa com a elevades i amb el DAURA III en l'horitzó.

Tretze municipis se sumen al pla de la Generalitat per a reparar el clavegueram després de la dana

Tretze municipis s'adherixen al pla de la Generalitat per a arreglar el clavegueram danyat per la dana. Vaersa centralitza la contractació d'obres per 134,75 milions.

Mor un home després d’autolesionar-se amb una navaixa després d’agredir a un altre a Sant Joan

Un home de 53 anys va morir a Sant Joan després de tallar-se el coll amb una navaixa després d'agredir amb un pal a un altre de 48 anys. La investigació apunta a una disputa laboral com a detonant.