Alerten per un caimà menut a la vora del riu Vinalopó a Sax i activen un dispositiu de busca

La Policia Local de Sax ha alertat este 13 de juliol de la possible presència d’un caimà de menut tamany a la ladera del riu Vinalopó i ha activat el protocol per a la seua localització i captura per part dels servicis competents.

Segons ha detallat el cos policial a través de les seues xarxes socials, l’avís ha arribat després que una persona haja assegurat haver vist el rèptil en una zona de la llera del riu. Davant d’esta situació, s’han coordinat les actuacions necessàries per a comprovar l’avistament i, si es confirma, retirar l’animal amb seguretat.

La Policia Local ha remarcat que la prioritat és garantir la seguretat de les persones i, alhora, evitar posar en risc l’animal. Per això, ha insistit que la ciutadania no intente intervindre pel seu compte si el veu.

Recomanacions si es veu l’animal

El cos policial ha recomanat que, en cas de vore el suposat caimà, es mantinga la calma i no s’intente acostar-se a ell sota cap concepte. També ha demanat no intentar capturar-lo ni tampoc espantar-lo.

A més, ha aconsellat respectar una distància de seguretat suficient. La intenció és evitar possibles incidents tant per al veïnat com per al rèptil, que podria reaccionar de forma imprevisible si se sent amenaçat.

La Policia Local de Sax ha sol·licitat que, si algun veí o visitant observa l’animal, contacte immediatament amb el mateix cos policial o amb el telèfon d’emergències 112. En esta telefonada es demana indicar la ubicació exacta on s’ha vist el caimà i, si és possible, continuar vigilant-lo des d’un lloc segur.

Les autoritats han recordat que només els professionals formats disposen de la ferramenta i els coneixements adequats per a gestionar situacions amb animals potencialment perillosos. Per això, han reiterat que la col·laboració ciutadana ha de centrar-se en avisar amb rapidesa i facilitar tota la informació possible.

Últimes notícies

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.